Gå til innhold

trekking av visdomstenner


solskinn

Anbefalte innlegg

For et år siden var jeg hos en tannlege som sa at visdomstennene ikke skulle trekkes før de var betente. Nå har jeg fått betennelse i tannkjøttet rundt, og den nye tannlegen sier at han må vente med å trekke dem fordi det er for betent, og at den forrige tannlegen burde ha trukket dem......

Hvorfor er de så uengige? Hva er vanlig praksis? Å forutse og ta problemet før det dukker opp, eller å vente til det har dukket opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei solskinn.

For tannlegene er det ofte en vanskelig vurdering om man skal gå til et så drastisk inngrep som å fjerne en tann fordi man antar at den vil kunne by på problemer eller om man skal fjerne den når problemene byr seg.

For å snu spørsmålet ditt på hodet:: ” Hvorfor fjernet tannlegen en frisk tann bare fordi han trodde den kunne gi problemer senere.??

Den forrige tannlegen din kan ha spurt seg selv hvorfor han skulle påføre deg den belastningen det er å trekke en tann. Kanskje kunne du ha levet med den?

Når den nå måtte trekkes synes jeg at vurderingene av begge tannlegene har vært velfunderte og relevante. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med tannlege, lege eller annet

kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din

kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...