Gå til innhold

FU: Snakker du britisk eller amerikansk?


Velouria

Anbefalte innlegg

Selv snakker jeg en lett blanding, men mest amerikansk ettersom jeg har bodd der. Skulle helst vært mye bedre i britisk siden jeg syns det er penere.

Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En blanding - amerikanere tror jeg er engelsk mens engelskmenn tror jeg er amerikansk. Men jeg er enig med deg i at engelsk er finest/mest personlighet...

Hver søndag ser jeg to timer med Eastenders - vet ikke helt hvordan det ville være hvis jeg tok den dialekten men...

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett blanding, tror jeg.

Ispedd "australsk"...

Fikk så kjeft av læreren da jeg kom hjem fra ferie i Australia, husker jeg. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, på flyet til Australia pratet jeg lenge med en amerikaner, og han spurte etter en stund hvor i England jeg kom fra, så det er vel svaret. Håper jeg. Britisk er ihvertfall mye penere, jeg kan se på BBC bare for å nyte språket innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amerikansk, etter at vi bodde der da jeg var liten. Husker fortsatt mamma måtte fortelle meg at det var noen bokstaver som het æ, ø og å da vi kom hjem, og jeg lo og lo og trodde henne ikke :)

Opp gjennom skoletiden har jeg erfaring både med kjeft fra lærere som skulle ha meg til å snakke britisk og en lærer som til og med godtok at jeg skrev amerikansk, så lenge det var gjennomført...

Men jeg snakker ikke SÅ bredt altså.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker britisk engelsk, men så har jeg også bodd flere år i England. Folk ble alltid overrasket over at jeg var norsk, ingen hadde noen gang tvilt på at jeg var fra England, og det var selvsagt et stort kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker amerikansk engelsk. Bodde i USA fram til jeg var 9 år.

Da jeg begynte på skole i Norge fikk jeg lov til å fortsette med å skrive amerikansk, også, det er faktisk en del forskjeller i rettskrivingen (color/colour, center/centre osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker norsk. Gjør ikke de fleste her de'a?

jo, de fleste gjør nok det, men om du fikk kniven på strupen av en brite eller amerikaner som ikke snakket norsk, hva hadde du snakket da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mest britisk i den engelsken undertegnede presterer, tror jeg. Merkelig, forresten, hvor perfekt det høres ut inne i hodet mitt og så forvrengt det blir i det ordene passerer strupen..! ;o)

*stokker tunga*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av delane - mi "dialekt" er mest newzealandsk, men etter mange år borte frå paradiset er den dessverre blitt litt bortslipt og anonym...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Britisk. Faren min er fra øst-London og han har aldri villet at jeg skulle ta etter den dialekten. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikansk-engelsk (ikke HELT bredt men...)

Britisk blir for prippent

Jeg snakker amerikansk, den der britiske slengen har jeg ikke klart å få til.

Læreren vi hadde på videregående snakket dønn Oxford-engelsk, synes det ble litt slitsomt i lengden jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mest britisk i den engelsken undertegnede presterer, tror jeg. Merkelig, forresten, hvor perfekt det høres ut inne i hodet mitt og så forvrengt det blir i det ordene passerer strupen..! ;o)

*stokker tunga*

DET var en god måte å beskrive det på!

*flire*

Jeg var på ferie med min amerikanske mann, og jeg skulle takke for gjestfriheten til tanten og onkelen. "Thank you so much for the hostility!" sa jeg.....

Lignet litt for mye på hospitality.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...