Gjest lisen Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Hei ! Ville egentlig stilt dette spørsmålet på "online klinikk", men stoler ikke på å legge ut kredittkortnummer på nettet. Hvem kan svare meg på om det er trygt ? Men altså: Har et barn på to år. Fikk tilbake mensen tre måneder etter fødsel, men så forsvant den i 7 mnd. pga overvekt. Gikk ned 7 kilo, og den kom tilbake. Hadde to menstruasjoner før jeg ble gravid. Hadde da en missed abortion i 13 /14 uke. Fikk deretter mens etter 6 uker, ble deretter gravid igjen, og ny missed abortion i uke 10/11. Gikk opp i vekt etter den siste aborten, og det tok 6 uker før eggløsningsslim, og 8 uker før første mens (det er 2 uker siden). Problemet er at før jeg fikk barn, hadde jeg regelmessige 35 dager sykluser med blødning i ca 4 - 5 dager + litt utflod på slutten. Ikke veldig kraftig mens, men skikkelig mye en dag. Var også plaget med veldig ømme bryster i ukene mellom eggløsning og mens. Er ikke sikker på hvordan første mens etter fødsel var, men etter at den ble borte, og så kom tilbake, har den bare vart i 2 - 3 dager, og med ganske lite blødning. Ingen "oversvømmelsesdag", og egentlig skikkelig blødning bare dag 2. Har skikkelig eggløsningssmerter og masse "slim", men har på langt nær like ømme bryster før mens som jeg hadde før jeg fikk barn (men de er fremdeles ømme, altså). Nå lurer jeg på om abortene kan kan ha noe med svak mens og mindre ømme bryster å gjøre ? Var på UL rett etter eggløsning da jeg var gravid sist, og da var tykkelse på slimhinner og sånn helt normalt. Har nettopp tatt hormonprøver - ca akkurat på eggløsningstidspunkt, ikke sikker på hvilke, men i alle fall progesteron og hcg. De prøvene var visstnok normale, men kan de egentlig si noe sikkert om det etter bare en prøve ? De visste ikke engang hvor i syklusen jeg var. Til slutt - "alle" sier at jeg må følges opp med UL fra starten av svangerskapet dersom jeg blir gravid på nytt. Er det strengt tatt nødvendig - det er jo ingenting å gjøre med uansett. Jeg gikk til UL hver 10. dag i siste svangerskap, og det var en kjempebelastning hver gang. Har egenltig mer lyst til å la det gå sin gang, også sjekke det fra uke 12 og utover. Er det dumt ? Er forresten 35 år, og har en BMI på 35 (dessverre!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52798-sparsom-mens-etter-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Det er ikke neppe sammenhang med abortene og de endrede menstruajsoner. På eggløsningstidspunktet vil det ikke ha hensikt å måle progesteron, det går noen dager etter eggløsning, før den øker. Hvis du har hatt to aborter, vil man sannsynligvis tilby deg ultralyd, men som du selv sier kan man ikke gjøre noe, bare sjekke at fosteret er i live. Det er mulig ca 7 uker etter siste menstruajson. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52798-sparsom-mens-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-211835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.