Gå til innhold

Forumundersøkelse ; meninger om slips


dewey

Anbefalte innlegg

Bare gubber og menn med usympatiske yrker som bruker slips? Hvor er det egentlig du bor dewey? På en annen planet? :)

Jeg bor i Oslo. Men på min egen alder som bruker slips er eiendomsmeglere eller snut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ikke slips på smågutter jeg heller. Men slips på voksne i den rette anledningen er helt på sin plass. I visse sammenhenger, som brylluper og begravelser, synes jeg det ville sett halvferdig og en smule rart ut med menn i mørke dresser men uten slips.

Ikke overraskende er jeg ikke så begeistret for mørke dresser heller:-)

Med mindre det er en tøff detalj... Nålestriper eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høye, slanke menn med mørk dress, fin skjorte og slips er dritstilig.

Slips på smågutter liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slips hører til festbekledning. Å stille opp i f.eks bryllup uten slips ser lurvete ut. Normal skikk og bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Liker ikke slips på smågutter jeg heller, men min sønn på 3 har ett. Han synes det er så fint selv, og maste seg til at jeg skulle kjøpe det. Skal jeg nekte ham å pynte seg da?? Søstra går jo med smykker, og han minstemann synes han er kjempefin når han får lov til å ta på slips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest smucken

Hææhh?

Menn i usympatiske yrker??? Hva i all verden er et usympatisk yrke??

Usympatiske menn finner man i alle yrker, kanskje enda flere i yrker som ikke har såkalt slipskoder! Etter min mening....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Slips er greit til sitt bruk. Det er derimot IKKE fint hvis det er av typen 80-talls tynne, lange skinnslips, gjerne i hvitt eller rosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slips på småbarn synes jeg ikke noe om. Det er så tydelig at det ikke er noe barnet selv ville valgt å kle seg i. På voksne derimot synes jeg det passer veldig bra. Det er ikke noe som kler en mann bedre enn en velformet dress med slips til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir

Tror eg aldri noen gang har brukt slips, men har brukt sløyfe til smoking sjøl om eg følte meg veldig ukomfortabel i det antrekket også.

Har slips langt "oppi halsen" (ikkje bokstavelig da) pga. pretensiøse mellomledere, børsmeglere, patetiske politikere og middelaldrende menn på sjekkern ombord i Danskebåten eller på Karaokebar ! æsj.....:)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slips er stilig på stilige menn ;o)

Og stilig på stilige gutter *s*

Da er menn (gutter)skikkelig pyntet etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh-fikk ikke du et bilde av gullklumpen min med ett lekkert slips som sto i stil til skjorta kanskje???

*Furter og vender rompa til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt motsatt av de fleste jeg tror jeg. Jeg syns nemlig slips er stilig på små gutter men ikke på menn :) eller, det finnes da menn som kler det også, men ... syns kanskje det ser litt "gubbete" ut ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hææhh?

Menn i usympatiske yrker??? Hva i all verden er et usympatisk yrke??

Usympatiske menn finner man i alle yrker, kanskje enda flere i yrker som ikke har såkalt slipskoder! Etter min mening....

Jeg har ikke skrevet et ord om usympatiske menn, tror jeg?

Det er mange hyggelige menn som har yrker som ikke er like hyggelige!:-)

Dessuten er jeg enig i at det er mange usympatiske menn i yrker uten slips-code.

Det er både usympatiske og sympatiske menn overalt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høye, slanke menn med mørk dress, fin skjorte og slips er dritstilig.

Slips på smågutter liker jeg ikke.

Det litt lavere, noen kilo tyngere og for ikke glemme....skalla mannfolka, er også drit stilig i dress.....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Her føler jeg alle går med slips, trodde det var slik i Norge også. Ikke bare "gamle gubber"'. Jeg syns at slips i seg selv er en merkelig ide', men jeg legger ikke merke til dem, liksom. Legger mer merke til det hvis en mann ikke går med slips, når det passer å gjøre det. Mange av dem er stygge, jeg syns de som ikke skriker mot deg er penest, veldig anonyme er best.

Syns du ikke det er litt tomt uten slips, da? Det er jo endel av antrekket, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Jo, slips er viktig. Etter å ha tenkt meg om, så syns jeg det er stilig og pent også. Jeg har faktisk aldri tenkt tanken før. Men jo, slips er nødvendig.

Ang. det med slips på smågutter, så syns jeg det bare er søtt. Hvis vi får en gutt noengang, så kommer han sikkert til å gå med et lite slips daglig på skolen, slik praksisen er på de fleste privatskolene her. Der er det endel av uniformen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smucken

Jeg har ikke skrevet et ord om usympatiske menn, tror jeg?

Det er mange hyggelige menn som har yrker som ikke er like hyggelige!:-)

Dessuten er jeg enig i at det er mange usympatiske menn i yrker uten slips-code.

Det er både usympatiske og sympatiske menn overalt:-)

Hovedspørsmålet henger fortsatt i lufta....

Hva er et usympatisk yrke? Eksempler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det litt lavere, noen kilo tyngere og for ikke glemme....skalla mannfolka, er også drit stilig i dress.....:-)

Jeg skjønner hva du mener. De må være rette i ryggen og i tillegg ha et skarpt blikk, ikke sant? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slips er fint. Men ikke på barn, annet enn på bursdager, for moro skyld.

Ganske humor med en flokk unger i hvite skjorter og slips som griser og kaster med pølser og snyter seg i slipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...