Gå til innhold

Leser du din partners sms meldinger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikke

19

• Altman

10

• Zirine

7

• conan

5

Mest aktive i denne tråden

Her er det vel ikke snakk om hva man har behov for eller ikke. Når jeg leser gjenom innlegget mitt så ser jeg nå at det kan tolkes som jeg leser absolutt alt av sms, mail og post som kommer inn til oss. Men det gjør jeg ikke. Men jeg har tilgang til det om jeg vil.

Men det jeg mente med innlegget mitt er at når man er samboere så skal man ikke ha hemmeligheter for hverandre.

Jeg leser heller ikke hennes post eller sms, men vi har ikke hemligheter for hverandre likevel. Det betyr jo ikke at enn har hemligheter om enn ikke leser det.

Jeg ønsker ikke å kontrollere henne på en slik måte. Det blir en form for mistenkelig gjøring hvis vi hele tiden skal sjekke hverandres post og sms meldinger.

Vi har ett veldig avslappet forhold til hverandres post og sms meldinger.

Annonse

Gjest Pricilla

Skriver jeg en privat e-mail / sms til en venninne, så ønsker jeg ikke at mannen hennes leser denne. Skriver jeg om personlige ting, fysiske ting, venninne-ting, så ville jeg ikke likt at andre leste dette.

Vet jeg at de har felles mobil og mail, så er det jo greit, da skriver jeg ikke slike ting, uten å si i overskriften at det er privat. Leses det alikevel ville jeg se på det som total mangel på folkeskikk.

Når det tross alt er en vanlig regel at man ikke leser andres brev, så forholder jo avsender seg til dette.

Jeg har også vært gift i mange år, og vi har ikke nødvendigvis "hemmeligheter" for hverandre, men jeg er jo klar over at min mann kan ha venner som ønsker å fortelle oprivate ting til ham, og jeg kan ha venner som ønsker å fortelle private ting til meg, uten at vi forteller om det til den andre.

jeg ville ikke likt å ha venner som ikke kune holde det jeg fortalte for seg selv (når det var veldig privat). Uansett om jeg fortalte det på telefon, face to face, på sms eller mail.

Får jeg personlige meldinger av venninner svarer jeg på dem og sletter dem.. ikke fordi typen min leser på mobilen min, han er ikke like nyskjerrig som meg.. men jeg sletter dem for sikkerhetsskyld. vanligvis PRATER vi om personlige ting, ikke melder.. Det blir lite personlig synes jeg!

han bruker som sagt ikke sms noe særlig.. Jeg bare leser mld som jeg selv han skrevet, og om jeg vil fikle med mobilen hans så er det ok for han. Synes ikke det er dårlig folkeskikk jeg... : )Ikke når vi er sammen og deler alt - så hvorfor ikke?

Jeg synes du høres ut som om du vil kontrollere mannen din. Det kunne aldri falle meg inn å åpne posten (vet du at det er ulovlig?) eller lese SMS-meldingene til samboeren min, jeg har faktisk respekt for hans privatliv, noe du tydeligvis ikke har. Stakkars mannen din.

Gjest studentgutt

Nei, det gjør jeg ikke. Og som en annen påpekte i den tråden du snakker om - den som sender meldingen har neppe tenkt å sende den til meg.

Vi åpner ikke hverandres post heller. Er det noe som ser viktig ut, og som kan tenkes å angå meg også, ringer jeg ham og spør om lov.

Så behøver man kanskje ikke gå så langt som han gjorde, den dagen brevet med svaret på fostervannsprøven kom. Han fikk ikke tak i meg, og siden brevet var adressert til meg, lå det uåpnet på kommoden til jeg kom hjem den kvelden. Da var jeg imponert, men for ham var det en selvfølge.

Kvinnfolk viser ofte meldinger, mail og brev til venninner eller andre.

Det er min erfaring. :P

Jeg hadde blitt arg hvis noen hadde åpnet min post. Av prinsipp!

terningkast6

Du og partneren din kan bestemme dere for å lese hverandres brev, mailer, sms osv så mye dere vil for meg. Men hvis jeg var venninna di hadde jeg satt pris på å vite at det var sånn!!!

Når jeg sender en mail til en venninne, vil jeg gjerne vite hvem (og hvor mange) som er publikum! Ikke fordi de skal ha hemmeligheter for hverandre, men fordi jeg selv kanskje vil være sjenert over at partnere har fri tilgang til mine betroelser, interne spøk osv.

