Gå til innhold

Terror mot 16 år gammel jente

Anbefalte innlegg

På TV2 nyhetene i kveld fikk vi høre om den 16 år gamle Siri Bjerkeseth igjen, som blir terrorisert av en pakistansk ungdomsgjeng.

Terroren har pågått et halvt år nå. Første gang vi fikk høre om det var i TV2 nyhetene 31. januar 2002.

11. Februar 2002, så var det nok et innslag, om at fire av guttene var siktet for trusler, men terrorern fortsetter. De har brukt syre på henne, slått henne også videre.

For de som ikke har sett innslaget, så kan det ses på TV2 interaktiv:

http://frihet.tv2.no/index.cfm?episode_id=7610&xml_item_id=20469&story_id=352241

"Seksten år gamle Siri Bjerkeseth fra Manglerud i Oslo har blitt truet på livet og mishandlet av en innvandrergjeng. Hun og familien har levd i konstant frykt i nesten tre måneder, men gjengen er fortsatt på frifot."

Det begynte da hun hadde en privatfest i fjor høst, og denne pakistanske ungdomsgjengen prøvde å ta seg inn, men ungdommene i huset klarte å jage dem unna. Den pakistanske gjengen mistet "ære", og derfor så trakaserere de jenta.

Det er jo nokså dustete gjort, men myndighetene kan ikke gjøre noe. Hadde det vært en innvandrer som ble traksasert sånn av rasister, så hadde det nok blitt slått hardt ned på.

Hva skal man kalle innvandere som gjør sånt da? De må vel være rasister, eller er det nok at de skal "gjennopprette sin ære" ?

Nei, noe må gjøres med den elendige rettstaten vår. Det er ikke noe rart om folk blir drept når det er så lite å gjøre for å stoppe sånt.

Noen ganger hender det at politiet gjør jobben sin, men da er det advokater som Tor Erling Staff, og andre idioter som hjelper forbryterene ut igjen på frifot.

Vi lever i en syk verden...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53341-terror-mot-16-%C3%A5r-gammel-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• Cheerleader

11

• Lionn

5

• flisa

4

Mest aktive i denne tråden

Cheerleader

Jeg er helt enig i det du skriver. Så innslaget, stakkars, stakkars jente. Så fortvilende!

Det finnes vel enkelte som mener de forstår utlendingene i denne saken, for vi kan jo ikke forstå hvordan det er å være dem og ha den bakgrunnen de har osv osv. Helt tull, hva er det å forstå?

Du skriver: "Hva skal man kalle innvandere som gjør sånt da? De må vel være rasister, eller er det nok at de skal "gjennopprette sin ære" ?"

Rasister????

Tror du de ville plaget Siri Bjerkeseth *MINDRE* hvis hun hadde samme hudfarge som dem?

Disse krekene er ikke "rasister", men kriminelle drittsekker som skulle vært kastet i fengsel, for brudd på paragrafer som har langt større strafferamme enn rasisme.

Det de bedriver er "simpel" kriminalitet.

Med vennlig hilsen

Jeg er helt enig i det du skriver. Så innslaget, stakkars, stakkars jente. Så fortvilende!

Det finnes vel enkelte som mener de forstår utlendingene i denne saken, for vi kan jo ikke forstå hvordan det er å være dem og ha den bakgrunnen de har osv osv. Helt tull, hva er det å forstå?

Du skriver: "Det finnes vel enkelte som mener de forstår utlendingene i denne saken, for vi kan jo ikke forstå hvordan det er å være dem og ha den bakgrunnen de har osv osv. Helt tull, hva er det å forstå?"

Har du noen navn på disse "enkelte"?

Eller er det bare insinuasjoner...???

Jeg har aldri truffet verken "innvandrere" eller "nordmenn" som er slik du beskriver.

Derimot HAR jeg truffet en del mennesker som forsøker å insinuere at "andre" støtter kriminalitet....

Men kom gjerne med navn på personer som støtter slikt.

Med vennlig hilsen

Gjest Morsk

Du skriver: "Hva skal man kalle innvandere som gjør sånt da? De må vel være rasister, eller er det nok at de skal "gjennopprette sin ære" ?"

Rasister????

Tror du de ville plaget Siri Bjerkeseth *MINDRE* hvis hun hadde samme hudfarge som dem?

