Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Selmaen

Hei

Dette kan vise seg å bli total krise.. Jeg kan ikke bli gravid nå. Er alene med en 2 åring, pappaen hennes reiste fra oss når hun var 5 mnd. Forlot meg etter 6 år. Tross alle nedturer og forbannelser klarte jeg å reise meg igjen. tok opp igjen studiene mine og er nå ferdig utdannet i juni. Har fått meg en fin jobb med barnehage og leilighet på i forbindelse med jobben. Har truffet en herlig og snill mann som er helt utrolig flink med 2-åringen, og hun er helt gal etter han.

Jeg bruker kobberspiral og han hopper alltid av i svingen. Jeg har ALLTID hatt regelmessig mens, og nå er jeg plutselig 1 uke for sein. Oppdaget det for noen dager siden, og har hatt murring i magen, som om mensen skulle komme, men det er ikke spor etter noe. Jeg får nesten ikke puste. Jeg er bare 25 år og jeg har ikke mulighet til å kunne få et barn til nå!! Har vært sammen med typrn i 8 mnd, og først nå begynner jeg å slappe av og føle meg sikker på han. Jeg VET at han ikke er klar for å bli pappa, og selvtilliten min er på bånn etter sviket fra den forrige, og tror selfølgelig at han nye forlater meg også hvis vi får barn. Jeg ser for meg at jeg blir alene med to barn og det tror jeg ikke at jeg greier. Hva skal jeg gjøre? Jeg kan jo ikke være gravid? Eller er det mulig å ha sånn uflaks?

Fortvilet Selmaen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/51472-jeg-d%C3%B8r-hvis-jeg-er-gravid-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av. Det første du bør gjøre nå, før du krisemaksimerer noe som helst mer, er å dra på nærmeste apotek og få kjøpt deg en graviditetstest. Kun den kan gi deg svar. Ikke noe innlegg eller trøst her på internett. Dessverre. Men jeg skjønner at det ville vært svært beroligende med et "Nei, det er ingen muligjet for at du er gravid"-svar :-) !

PS! Husk at stress og uro er en ting som lett kan forsinke mensen. Det er et velkjent faktum ! Det er også et faktum at det skal svært mye uflaks til for å bli gravid med spiral. Det skjer ikke ofte ! Så statistisk sett er sjansene dine gode for at du IKKE er gravid.

Jeg ønsker deg lykke til !! Fort deg nå og kjøp en test ! Mange byer har minst ett døgn-åpent apotek som har "vakt" på helligdager......

Gjest feil

Slapp av. Det første du bør gjøre nå, før du krisemaksimerer noe som helst mer, er å dra på nærmeste apotek og få kjøpt deg en graviditetstest. Kun den kan gi deg svar. Ikke noe innlegg eller trøst her på internett. Dessverre. Men jeg skjønner at det ville vært svært beroligende med et "Nei, det er ingen muligjet for at du er gravid"-svar :-) !

PS! Husk at stress og uro er en ting som lett kan forsinke mensen. Det er et velkjent faktum ! Det er også et faktum at det skal svært mye uflaks til for å bli gravid med spiral. Det skjer ikke ofte ! Så statistisk sett er sjansene dine gode for at du IKKE er gravid.

Jeg ønsker deg lykke til !! Fort deg nå og kjøp en test ! Mange byer har minst ett døgn-åpent apotek som har "vakt" på helligdager......

Det er gammel overtro at stress og uro kan utsette mensen. Mensen kommer alltid ca to uker etter eggløsning, så i såfall måtte hun vært urolig for å ha blitt gravid for tre uker siden, og ikke nå. (men eggløsning forstyrres også svært, svært sjelden av psyken). Har man først hatt eggløsning, er det umulig at mensen blir forsinket pga stress / uro / engstelse.

http://www.doktoronline.no/section/default/?action=forumframe_groups&TopicList=119,121&Title=12

Men ellers har Molli rett, det er veldig få som blir gravide med spiralen. Ta en test!

Trine Endsjø, jordmor

Jeg forstår at tiden ikke helt er inne for enda et barn, men jeg kan dessverre ikke anbefale deg annet enn at du får ta en gravitest. Hvis du nå er 1 uke over tiden, vil en test kunne gi deg et svar du kan stole på. Det høres ikke sansynlig ut at du er gravid på bakgrunn av det du forteller, men slikt kan skje, og det er bedre at du får et svar nå enn at du skal gå rundt og engste deg mer enn nødvendig. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...