Så si fra til dem som pleier å sende sms/mail, det er mest fair!

Helt enig med deg her. De venninnene jeg har som har felles mailkonto med mannen sin får veeldig lite mail fra meg. Et sted går grensen synes jeg.

Jeg har faktisk opplevd med ei venninne at hun kjeftet på meg fordi jeg hadde sendt henne en morsomhet (litt grov, ja vel...) på mail uten å advare, fordi sønnen hennes på 10 år hadde åpnet den!

Så hun får ikke noe mer fra meg. Jeg syntes det var ekkelt å få vite at hele familien hadde hatt tilgang til mailene jeg hadde skrevet til henne personlig.

Jeg synes du høres ut som om du vil kontrollere mannen din. Det kunne aldri falle meg inn å åpne posten (vet du at det er ulovlig?) eller lese SMS-meldingene til samboeren min, jeg har faktisk respekt for hans privatliv, noe du tydeligvis ikke har. Stakkars mannen din.

Kjære Tornerose:o)

"Jeg synes du høres ut som om du vil kontrollere mannen din. "

Jeg vil ikke kontrollere samboern min. Vi har felles mobiltelefon og der er det jeg som får flest smser så akkurat der er det vel han som kontrollerer meg:o)

"Det kunne aldri falle meg inn å åpne posten (vet du at det er ulovlig?) eller lese SMS-meldingene til samboeren min, jeg har faktisk respekt for hans privatliv, noe du tydeligvis ikke har."

Posten jeg åpner er felles selv om den står i hans navn, det er telefonregninger,strømregninger o.l. Og ja jeg åpnet selvangivelsen hans da han var på jobb. Hvorfor? Vel det er jeg som fyller den ut uansett. Samt at jeg var veldig spent på hva han fikk igjen når jeg så min baksmell på 18000. Det hadde nemlig stor betydning på vår felles økonomi det. Annen post som tydelig er personlig åpner jeg ikke. Det samme gjelder han.

Stakkars mannen din" Om det er synd på mannen min så må det jo være synd på meg også da:o) Siden vi har tilgang til hverandres mailer o.l.

Gjest malun

Jeg hadde fått fullstendig klaus om mannen min hadde forlant å ha fri tilgang til min post, sms og lignende. Ikke fordi jeg har så mange hemmeligheter, men fordi det er _mitt_. Jeg forteller ham det som er viktig, men det er fremdeles mitt valg å dele med ham - ikke en plikt.

Likeledes holder jeg meg langt unna hans private korrespondanse.

Gjest retvizan

Jeg hadde fått fullstendig klaus om mannen min hadde forlant å ha fri tilgang til min post, sms og lignende. Ikke fordi jeg har så mange hemmeligheter, men fordi det er _mitt_. Jeg forteller ham det som er viktig, men det er fremdeles mitt valg å dele med ham - ikke en plikt.

Likeledes holder jeg meg langt unna hans private korrespondanse.

Nemlig!

En veldig enig

Annonse

Hei!

Sånn har vi det her og. Men det er ikke noen av oss som "krever" å få lese hverandres sms, mail eller post.

Det bare er sånn..

Privat post hender det og at jeg åpner, ikke for at jeg er mistroisk el, men bare nysgjerrig. Jeg spør _alltid_ om lov, sier han nei, han vil vente til han kommer hjem, så er jo det helt greit.

Mannen min er slev veldig treg med å sjekke mailen sin, sms, post og sånn, mens jeg er mere sånn som skal gjøre det med engang.

Ser ikke noe galt i å gjøre det jeg da, for det er helt greit for han, og det er igjen helt greit for meg at han sjekker mitt.

Mvh

Det kan ikke falle deg inn at man kanskje har spurt på forhånd da? Er det fortsatt ulovlig da?

Jeg leser hverken sms eller brevene hans, skulle bare mangle! Jeg har heller ikke kontroll over kontoen hans.

Jeg må imidlertid innrømme at jeg har lest noen av mailene hans, men det var før han skjønte hvordan han skulle gjøre det sjøl... ;o)

Vi har bare felles konto vi. Da vi hadde hver vår konto hadde jeg disposisjonsrett på hans og omvendt. Det var han som først fikk disposisjonsrett på min, så fikk jeg etterhvert på hans konto.

Og igjen må jeg bare si at jeg forlanger ikke dette, hverken felles konto, tilgang til mailer eller sms, det er bare slik det er blitt. Og jeg ser ikke noe galt i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...