Gå til innhold

Trenger litt hurtig hjelt til formatering

Anbefalte innlegg

Gjest Raglan

Jeg har utskrift av en oppskrift på formatering som puzzle har skrevet, og den ser grei ut, eller så grei ut.

Jeg har laget oppstartsdiskett.

Så står det: start maskinen med disketten i. Når skjermbildet er skriveklart skriver du : format c:

Trykk enter osv…..

Hvor skal jeg stå når skjermbildet er skriveklart.

Er det F8 og hva skal jeg velge av alternativene der ???

Og når er det skriverklart –det ser ikke ut til at det blir det her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53549-trenger-litt-hurtig-hjelt-til-formatering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal automatisk få opp et svart bilde der det står A:\

Hvis du IKKE får dette så er ikke maskinen sin satt opp til å starte fra diskett. Under oppstarten skal du få opp en melding om at du kan trykke en bestemt tast (vanligvis er det F2 eller Esc) for å gå inn i setup/bios. Gjør det, og finn innstillingen som lar deg endre på oppstartsrekkefølgen. Sett A (diskett) først og lagre innstillingen. Så kan du omstarte igjen med oppstartsdisketten.

Gjest Raglan

Du skal automatisk få opp et svart bilde der det står A:\

Hvis du IKKE får dette så er ikke maskinen sin satt opp til å starte fra diskett. Under oppstarten skal du få opp en melding om at du kan trykke en bestemt tast (vanligvis er det F2 eller Esc) for å gå inn i setup/bios. Gjør det, og finn innstillingen som lar deg endre på oppstartsrekkefølgen. Sett A (diskett) først og lagre innstillingen. Så kan du omstarte igjen med oppstartsdisketten.

Jeg fikk det til ;-)) Satt lenge i natt og fikk gjort det meste ferdig.

Men jeg fikk et problem som var vanskelig på puzzles oppskrift: copy e:\win98\*.*

Ikke søren om jeg fikk den til å ta den kommandoen, så jeg avsluttet puzzle's fremgangsmåte.

Hva skulle jeg ha skrevet der ??

Jeg fikk det til ;-)) Satt lenge i natt og fikk gjort det meste ferdig.

Men jeg fikk et problem som var vanskelig på puzzles oppskrift: copy e:\win98\*.*

Ikke søren om jeg fikk den til å ta den kommandoen, så jeg avsluttet puzzle's fremgangsmåte.

Hva skulle jeg ha skrevet der ??

Der var det meningen at du skulle bytte ut e'en med stasjonsbokstaven din (for CD-ROMen. Hvilken bokstav som skal stå der avhenger av hvor mange partisjoner du har på disken eller hvor du legger inn WindowsCDen.

Gjest Raglan

Der var det meningen at du skulle bytte ut e'en med stasjonsbokstaven din (for CD-ROMen. Hvilken bokstav som skal stå der avhenger av hvor mange partisjoner du har på disken eller hvor du legger inn WindowsCDen.

Skjønte det var noe med partisjoner og leste om det i en bok - men jeg jo ikke hvor mange partisjoner vi har. Det er vel noe jeg skulle visst antagelig.

Prøvde imidlertid både med f og g, men ga opp når ingenting gikk.

Formaterte og la inn på vanlig måte, og her er jeg ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...