Gå til innhold

Kan man steke/koke en kyllingfilet uten fett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klart du kan !!!

Grillpanne i teflon, i grillen i ovnen, mikroen blir ofte litt hard så fileten blir törr, men kokt kyllingfilet er godt det også, da hadde eg villa lagt den på damprist og dampkokt den forsiktig, med berre littegranne vatn, og så kan du lage du ein mager saus av det som blir igjen i kasserollen, for det vil nok dryppe ned littegranne saft i vatnet, men det meste held seg forhåpentlegvis i kjöttet.

Nam nam, dette fikk eg lyst på i dag!

Har du leirgryte? Det er suverent. Bland grönsaker (strimla gulrot, paprika, selleristang ) og evt potet viss du skal ha det, i leirgryta (som naturlegvis er vatna på förehand) og legg kyllingfiletane på toppen. Hakk frisk persille og strö over. Krydre med ferskmalt eller stött peppar (kvit er best, syns no eg) og evt anna krydder du liker. Lat det stå og godgjere seg i ovnen til det er blitt mört. For den som ikkje slankar seg, kan ein lage ei jamning av flöte, men det dropper du som tenker på fettet.

Supergodt! Åhhhhh... som eg lengtar etter å få meg ei leirgryte igjen!

God middag :-)

Gjest bollamaria

Klart du kan !!!

Grillpanne i teflon, i grillen i ovnen, mikroen blir ofte litt hard så fileten blir törr, men kokt kyllingfilet er godt det også, da hadde eg villa lagt den på damprist og dampkokt den forsiktig, med berre littegranne vatn, og så kan du lage du ein mager saus av det som blir igjen i kasserollen, for det vil nok dryppe ned littegranne saft i vatnet, men det meste held seg forhåpentlegvis i kjöttet.

Nam nam, dette fikk eg lyst på i dag!

Har du leirgryte? Det er suverent. Bland grönsaker (strimla gulrot, paprika, selleristang ) og evt potet viss du skal ha det, i leirgryta (som naturlegvis er vatna på förehand) og legg kyllingfiletane på toppen. Hakk frisk persille og strö over. Krydre med ferskmalt eller stött peppar (kvit er best, syns no eg) og evt anna krydder du liker. Lat det stå og godgjere seg i ovnen til det er blitt mört. For den som ikkje slankar seg, kan ein lage ei jamning av flöte, men det dropper du som tenker på fettet.

Supergodt! Åhhhhh... som eg lengtar etter å få meg ei leirgryte igjen!

God middag :-)

Tusen takk for tips Zarine :))

Skal forsøke dette,gleder meg !

Annonse

Du kan jo dele fileten i biter og mariener den i yoghurt tilsatt koriander, hvitløk og f.eks Tikka paste (eller annen passende indisk blanding) Tre den på grillspyd sammen med løk, paprika eller hva du måtte ønske av grønnsaker og grill til den er ferdig. Veldig godt altså :o)

mvh

• 11 år senere...
Captain Cheeseheart

Jeg ser ikke problemet. Hvor mye fett trenger man egentlig for å steke en kyllingfilet?

Og videre, hvorfor er det gitt at man blir slankere av å unngå fett, jeg mener hvis man spiser litt fett så spiser man kanskje mindre av det andre?

Jeg ser ikke problemet. Hvor mye fett trenger man egentlig for å steke en kyllingfilet?

Hvorfor drar du frem en 11 år gammel tråd????

Og videre, hvorfor er det gitt at man blir slankere av å unngå fett, jeg mener hvis man spiser litt fett så spiser man kanskje mindre av det andre?

Det er nok helt riktig. Man blir veldig mett av fett.

• 8 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...