Lillemus Skrevet 14. mai 2002 Skrevet 14. mai 2002 Frykter at jeg brygger på den 3. halsbetennelsen på 7 uker nå og er lite lysten på nok en omgang med antibiotika. Har prøvd to ulik typer vanlig antibiotika (Apocillin og en til) og de virker der og da, men 1 - 2 uker etter avsluttet kur er det på'n igjen. Noen alternativ behandling for dette? Må jeg ha påvist halsbetennelse hos lege for å ta kontakt med en homøopat eller lignende? Kan det gjøres forebyggende, eller er det ingen vits før sykdommen er et faktum? Noe jeg selv kan gjøre forebyggende? 0 Siter
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 16. mai 2002 Skrevet 16. mai 2002 Kjære Lillemus, Jeg anbefaler bruk av sink sugetabletter (eventuelt med vitamin C og solhatt) som forebyggende 3 ggr daglig og ved begynnende symptomer opptil 6 ggr daglig. Du kan også blande 30 dråper solhatttinktur i et halvt glass vann og gurgle 2 minutter 2-4 ganger daglig. 0 Siter
Gjest Pathos Skrevet 18. mai 2002 Skrevet 18. mai 2002 Det er ikke noe i veien for å oppsøke en homeopat. Dette kan du gjøre både under en akutt betennelse, og etterpå for å styrke deg. Oppsøk en homeopat MNHL (Medlem i Norske Homeopaters Landsforbund.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.