Gå til innhold

Sukkerbrød


Kamilla

Anbefalte innlegg

Prøv den!! :-) Jeghar prøvd mange, og denne er alltid fin! - Men man må jo dynke den etterpå da - om det skal være skikkelig "Bløt"-kake :-) Jeg dynker som regel med melk m/romdråper i ! NAM!!!

Joda, klart man skal dynke masse! Men jeg synes likevel at sukkerbrød med potetmel blir tørrere enn uten, de med bare hvetemel blir mye luftigere og saftigere. Det er nå min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Kamilla

    15

  • flisa

    8

  • HelgeM

    6

  • naiv

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Joda, klart man skal dynke masse! Men jeg synes likevel at sukkerbrød med potetmel blir tørrere enn uten, de med bare hvetemel blir mye luftigere og saftigere. Det er nå min mening da.

Gi meg din oppskrift - nå må jeg jo prøve, jeg tror ikke jeg har prøvd uten hvetemel - men prøvd flere andre...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg din oppskrift - nå må jeg jo prøve, jeg tror ikke jeg har prøvd uten hvetemel - men prøvd flere andre...:-)

Du mener vel uten potetmel? Jeg har ikke oppskriften tilgjengelig, den ligger hjemme hos min kjære mamma. Jeg lager ikke sukkerbrød så ofte som jeg burde, for kremen blir sur før vi har rukket å spise opp alt, utrolig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får jeg bare vente på kjefta.....:-)=

Jeg lagde 1,5 deig, men det var for lite.. den deigen kan stå romtemperet mens jeg lager mere? Eller blir den ødelagt da?

Deigen så forøvrig meget bra ut :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får jeg bare vente på kjefta.....:-)=

*SMASK* til deg.

Kaken ble helt perfekt . TUSEN TUSEN takk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oppskriften er egentlig hemmelig men...

4 store egg

140 - 150g sukker

Vispes til stiv eggedosis.

Rør forsiktig inn

140 - 150g hvetemel

Helles i smurt form og stekes 30 min ved 180 grader.

Nei det skal ikke være bakepulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne oppskriften er egentlig hemmelig men...

4 store egg

140 - 150g sukker

Vispes til stiv eggedosis.

Rør forsiktig inn

140 - 150g hvetemel

Helles i smurt form og stekes 30 min ved 180 grader.

Nei det skal ikke være bakepulver.

Ikke potetmel heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke potetmel heller?

Nei. Oppskriften er komplett den. Har ikke fått noen klager på ferdigvaren enda, men det må sies at andre som har prøvd oppskriften ikke var helt heldige. Resultatet kunne brukes til frisbee...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ikke så stor rolle hvilken av de mange oppskrifter man bruker, bare sørg for at røren er skikkelig luftig, og IKKE åpne ovnen før den er helt ferdig. Ikke tramp rundt en gang... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Oppskriften er komplett den. Har ikke fått noen klager på ferdigvaren enda, men det må sies at andre som har prøvd oppskriften ikke var helt heldige. Resultatet kunne brukes til frisbee...

Er hemmeligheten passe tempererte egg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hemmeligheten passe tempererte egg?

Har egentlig ikke merket noen forskjell, men det kan hjelpe på resultatet at alle ingrediensene er romtempererte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke merket noen forskjell, men det kan hjelpe på resultatet at alle ingrediensene er romtempererte.

Du bruker nok rett-fra-høna-egg, kan jeg tenke meg. Jeg vet du er glad i høner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker nok rett-fra-høna-egg, kan jeg tenke meg. Jeg vet du er glad i høner.

Har dessverre ikke tilgang til så ferske egg.

Hvordan kan du vite hva jeg liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Oppskriften er komplett den. Har ikke fått noen klager på ferdigvaren enda, men det må sies at andre som har prøvd oppskriften ikke var helt heldige. Resultatet kunne brukes til frisbee...

Hehe..

den høres inter. ut den oppskriften. Tror jeg må prøve den :o)

Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Oppskriften er komplett den. Har ikke fått noen klager på ferdigvaren enda, men det må sies at andre som har prøvd oppskriften ikke var helt heldige. Resultatet kunne brukes til frisbee...

Hehe..

den høres inter. ut den oppskriften. Tror jeg må prøve den :o)

Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke tilgang til så ferske egg.

Hvordan kan du vite hva jeg liker?

Det sier jeg ikke bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal du få min oppskrift, det har ALDRI skjedd noe overraskende med den:

Sukkerbrød (kan ikke misslykkes)

meget stiv eggedosis av:

4 egg

1 1/2 kopp sukker

sikt i:

1 kopp hvetemel

1 kopp potetmel

3 ts bakepulver

til slutt har du i 1/2 kopp varmt vann.

Bruk springform, men ikke smør den, kle kun bunnen med et bakepapir.

Stek kaken ved 175oC i ca. 3/4 time.

Sleng den opp ned på en rist etter steking, og vent litt før du tar den ut av formen.

God morgen.

Hvordan får du da ut sukkebrødet når du ikke smører kantene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Hvordan får du da ut sukkebrødet når du ikke smører kantene?

Bare tar kniven og skjærer rundt! :-) PÅ denne måten så "klatrer" kaka opp på kanten, og detter ikke sammen igjen, I bunn er det da papir som man tar av, jeg skjærer.....så HIVER jeg med makt kaka opp ned over ei rist - det skal SMELLE! ....så henger den der litt......Så løsner jeg springforma, tar bort den, - så løfter jeg forsiktig vekk bakepapiret som sitter på undersiden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...