Gå til innhold

Rassisme, kriminalitet etc. (langt)

Anbefalte innlegg

Hvor klarer ikke du, Sør, å diskutere uten a hver eneste gang være nødt til å fornærme motpartens intelligens, genetikk, meninger etc.? Det er vanskelig å bli tatt seriøst hvis man ikke klarer å forholde seg saklig. I stedet for å komme med uttalser om at vedkommende ikka kan tenke selv, er tilbakestående etc, kan du ikke holde deg til argumenteringen og la være med personangrepene?

(Jeg sier ikke at det kun er du som er slik, men i de fleste tilfellene jeg opplever er du først i rekkene på det området.)

"..............................."

Hei Prozak,

Forklar meg gjerne hva som var "seriøst" med innlegget til "jadda" skrevet klokken 17:56.

Når "jadda" kun skriver vrøvl (som jeg aldri har påstått) så gidder jeg altså ikke argumentere mot hans/hennes fantasi.

Det er som om jeg skrev til deg at "hvordan kan du støtte Pol Pot", når jeg vet at du aldri har støttet Pol Pot.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Men det er langt flere menn enn kvinner som begår kriminalitet......

Og langt flere ungdommer enn eldre....

Osv., osv....

Jeg ser ikke at noen "angriper menn" selv om gruppen "menn" sikkert er ansvarlige for 95% av vold i Norge.

Derutover er det selvsagt irrelevant hvor mange % av en gruppe er kriminelle, ettersom vi ikke straffer folk basert på % men hva de som individer har gjort!

Med vennlig hilsen

Sammenligningen med menn kontra kvinner er meningsløs - det sier seg selv.

Og SELFØLGELIG er det interessant hvis det viser seg at i en befolkningsgruppe er 80% av individene kriminelle, mens i en annen er det kun 20%. Jeg skjønner ikke hvordan du kan avvise betydningen av noe slikt.

(P.S.: Ikke heng deg opp i prosentene - de var kun ment som illustrerende eksempler)

".........................."

Hei Prozak,

Forklar meg gjerne hva som var "seriøst" med innlegget til "jadda" skrevet klokken 17:56.

Når "jadda" kun skriver vrøvl (som jeg aldri har påstått) så gidder jeg altså ikke argumentere mot hans/hennes fantasi.

Det er som om jeg skrev til deg at "hvordan kan du støtte Pol Pot", når jeg vet at du aldri har støttet Pol Pot.

Med vennlig hilsen

Seriøst eller ikke, han/hun kommenterte faktisk ikke din intelligens eller hjernekapasitet.

Sammenligningen med menn kontra kvinner er meningsløs - det sier seg selv.

Og SELFØLGELIG er det interessant hvis det viser seg at i en befolkningsgruppe er 80% av individene kriminelle, mens i en annen er det kun 20%. Jeg skjønner ikke hvordan du kan avvise betydningen av noe slikt.

(P.S.: Ikke heng deg opp i prosentene - de var kun ment som illustrerende eksempler)

Du har snudd statistikken opp ned!

Det finnes statistikk som påstår f. eks. at "80% av heroin blir smuglet inn i Norge av kosovoalbanere", men det betyr IKKE at "80% av kosovoalbanere smugler narko!"

Statistikk i VG viste at forskjellen i kriminalitet blant "nordmenn" og "innvandrere" var på under halvannet prosentpoeng (2,8% og 4,2%).

Det man derimot har er noen få hyperkriminelle drittsekker som smugler veldig mye.

====

Men vi HAR to grupper ("menn" og "kvinner") hvor det virkelig ER stor forskjell i grov kriminalitet. Men det sier du nå er "meningsløst"?

Med vennlig hilsen

Du har snudd statistikken opp ned!

Det finnes statistikk som påstår f. eks. at "80% av heroin blir smuglet inn i Norge av kosovoalbanere", men det betyr IKKE at "80% av kosovoalbanere smugler narko!"

Statistikk i VG viste at forskjellen i kriminalitet blant "nordmenn" og "innvandrere" var på under halvannet prosentpoeng (2,8% og 4,2%).

Det man derimot har er noen få hyperkriminelle drittsekker som smugler veldig mye.

====

Men vi HAR to grupper ("menn" og "kvinner") hvor det virkelig ER stor forskjell i grov kriminalitet. Men det sier du nå er "meningsløst"?

Med vennlig hilsen

Nå henger du deg opp i feil ting igjen. Og nei - jeg har absolutt ikke snudd statistikken på hodet. Jeg kom med et eksempel for å illustrere et poeng - i tillegg ba jeg deg om å ikke henge deg opp i tallene. Men ja - voldskriminaliteten (som var hovedpoenget her) er mye større blandt bl.a. pakistanere, indere, albanere, irakere, iranere, marokkanere enn bl.a svensker, nordmenn, dansker, tyskere, engelskmenn - her i norge. Hvis du benekter det faktum, betyr det bare at du ikke har førstehånds erfaring med akkurat dette.

Og - hva har menn/kvinner med saken å gjøre? Selfølgelig er det nesten ingen kvinner i forhold til menn som utøver voldskriminalitet. Men vi kan da ikke la være med å føde menn her i landet? Det vi kan gjøre er å forbedre systemet som tar inn mennesker til landet som aldri skulle kommet hit. Diskusjonen menn/kvinner er en annen, og har lite eller ingenting med dette å gjøre.

Seriøst eller ikke, han/hun kommenterte faktisk ikke din intelligens eller hjernekapasitet.

Joda - det "jadda" tillegger meg er så idiotisk (og løgnaktig) at det åpenbart gjør det.

Akkurat som hvis jeg påstår at du støttet "Pol Pot".

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...