Gjest studentgutt Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg holder fortsatt på med hjemmeeksamenen min, og lurer litt på en teknisk ting. I innledningen skal man jo skrive litt om kildene. Men hva? Jeg studerer historie. Skal jeg da her trekke frem forfatterne til mine kilder sine politiske ståsteder etc? Andre ting? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53451-tips-til-oppgaveskriving/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest journaliststudent Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Vi har muntlige og skriftlige kilder, antar at du bruker det siste, og slik jeg har erfart gjelder det å oppgi tittel, ev forfatter som person/ forlag. Hensikten med å oppgi kilder er det at alle som ønsker det skal kunne oppsøke de samme kildene og få nøyaktig den samme informasjonen. Vet ikke om du ble noe klokere..:-) Jobber selv med fagoppgave, og skal også selv skrive om kildene, og slik vi gjør det er å legge ved liste med henvisnig til all litteratur, skriftlige kilder, og fortelle om bruken av de muntlige kildene... men det blir jo forsåvidt jobben vår, da ;-) lykke til med eksamen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53451-tips-til-oppgaveskriving/#findComment-215635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest journaliststudent Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Vi har muntlige og skriftlige kilder, antar at du bruker det siste, og slik jeg har erfart gjelder det å oppgi tittel, ev forfatter som person/ forlag. Hensikten med å oppgi kilder er det at alle som ønsker det skal kunne oppsøke de samme kildene og få nøyaktig den samme informasjonen. Vet ikke om du ble noe klokere..:-) Jobber selv med fagoppgave, og skal også selv skrive om kildene, og slik vi gjør det er å legge ved liste med henvisnig til all litteratur, skriftlige kilder, og fortelle om bruken av de muntlige kildene... men det blir jo forsåvidt jobben vår, da ;-) lykke til med eksamen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53451-tips-til-oppgaveskriving/#findComment-215637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest studentgutt Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Vi har muntlige og skriftlige kilder, antar at du bruker det siste, og slik jeg har erfart gjelder det å oppgi tittel, ev forfatter som person/ forlag. Hensikten med å oppgi kilder er det at alle som ønsker det skal kunne oppsøke de samme kildene og få nøyaktig den samme informasjonen. Vet ikke om du ble noe klokere..:-) Jobber selv med fagoppgave, og skal også selv skrive om kildene, og slik vi gjør det er å legge ved liste med henvisnig til all litteratur, skriftlige kilder, og fortelle om bruken av de muntlige kildene... men det blir jo forsåvidt jobben vår, da ;-) lykke til med eksamen! Jeg skal også oppgi litteraturliste, men det blir liksom noe annet. Der oppgir jeg forfatter, år, forlag etc... Jeg har bare skriftlige kilder. Det er innledningen jeg konsentrerer meg om nå. Der skal vi presentere emnet, problemstillinger OG "si litt om kilder og litteratur som er brukt". Det er hva jeg skal si her jeg virkelig lurer på... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53451-tips-til-oppgaveskriving/#findComment-215652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacob Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Treffer du andor her inne kan han svare, men dette var en fremmed fremgangsmåte for meg. Kan være det er anderledes i Historiefagene. Innledningen bruker jeg stort sett til å begrunne oppgavens relevans; si litt om hvorfor jeg skriver denne oppgaven, hvordan jeg har tenkt til å løse den og hva som avgrenser den. Kildehenvisningene anføres i teksten og i litteraturlista bak. Innledningen bør være så kort som mulig. Man kan trekke inn et eget punkt hvor man etablerer et teoretisk verktøy og et relevant begrepsapparat for å løse oppgaven. Her vil det være naturlig å pløye teorien litt grundigere, men å biografisere over bidragsyterne blir ofte litt på siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53451-tips-til-oppgaveskriving/#findComment-215658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grip Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Treffer du andor her inne kan han svare, men dette var en fremmed fremgangsmåte for meg. Kan være det er anderledes i Historiefagene. Innledningen bruker jeg stort sett til å begrunne oppgavens relevans; si litt om hvorfor jeg skriver denne oppgaven, hvordan jeg har tenkt til å løse den og hva som avgrenser den. Kildehenvisningene anføres i teksten og i litteraturlista bak. Innledningen bør være så kort som mulig. Man kan trekke inn et eget punkt hvor man etablerer et teoretisk verktøy og et relevant begrepsapparat for å løse oppgaven. Her vil det være naturlig å pløye teorien litt grundigere, men å biografisere over bidragsyterne blir ofte litt på siden. Det er jo mye som må til for å passe eiendommene i disse tider. Noe av det viktigste er sprøytemidler. Det er morsomt og det bør være kraftigst mulig. Min favoritt er Roundup. Den fins dessverre ikke lenger tilgjengelig i konsetrert form, men selges i 3 liters flasker med sprut til 400 spenn. Dyrt, hva skal man gjøre, da? Jeg antar at du, med havebakgrunn og dertil etterhvert agral kunnskap, kan komme med noen tips i anledning saken. Problemet er at utvannet Roundup er litt slapt. Det tar så jævli lang tid før bladene krøller seg og gir opp. Dyrt blir det også. Jeg er altså ute etter hvordan man får tak i konsentrert Roundup (til rimelig pris) og/eller alternative midler. Jeg tror bøndene har fri tilgang på skikkelig Roundup til billig penge, men da må man vel inn i bonde.manntallet. Jaja...det var altså det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53451-tips-til-oppgaveskriving/#findComment-215678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacob Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Det er jo mye som må til for å passe eiendommene i disse tider. Noe av det viktigste er sprøytemidler. Det er morsomt og det bør være kraftigst mulig. Min favoritt er Roundup. Den fins dessverre ikke lenger tilgjengelig i konsetrert form, men selges i 3 liters flasker med sprut til 400 spenn. Dyrt, hva skal man gjøre, da? Jeg antar at du, med havebakgrunn og dertil etterhvert agral kunnskap, kan komme med noen tips i anledning saken. Problemet er at utvannet Roundup er litt slapt. Det tar så jævli lang tid før bladene krøller seg og gir opp. Dyrt blir det også. Jeg er altså ute etter hvordan man får tak i konsentrert Roundup (til rimelig pris) og/eller alternative midler. Jeg tror bøndene har fri tilgang på skikkelig Roundup til billig penge, men da må man vel inn i bonde.manntallet. Jaja...det var altså det. Man må være sertifisert for å få tak i ekte vare. Det utvanna skvipet man kjøper på Jerniabutikkene er for homser og rådville kvinnfolk. Selv løste jeg dette problemet med å bli kjent med en annleggsgartner. Han glemte igjen litt roundup hist og pistn. Det er ganske fornøyelig å bruke . Kjenner du en slik annelggsgartner? Bønder får alltid tak i det de vil - det er bare det at sike som du og meg ikke omgås denslags folk. Dessuten kan det tenkes at du har noen entreprenører i cognackretsen din. Disse kan vel skaffe noe? Hva med maursyre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53451-tips-til-oppgaveskriving/#findComment-215696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.