Gå til innhold

Forumundersøkelse ; meninger om slips


dewey

Anbefalte innlegg

Jeg ser at flere inne på foreldreforum kler småguttene sine opp med slips. Det kunne aldri jeg gjøre. Jeg hater slips, det er noe av det styggeste som finnes.

Er det ikke bare gubber som bruker slips da? Gubber eller yngre menn i usympatiske yrker?

Jeg mener - selv ikke faren min (over 50 år, kontorist) bruker slips. Samboeren min har aldri eid noe slips.

Hva menes der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg syns slips er kjempestilig. Hva skulle menn ellers pynte seg med?

Syns det høres harry ut å aldri ha eid et slips :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I do agree.

Stå på et strategisk sted og plukk ut menn med slips.

Alle har de "usympatiske" yrker ja..hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Slips? Kjøpte to til eldstemann, men kan ikke huske å ha fått de på han noen gang. Sambo har endel, men han vil ikke bruke dem. Minsten er så liten at jeg kan enå bestemme, men tror det blir uaktuellt.

Noen ganger er det pent, som oftest ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slips på voksne er greit. På små gutter derimot, der synes jeg det er helt grusomt. Små gutter skal ha tversoversløyfe hvis de har hvit skjorte og skal være veldig fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slips er flott - både på menn og gutter.

Selvfølgelig under forutsetning at det er fine slips, fine slipsknuter og at resten av påkledningen er stilig. Det er nok av dem som tror at det bare er å kle på seg et slips, så er dem "stilig". Sånn fungerer det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gordon hadde ikke slips når vi giftet oss engang, til alles store fortvilese (ikke min da).

Slips kan være OK. Men aller helst, om det først skal være stæsj, skjorte med franske mansjetter, slips skjærf (jeg husker ikke hva det egentlig heter) høy krage, en fet pin-stripe fra 60 tallet, og noen fete sko. Er mannen i tillegg 1,95 m høy og meget slank med den rakeste holdningen, tipper jeg over og dør.. *sukk* (joda, jeg vet om en mann som er akkurat sånn)

Men om jeg hadde hatt sønner, hadde jeg _aldri_ kledd de i slips, om ikke det var når de skulle konfirmeres e.l og ville det selv.

men mansjettknapper hadde de nok fått i fødselsgave ;o) jeg har en mansjettknappe-fetisj. (jeg fikk sniki til meg noen _fete_ i helgen av en gammel onkel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gordon hadde ikke slips når vi giftet oss engang, til alles store fortvilese (ikke min da).

Slips kan være OK. Men aller helst, om det først skal være stæsj, skjorte med franske mansjetter, slips skjærf (jeg husker ikke hva det egentlig heter) høy krage, en fet pin-stripe fra 60 tallet, og noen fete sko. Er mannen i tillegg 1,95 m høy og meget slank med den rakeste holdningen, tipper jeg over og dør.. *sukk* (joda, jeg vet om en mann som er akkurat sånn)

Men om jeg hadde hatt sønner, hadde jeg _aldri_ kledd de i slips, om ikke det var når de skulle konfirmeres e.l og ville det selv.

men mansjettknapper hadde de nok fått i fødselsgave ;o) jeg har en mansjettknappe-fetisj. (jeg fikk sniki til meg noen _fete_ i helgen av en gammel onkel.)

Når man gifter seg skal man ha tversoversløyfe, ikke slips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gubber og menn med usympatiske yrker som bruker slips? Hvor er det egentlig du bor dewey? På en annen planet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man gifter seg skal man ha tversoversløyfe, ikke slips :)

Det kommer da vitterlig ann på dressen, gjør det ikke? Mannen hadde en fet grå og svart pinstripe med 60tallsinspirert skjorte med stor krage. Jeg kan bare tenke meg hvor pen det hadde vært med sløyfe der ;o)

Jeg hadde forøvrig en sort lang, smal kjole i silke, så alle bruder skal vel heller ikke ha hvite silkesko? *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariV

Poden og gubben har begge slips til pent - og da har de gjerne følgende antrekk: Mørk bukse og vest, farget skjorte (ikke hvit) og slips. Poden har ole-brumm slips som han selv plukket ut og syntes var fint.

Synes de er kjempeflotte når de først pynter seg - og slipset blir vel brukt maks fire ganger i året...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer da vitterlig ann på dressen, gjør det ikke? Mannen hadde en fet grå og svart pinstripe med 60tallsinspirert skjorte med stor krage. Jeg kan bare tenke meg hvor pen det hadde vært med sløyfe der ;o)

Jeg hadde forøvrig en sort lang, smal kjole i silke, så alle bruder skal vel heller ikke ha hvite silkesko? *S*

Jo, det er jo sant :) Og den dressen hørtes stilig ut forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på kva slags yrker du tenker på...

Eg liker slips og syns det er kjempefint (viss slipset i seg sjölv er stilig, det finst jo mange VEEEEELDIG stygge slips, men det finst jo stygge skjortar også, utan at skjorte i seg sjölv er stygt...).

Men eg liker ikkje slips på veldig små guttar. Dei bör no ha begynt på skolen i alle fall, gjerne närme seg 10-12årsalderen også. För den tid kan dei heller ha ei lita tversoverslöyfe (klipse på) eller ingenting til finskjorta viss dei er veldig små.

Syns

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig under forutsetning at det er fine slips, fine slipsknuter og at resten av påkledningen er stilig. Det er nok av dem som tror at det bare er å kle på seg et slips, så er dem "stilig". Sånn fungerer det ikke.

Ja, når jakka, skjorta og slipset er rutete i forskjellige farger! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke slips på smågutter jeg heller. Men slips på voksne i den rette anledningen er helt på sin plass. I visse sammenhenger, som brylluper og begravelser, synes jeg det ville sett halvferdig og en smule rart ut med menn i mørke dresser men uten slips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns slips er kjempestilig. Hva skulle menn ellers pynte seg med?

Syns det høres harry ut å aldri ha eid et slips :o)

Altså - han pynter seg selvfølgelig. Han har en utrolig kul cordfløyelsdress, inni bruker han tøffe skjorter med uortodokse mønstre. Så han er skikkelig stilig.

Det er ikke sånn at man går i jeans, tømmerhuggerskjorte og tresko bare fordi man ikke bruker slips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gordon hadde ikke slips når vi giftet oss engang, til alles store fortvilese (ikke min da).

Slips kan være OK. Men aller helst, om det først skal være stæsj, skjorte med franske mansjetter, slips skjærf (jeg husker ikke hva det egentlig heter) høy krage, en fet pin-stripe fra 60 tallet, og noen fete sko. Er mannen i tillegg 1,95 m høy og meget slank med den rakeste holdningen, tipper jeg over og dør.. *sukk* (joda, jeg vet om en mann som er akkurat sånn)

Men om jeg hadde hatt sønner, hadde jeg _aldri_ kledd de i slips, om ikke det var når de skulle konfirmeres e.l og ville det selv.

men mansjettknapper hadde de nok fått i fødselsgave ;o) jeg har en mansjettknappe-fetisj. (jeg fikk sniki til meg noen _fete_ i helgen av en gammel onkel.)

Hehe!

Ante meg at det var en felles preferanse der.

Dere var nok et sabla nydelig par!:-)

Det var forresten avbildet noen tøffe mansjettknapper i Aftenposten i går - de var klokker. Det hadde vært noe for menna våre det, så hadde de kanskje sett hvor sent det var og ringt etter drosje hjem...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...