Disse krekene er ikke "rasister", men kriminelle drittsekker som skulle vært kastet i fengsel, for brudd på paragrafer som har langt større strafferamme enn rasisme.

Med vennlig hilsen

*Disse krekene er ikke "rasister"*

Og hva vet du om det ? Er det slik i din forestillingsverden at mørkhudete ikke KAN være rasister ?

Annonse

Cheerleader

Du skriver: "Det finnes vel enkelte som mener de forstår utlendingene i denne saken, for vi kan jo ikke forstå hvordan det er å være dem og ha den bakgrunnen de har osv osv. Helt tull, hva er det å forstå?"

Har du noen navn på disse "enkelte"?

Eller er det bare insinuasjoner...???

Jeg har aldri truffet verken "innvandrere" eller "nordmenn" som er slik du beskriver.

Derimot HAR jeg truffet en del mennesker som forsøker å insinuere at "andre" støtter kriminalitet....

Men kom gjerne med navn på personer som støtter slikt.

Med vennlig hilsen

Sør, deg for eksempel! Bare for noen dager siden, i diskusjonen om Fadime-saken, så sa du at jeg kunne umulig forstå hvordan de har det og hvorfor de gjør som de gjør, med sin bakgrunn. Som unnskyldning for at moren til Fadime, løy gjennom hele vitnemålet sitt i retten.

*Disse krekene er ikke "rasister"*

Og hva vet du om det ? Er det slik i din forestillingsverden at mørkhudete ikke KAN være rasister ?

Joda - selvsagt *kan* disse ungdommene være rasister. De kan også være butikktyver, skattesnytere og masse annet.

Slik jeg forstod det, skyldes disse angrepene "hevn" for at de ble nektet adgang til en fest - altså ikke "rasisme".

Med vennlig hilsen

Gjest Morsk

Joda - selvsagt *kan* disse ungdommene være rasister. De kan også være butikktyver, skattesnytere og masse annet.

Slik jeg forstod det, skyldes disse angrepene "hevn" for at de ble nektet adgang til en fest - altså ikke "rasisme".

Med vennlig hilsen

Din bruk av ordet rasisme i anførselstegn gir vel egentlig svar nok på mitt andre spørsmål.

Du VET altså plutselig ikke årsaken, greit, da kunne du også latt være å uttale deg skråsikkert.

Sør, deg for eksempel! Bare for noen dager siden, i diskusjonen om Fadime-saken, så sa du at jeg kunne umulig forstå hvordan de har det og hvorfor de gjør som de gjør, med sin bakgrunn. Som unnskyldning for at moren til Fadime, løy gjennom hele vitnemålet sitt i retten.

Forsøk med ihvertfall *litt* saklighet, Cheer.

Moren til Fadime har bodd sammen med et monster (trolig flere) i 30 år, og der er det snakk om henne som et *INDIVID*, og ikke fordi hun er "utlending".

Det ville vært akkurat det samme hvis det hadde vært en hel-norsk kvinne fra "de inderste dalene" og en mann fra "den Vestlandske Indremisjon" som gjorde det samme.

Hadde du noe navn?

Med vennlig hilsen

Din bruk av ordet rasisme i anførselstegn gir vel egentlig svar nok på mitt andre spørsmål.

Du VET altså plutselig ikke årsaken, greit, da kunne du også latt være å uttale deg skråsikkert.

Jeg påpeker at det ikke er noen grunn til å anta at det er rasisme, mer enn det er en grunn til å anta at de angriper alle med fornavn på 4 bokstaver.

Med vennlig hilsen

Gjest Morsk

Jeg påpeker at det ikke er noen grunn til å anta at det er rasisme, mer enn det er en grunn til å anta at de angriper alle med fornavn på 4 bokstaver.

Med vennlig hilsen

"Grunn til å anta" er noe helt annet en at det ikke ER, som du først skrev.

En vesens forskjell.

Selv tror jeg det er full grunn til å anta det stikk motsatte. Opplyste folk har nå forlengst blitt klar over de grove rasistiske utsagn og handlinger norske jenter daglig utsettes for på busser, gater og torg overalt i Oslo.

Cheerleader

Forsøk med ihvertfall *litt* saklighet, Cheer.

Moren til Fadime har bodd sammen med et monster (trolig flere) i 30 år, og der er det snakk om henne som et *INDIVID*, og ikke fordi hun er "utlending".

