Gå til innhold

Hjelp, hva har jeg gjort?

Anbefalte innlegg

Var i byen idag og så på solbriller. Endte selvfølgelig opp hos en optiker som var kjempekoselig og veldig hjelpsom. Jeg fant et par briller som er kjempefine, synes jeg.

Men de var jo så himla dyre! Over 1600 kroner...

De hadde ikke den fargen jeg vil ha inne, så han skulle sjekke hva som var mulig og bestille, og jeg skulle komme innom butikken imorra.

Men nå tenker jeg, herregud, hva har jeg gjort? Er det virkelig verdt å betale 1600 kroner for å være "in" en sommer?

Tenk om solbrillene er helt harry neste år?

Har jeg råd til det liksom?

Så kommer spørsmålene: Hvor viktig er solbrillene? Er det veldig viktig at de er "riktige"? Hvilke farger er in? Hvilke farger er in også til neste år?

Ta en titt hvis du har tid:

http://www.gucci-sun-glasses.com/acatalog/Sunglasses_Catalogue_Chanel_4037__Sunglasses_137.html

Og fargevalgene:

http://www.gucci-sun-glasses.com/acatalog/4037700.jpg

Jeg liker best de mørke blå, evt. de grønne. Synes du de er fine, eller kaster jeg bort pengene?

Uff, det er vanskelig det her, men på den annen side er jo solbriller noe man trenger og bruker mye i løpet av sommeren.

Tusen takk til de som kommer med sitt syn på saken, det vil hjelpe meg til å tørre å dra kortet, eller la være ;-)

*gruble*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53533-hjelp-hva-har-jeg-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sikker på at du kommer til å bli kjempefornøyd med brillene dersom du kjøper dem. Det er noen ting man kan spandere på seg, som får en til å føle seg bra, og har du råd, og virkelig har lyst på dem; Løp og kjøp!! Jeg tror også at ingen av de solbrillene du evt måtte finne som erstatning senere vil kunne måle seg med disse.

Jeg kjøper meg dyre solbriller med ca fem års mellomrom og synes absolutt det er verdt det. I fjor kjøpte jeg Gucci shades, og de er da moderne nok i år også - skjønt det viktigste er at jeg liker dem! :o)

Som citoyen og Cmoo sier - noen ting må man jo bare unne seg, og spesielt viktig er det å føle seg vel med objekter som skal sitte midt i ansiktet..! Jeg bruker mine mer eller mindre hver dag også.

(men jeg skjønner hva du mener - det føles vilt å bruke så mye penger på solbriller..)

Annonse

Jeg er sikker på at du kommer til å bli kjempefornøyd med brillene dersom du kjøper dem. Det er noen ting man kan spandere på seg, som får en til å føle seg bra, og har du råd, og virkelig har lyst på dem; Løp og kjøp!! Jeg tror også at ingen av de solbrillene du evt måtte finne som erstatning senere vil kunne måle seg med disse.

Må bare spørre: Hvilken farge synes du var finest? De grønne hadde de i butikken, de blå må bestilles...

mariaflyfly

Men hvilken farge skal jeg kjøpe da? De grønne kan jeg få imorra, mens de blå må bestilles....

*løper og kjøper*

Ikke de grønne! Likte egentlig best de grå, nederst til venstre. (Er litt streit i smaken, jeg!) Men de blå var fine de også. Ikke kjøp et par du ikke er helt sikker på fargen på. Vent heller til du får de som du selv syntes var finest! :o) *misunnelig nå!*

Annonse

Gjest malun

Hvis du har pengene og har skikkelig lyst på brillene, synes jeg du skal kjøpe dem, jeg.

Selv er jeg tilnærmet solbrille-fetisjist og har et _stort_ utvalg i alle prisklasser (fra 39,90 til 1500 kr).

Jeg velger imidlertid ganske tidløse briller når jeg kjøper dyrt, slik at de varer flere sesonger. Mens de som er veldig motepreget, kjøper jeg i billigere varianter. Slik kan jeg fråtse! ;o)

Må bare spørre: Hvilken farge synes du var finest? De grønne hadde de i butikken, de blå må bestilles...

Jeg liker begge farvene, men selv sikler jeg skikkelig på blå solbriller. Jeg synes faktisk du kan spørre om han kan bestille de blå, og så prøve begge og bestemme deg etterpå!

Hadde jeg hatt råd til det, og vist at jeg ikke kom til å sette meg på de, slenge de i veska, glemme de et eller annet sted etc etc - da hadde jeg ikke nølt.

Er du derimot som meg, klart illustrert ovenfor.....da tar du til takke med et par på Cubus til 129,- - for de kan du kjøpe mange av i løpet av en sommer. Noen av de er faktisk helt ok også :-)

landsbyidioten

Det var jo en god grunn til å kjøpe de ;-)

Er bare redd for at jeg kommer til å se blass ut med dem?

Vet ikke hvordan du ser ut da, men har du blå øyne og lyst hår er kanskje de blå det naturlige valget...? Selv har jeg mørkt hår og brune øyne og har _veldig_ lyst på de grønne.

Men jeg har ikke råd. :-/

landsbyidioten

Det var jo en god grunn til å kjøpe de ;-)

Er bare redd for at jeg kommer til å se blass ut med dem?

Vet ikke hvordan du ser ut da, men har du blå øyne og lyst hår er kanskje de blå det naturlige valget...? Selv har jeg mørkt hår og brune øyne og har _veldig_ lyst på de grønne.

Men jeg har ikke råd. :-/

Hvis du liker de veldig godt så kjøp de! Kvaliteten i glassene er sikkert kjempebra!

Jeg har Versace solbriller som jeg kjøpte for nesten 5 år siden, de varer enda og jeg har vært kjempefornøyd med de! Kanskje like bra for jeg har ikke funnet noen modell som jeg både kler og liker etterpå! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...