Gjest ikkepeiling Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 Noen som kan hjelpe? Trenger å finne ut om en bil er 8 eller 16-ventilers... Hvordan? Thanx :-) 0 Siter
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 Herregud da menneske, tell ventilene for pokker! Er det 8 er det 8-ventils, er det 16 er det???? (her kan du gjette). Logisk ikke sant? I min bil er det forresten ikke en eneste ventil, jeg har friskluftsanlegg. 0 Siter
Gjest zootzoot Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 Du sier jo ikke mye om hvilken bil det er da... Mercedes med W12 eller en Suzuki med 3 sylindre. Er litt forskjell på biler.... 0 Siter
Gjest ikkepeiling Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 zootzoot skrev (På 9.5.2002 den 15.49): Du sier jo ikke mye om hvilken bil det er da... Mercedes med W12 eller en Suzuki med 3 sylindre. Er litt forskjell på biler.... Det er en Citroen Xantia 1.8i stasjonsvogn. 0 Siter
Gjest ikkepeiling Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 (ikke undertegnet) skrev (På 9.5.2002 den 15.46): Herregud da menneske, tell ventilene for pokker! Er det 8 er det 8-ventils, er det 16 er det???? (her kan du gjette). Logisk ikke sant? I min bil er det forresten ikke en eneste ventil, jeg har friskluftsanlegg. Som du kanskje skjønner, så har ikke jeg greie på biler...! .-) Men hvis jeg nå skulle klare å åpne panseret, -hvordan ser ventilene ut??? Hvor ligger de i forhold til andre ting "under der"??? 0 Siter
jacob Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 Det kommer an på åssen modell du har. Dersom du har en 1995 mod eller nyere har du en 16-ventiler (nesten sikker). Dette bruker å stå med store bokstaver på topplokket (der hvor man fyller olje). Det bruker å stå 16 V eller 8V. Dersom ikke kan du bare se i brukerhånboka. Det er ikke så lett å se ventilene på citroen - jeg sjekka min egen nå. http://www.abactus.com/xantia.htm 0 Siter
Gjest ikkepeiling Skrevet 10. mai 2002 Skrevet 10. mai 2002 jacob skrev (På 9.5.2002 den 17.38): Det kommer an på åssen modell du har. Dersom du har en 1995 mod eller nyere har du en 16-ventiler (nesten sikker). Dette bruker å stå med store bokstaver på topplokket (der hvor man fyller olje). Det bruker å stå 16 V eller 8V. Dersom ikke kan du bare se i brukerhånboka. Det er ikke så lett å se ventilene på citroen - jeg sjekka min egen nå. http://www.abactus.com/xantia.htm Takk for svar Jacob! Bilen er registrert januar 1997 ('96-mod.?) Men der hvor jeg fyller olje er det bare bilde av en oljekanne... Uansett, har fått bekreftet mistanken om at det er en 8-vent. hos lokal Citroen-forhandler, -hvilket betyr at vi er lurt opp i skyene... Det var den bilen... (Men jeg lagret siden du linket til ,-takk!) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.