Det ville vært akkurat det samme hvis det hadde vært en hel-norsk kvinne fra "de inderste dalene" og en mann fra "den Vestlandske Indremisjon" som gjorde det samme.

Hadde du noe navn?

Med vennlig hilsen

Jeg har maange navn, mange! Men jeg vil selvsagt ikke legge dem ut her, kan iallfall si at alle er fra Amnesty og Sosialistisk ungdomsparti. Har flere ganger diskutert med medlemmer av disse organisasjonene.

Annonse

Cheerleader

Med vennlig hilsen

Dette er anbefalt lesestoff. Omtrent samme utviklingen som på dette lille stedet, har en sett på Sand i Rogaland også. Vi har en slektning der, en gammel dame, som blir trakassert hver gang hun må forbi mottaket. Og foreløpig har det vært 3 drap på stedet. En utlending har drept en annen alle 3 gangene. Jeg skjønner godt at folk blir lei. Det er synd, for noen av dem oppfører seg vel.

Cheerleader

Rasister????

Med vennlig hilsen

Glemte linken: http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/05/13/330546.html

Dette er anbefalt lesestoff. Omtrent samme utviklingen som på dette lille stedet, har en sett på Sand i Rogaland også. Vi har en slektning der, en gammel dame, som blir trakassert hver gang hun må forbi mottaket. Og foreløpig har det vært 3 drap på stedet. En utlending har drept en annen alle 3 gangene. Jeg skjønner godt at folk blir lei. Det er synd, for noen av dem oppfører seg vel.

Og dette "beviser" at krekene som angriper Siri er "rasister"?

Med vennlig hilsen

Jeg har maange navn, mange! Men jeg vil selvsagt ikke legge dem ut her, kan iallfall si at alle er fra Amnesty og Sosialistisk ungdomsparti. Har flere ganger diskutert med medlemmer av disse organisasjonene.

*ler*

Jeg har også snakket med folk, og INGEN av dem er engang i nærheten av å forfekte noe slik du insinuerer her.

Du har nok misforstått dem på samme måte som du våset om det jeg skrev.

Med vennlig hilsen

"Grunn til å anta" er noe helt annet en at det ikke ER, som du først skrev.

En vesens forskjell.

Selv tror jeg det er full grunn til å anta det stikk motsatte. Opplyste folk har nå forlengst blitt klar over de grove rasistiske utsagn og handlinger norske jenter daglig utsettes for på busser, gater og torg overalt i Oslo.

Ah - dette er jo interessante konsepter - "skyldig inntil det motsatte er bevist".

Så da mener du at man kan "anta" at nordmenn er rasister også, til man kan motbevise det....

Eller er det bare de med mørk hud du mener man må "anta" er rasister?

Med vennlig hilsen

Cheerleader

*ler*

Jeg har også snakket med folk, og INGEN av dem er engang i nærheten av å forfekte noe slik du insinuerer her.

Du har nok misforstått dem på samme måte som du våset om det jeg skrev.

Med vennlig hilsen

Jeg er ikke dum, jeg vet hva de har fortalt meg. Du har ikke snakket med alle i Amnesty og Sos. ungdom, har du vel? De jeg har snakket med, har hatt slike meninger. Og jeg er helt uenig med dem.

Forresten, det er like rasistisk av en utlending å kalle oss norske blondiner for bimboer og horer, som å kalle en pakistaner pakkis, er du ikke enig i det?

Hva syns du om artikkelen, forresten?

Jeg er ikke dum, jeg vet hva de har fortalt meg. Du har ikke snakket med alle i Amnesty og Sos. ungdom, har du vel? De jeg har snakket med, har hatt slike meninger. Og jeg er helt uenig med dem.

Forresten, det er like rasistisk av en utlending å kalle oss norske blondiner for bimboer og horer, som å kalle en pakistaner pakkis, er du ikke enig i det?

Hva syns du om artikkelen, forresten?

Om du finner noen slike hos Amnesty så er det ihvertfall ikke representativt for noe som helst.

===

Du skriver: "Forresten, det er like rasistisk av en utlending å kalle oss norske blondiner for bimboer og horer, som å kalle en pakistaner pakkis, er du ikke enig i det?"

Selvsagt, og jeg har aldri hevdet noe annet.....

Men den eneste jeg har sett som har kalt kvinner for "horer" her på DOL er faktisk (norske) kvinner.....

===

Sikter du til artikkelen om asylmottaket?

Hva var poenget med den?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...