Gå til innhold

Hunden min gjør utfall mot sorte mennesker

Anbefalte innlegg

Hunden min på 1 år gjør utfall mot sorte mennesker, spesielt negre. Han knurrer og bjeffer samt han drar i båndet for å komme bort til dem. Dette synes jeg er ganske flaut. Hvorfor gjør hunden dette? Og er det noen måte jeg kan avvenne han det?

Jeg har ingen negre i min omgangskrets så jeg kan ikke venne han til dem på den måten.

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikke

12

• linem

5

• flisa

4

• Wulfi

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest hunden gjør som deg

Hunder ser ikke spesielt godt, så den må jo enten merke en fremmed lukt (vil jo ikke gjelde de som lever og spiser som alle andre der du bor), eller at den merker at du reagerer annerledes.

Jeg tror mest på det siste, innleggene fra deg (som reagerer med undring på sorte mennesker i norke folkedrakter, ikke vet hvordan du skal omtale barn med utenlandsk utseende i barnehagen osv osv) tyder på at du antageligvis reagerer og sender ut signaler (redsel, undring, ikke vet jeg) som hunden oppfatter. Så jeg tror det er du som må endre deg, så følger hunden etter.

Hunder ser ikke spesielt godt, så den må jo enten merke en fremmed lukt (vil jo ikke gjelde de som lever og spiser som alle andre der du bor), eller at den merker at du reagerer annerledes.

Jeg tror mest på det siste, innleggene fra deg (som reagerer med undring på sorte mennesker i norke folkedrakter, ikke vet hvordan du skal omtale barn med utenlandsk utseende i barnehagen osv osv) tyder på at du antageligvis reagerer og sender ut signaler (redsel, undring, ikke vet jeg) som hunden oppfatter. Så jeg tror det er du som må endre deg, så følger hunden etter.

Hei du. Første gang hunden min gjorde utfall mot en neger sto jeg å snakket med noen venner av meg. Jeg så ikke negern en gang og jeg reagerte med stor undring over at hunden reagerte slik. Så akkurat det der tror jeg ingenting på. Jeg har ingen negative følelser eller frykt på noen måte over for mørkhudede. Jeg kan forstå at hunden fanger opp signaler om at jeg er usikker og redd, men det har ikke vært slik i disse tilfellene i det hele tatt.

Vet at i utlandet har det vært tendenser til å trene hunder opp til å angripe mørkhudede ,men regner ikke med at du har TRENT han til dette ? ;-)

Nei vet du hva Wulfi. Jeg vil ikke ha noen aggresiv hund og ønsker ikke at han skal gjøre utfall mot noen mennesker eller dyr. Jeg tar han på samme måte nå som jeg gjorde da han sprang ut mot biler, busser og sykler. Forhåpentligvis blir det stopp på dette.

Annonse

Hei du. Første gang hunden min gjorde utfall mot en neger sto jeg å snakket med noen venner av meg. Jeg så ikke negern en gang og jeg reagerte med stor undring over at hunden reagerte slik. Så akkurat det der tror jeg ingenting på. Jeg har ingen negative følelser eller frykt på noen måte over for mørkhudede. Jeg kan forstå at hunden fanger opp signaler om at jeg er usikker og redd, men det har ikke vært slik i disse tilfellene i det hele tatt.

Men utlendinger i bunad liker du ikke...;-)

Nei vet du hva Wulfi. Jeg vil ikke ha noen aggresiv hund og ønsker ikke at han skal gjøre utfall mot noen mennesker eller dyr. Jeg tar han på samme måte nå som jeg gjorde da han sprang ut mot biler, busser og sykler. Forhåpentligvis blir det stopp på dette.

Du kan prøve å ta kontakt med en professjonel hunde instruktør og kanskje få noen tips der. Håper du får sikk på "Bamse-Bølla" di ;-)

Annonse

Har lest ar hunder ikke oppfatter farger på samme måte som oss, og at farger ikke er viktig for hunder, så jeg vil anta at det ikke er fargen på mennesket som gjør at hunden reagerer som den gjør.

Sannsynligvis reagerer den på ukjente mennesker, eller bestemte situasjoner, men at du kun har lagt merke til at den reagerer når det er sorte mennesker til stede. Muligens fordi du selv legger mer merke til dem.

Eller gjør hunden din KUN utfall når det er mørkhudede mennesker til stede?

I så fail er den kanskje påvirket av sin omgangskrets.

Har lest ar hunder ikke oppfatter farger på samme måte som oss, og at farger ikke er viktig for hunder, så jeg vil anta at det ikke er fargen på mennesket som gjør at hunden reagerer som den gjør.

Sannsynligvis reagerer den på ukjente mennesker, eller bestemte situasjoner, men at du kun har lagt merke til at den reagerer når det er sorte mennesker til stede. Muligens fordi du selv legger mer merke til dem.

Eller gjør hunden din KUN utfall når det er mørkhudede mennesker til stede?

I så fail er den kanskje påvirket av sin omgangskrets.

Skal tilstå at JEG ikke har så god peiling ,men vet at mørkhudede mennesker ,og da spesielt negrer er blitt brukt til å banke opp hundene med slag og spark osv , nettopp fordi at hunden skulle lære seg at "svarte" var en trussel ,en fiende og dermed reagere/angripe svarte mennesker....

Var en artikkel om det i et eller annet hundeblad for ei stund siden ,men jeg finne selvsagt ikke den artikkelen igjen NÅ.... GRRRR.....

Gjest Pricilla

Men utlendinger i bunad liker du ikke...;-)

Der er jeg faktisk ening med solsikke.. Utlendinger i bunad ser rart ut! Bunad er den norske folkedrakta og når jeg ser f.eks. negere i bunad synes jeg det er noe som ikke stemmer! Jeg ville aldri gått med pakistansk drakt f.eks. Det ser like idiotisk ut at norske damer går med sjal og pakistanske drakter..

Misforstå meg rett.. jeg har absolutt ikke noe i mot negere eller mørkghudete mennesker, men synes bare folk skal holde seg til sin folkedrakt - det er jo det som er poenget!? Synes jeg ser meg sjøl i samedrakt.. Det er like naturlig som en neger går i bunad..

(Synes ikke bunader er noe fint allikevel, kun på små barn, men på en utlending? NEI!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...