Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Krepsen30

Jeg er bare så tett i hue som det er mulig å bli. Fint vær, litt fønvind, 100-tusen-millioner bjørkepollen i omløp og vips - her sitter jeg med tett nese, kløe i øynene og trøttere enn vanlig.

Jeg kommer ikke til å ta noen medisiner for allergien dette året, for mye er på spill for denslags - tror jeg. Kan denne allergien virke negativt inn på forsøket?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52300-bj%C3%B8rkepollen-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg. Jeg har aldri blitt plaget med allergi, men i år kjenner jeg det i øyene. De klør og renner. Tar noen allergidråper for å holde det litt i sjakk.

Aner ikke om allergi har noe å si for forsøket, men kan ikke tro det. Hva med å sjekke med legen din?

Hilsen

Nord-Trønder

Hei du!

Nå får du svar fra en dreven allergiker, og som derfor vet hvordan du har det nå. Du skal ikke være redd for å bruke noen av de medisinene som har vært på markedet noen år, for eksempel Versal og Zyrtec. Disse er man sikker på at ikke er skadelig for gravide. Derimot kan du være litt mer forsiktig med de helt nye medisinene, som for eksempel Kestine. Dette fordi de er så nye enda at man ikke vet med sikkerhet at der uskadelige for gravide, selv om man ikke har grunn til å tro at så er tilfelle.

Øyedråper kan du uansett ta!

Det du skal holde deg unna er Rinoxort, både tablettene (slimløsende) og nesesprayen. Det eneste du kan bruke i nesa er vanlig saltvannsoppløsning, og det blir som regel litt "puslette" overfor allergi.

I år har jeg forsøkt homeopat, og jeg tror jammen at det har virket. Bjørkepollen har kommet for fult her jeg bor også og i tillegg skinner sola. Det klør i ganen, jeg nyser og da tar jeg de små, søte sukkerkulene - 8-9 ganger om dagen (og noen ganger om natten også). Og bank i bordet - jeg holder allergien i sjakk.

Jeg tror ikke at allergiske reaksjoner kan påvirke forsøket ditt i negativ retning, men det blir jo litt tøffere for deg. Hvis du er av de som er hardt plaget så vil allergien gi en liten konstant feber i kroppen, og det blir man ekstra sliten av over tid.

Men hva betry vel litt allergiplager, nå er det forsøket ditt som gjelder! Vi har vel lært oss å skille det uvesentlige fra det vesentlige i livet!

Krepsen, jag har också stora problem med pollenallergi i vanliga fall. Men i år har jag gått på akupunktur både för IVF och allergi. Jag har hittills inte ett enda symptom på allergi! Värt att prova eller hur?

Men du kan knappast inte gå till en sjukgymnast för akupunktur mot allergi. Jag rekommenderar att du går till en utbildad TCM läkare. Några av dom punkter man använder mot allergi är dom samma man använder för att framkalla en abort! Du måste gå till en akupunktör som vet vad han håller på med.

Marre

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...