Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei Togepi,

Hvilken hastighet abonnerer du på?

På testen får jeg ca 600 kb/s som resultat - jeg abonnerer på 704 kb/s, så det er rimelig.

Telenor skal forøvrig oppgradere hastigheten i disse dager, etter det jeg har hørt.

Med vennlig hilsen

Jeg fikk 567 i gjennomsnitt, så da er det vel ikke så tregt likevel da, har også 704/128.

Opplevd treghet kan skyldes mange ting. Hvis serveren websidene du ser på har mye trafikk, vil det gå tregt av den grunn. Hvis websiden har mange elementer, rammer, bilder etc. kan nettleseren din bruke mye tid på å tolke informasjonen den får for å vise siden. Noen nettlesere er raskere enn andre - Opera og IE regnes for å være langt kjappere enn Netscape. Her spiller selvsagt også din egen maskin en rolle, har du lite RAM går det gjerne tregere. Enkle grep som å defragmentere harddisken og sette ned størrelsen på Temporary Internet Files kan hjelpe. Prøv f.eks med 20 MB.

Opplevd treghet kan skyldes mange ting. Hvis serveren websidene du ser på har mye trafikk, vil det gå tregt av den grunn. Hvis websiden har mange elementer, rammer, bilder etc. kan nettleseren din bruke mye tid på å tolke informasjonen den får for å vise siden. Noen nettlesere er raskere enn andre - Opera og IE regnes for å være langt kjappere enn Netscape. Her spiller selvsagt også din egen maskin en rolle, har du lite RAM går det gjerne tregere. Enkle grep som å defragmentere harddisken og sette ned størrelsen på Temporary Internet Files kan hjelpe. Prøv f.eks med 20 MB.

Er en forskjell på 124 MB i temp og 20 MB. Så derfor prøver jeg meg med 20 MB :-)

Takk for rådet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...