Gjest Lei meg i dag Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Har hatt en het diskusjon i dag. Jeg synes gubben drikker for mye. Dvs. nesten hver dag, og noen ganger flere øl/sprit. I dag fløt begeret over, og jeg måtte si i fra. Han hadde da drukket 4 øl (jfr. han selv – og det stemte nok). Jeg sa da at dette tolererer jeg ikke, og gav ultimatum om at han må slutte med det ellers holder jeg ikke ut sammen med han. (Og jeg er kjempeglad i han noe jeg også fortalte han!!!!) Han gav mange tynne unnskyldninger til hvorfor han gjør det, man kom til slutt fram til at vi skal snakke om det i morgen ettersom han hadde drukket i dag. Vi har levd sammen i snart 6 år, og han har hatt perioder hvor han har drukket for mye. Hver gang jeg har konfrontert han med det har han forbedret seg kraftig. Vi har ei nydelig lita datter på 3 år, og jeg ønsker virkelig at ho skal få vokse opp med en mamma og en pappa som bor sammen og som er glade i hverandre. Han har også en gutt på 10 år fra forrige ekteskap. Er jeg urimelig? Er det kanskje noen som kan gi meg tips til hvordan løse et slikt problem? Jeg ønsker ikke å få beskjed om at jeg bør forlate han, men jeg ønsker tips om hvordan vi kan løse dette. Vi har veldig mye kjærlighet – heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53510-alkohol-jeg-hater-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Alkohol inntak hver dag er skummelt i seg selv. Ikke nødvendigvis at mengden er for stor i begynnelsen,men fordi det blir en vane å drikke hver dag. Når vanen er innarbeidet blir ofte inntaket størrre også. Problemet med alkohol er at virkningen ses ikke med en gang. Når vedkommende ser sitt eget problem har de omkring han sett det i mange år. Jeg har vært leder for to med alkoholproblemer der jeg jobbet før. Felles for begge er at de hadde drukket i ca. 30 år og de så ikke sitt eget problem før de få siste årene av denne perioden. Familien hadde sett det i minst 20 av dem. Øl er stort sett verre å innta enn f.eks. vin, fordi øl inneholder humle som er mer vanedannende. Jeg synes ikke du er urimelig, dette må han slutte med. Sannsynligheten for at han får ett problem over tid er ganske stor. Om det har skjedd eller skjer om ett år eller ti år er helt umulig å si. Noen tåler store mengder uten å få problemer, andre tåler omtrent ikke noe. Problemet er at ingen vet på forhånd hvor denne grensen går. Alkohol skal være noe positivt og noe enn skal kose seg med av og til, ikke noe enn skal innta hver dag. Dere bør snakke ordentlig ut om dette og du bør sette klare grenser og de SKAL holdes. Lykke til:-))) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53510-alkohol-jeg-hater-det/#findComment-216294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christell Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Alkohol inntak hver dag er skummelt i seg selv. Ikke nødvendigvis at mengden er for stor i begynnelsen,men fordi det blir en vane å drikke hver dag. Når vanen er innarbeidet blir ofte inntaket størrre også. Problemet med alkohol er at virkningen ses ikke med en gang. Når vedkommende ser sitt eget problem har de omkring han sett det i mange år. Jeg har vært leder for to med alkoholproblemer der jeg jobbet før. Felles for begge er at de hadde drukket i ca. 30 år og de så ikke sitt eget problem før de få siste årene av denne perioden. Familien hadde sett det i minst 20 av dem. Øl er stort sett verre å innta enn f.eks. vin, fordi øl inneholder humle som er mer vanedannende. Jeg synes ikke du er urimelig, dette må han slutte med. Sannsynligheten for at han får ett problem over tid er ganske stor. Om det har skjedd eller skjer om ett år eller ti år er helt umulig å si. Noen tåler store mengder uten å få problemer, andre tåler omtrent ikke noe. Problemet er at ingen vet på forhånd hvor denne grensen går. Alkohol skal være noe positivt og noe enn skal kose seg med av og til, ikke noe enn skal innta hver dag. Dere bør snakke ordentlig ut om dette og du bør sette klare grenser og de SKAL holdes. Lykke til:-))) Takk for svar:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53510-alkohol-jeg-hater-det/#findComment-217143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.