Gå til innhold

Flintstek i marinade? Hvor?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

hei! tenkte jeg skulle kjøpe inn flintstek i marinade til 17. mai da vi skal ha grillparty.. Kjøpte det på kiwi i fjor, men de har ikke fått inn enda. kan ikke huske å ha sett det i andre butikker.. vet dere om butikkkjeder som har det?

Hvor mye koster det ca? var ganske billig på kiwi og, men er visst ikke så enkelt i år... : (

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53639-flintstek-i-marinade-hvor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Vi hadde flintstek i marinade kjøpt på SPAR i helgen vi :o), prisen kikket jeg ikke på for vi SKULLE ha det.

Er det noen Spar-butikker i Oslo sentrum? Er spar bare spar, eller er det spar butikker skjult i andre navn..? tenker på Coop mega osv. Copp pirx, Nå har jo alt blitt bare coop liksom..

Er det noen Spar-butikker i Oslo sentrum? Er spar bare spar, eller er det spar butikker skjult i andre navn..? tenker på Coop mega osv. Copp pirx, Nå har jo alt blitt bare coop liksom..

Jeg bor ikke i Oslo så det kan jeg ikke svare deg på.

SPAR er SPAR ja, den hører ikke innunder COOP-kjeden.

Pappa Bjørn

Vil du spare litt penger men likevel få et bra resultat? Kanskje bedre enn det du får i butikken?

I alle dagligvarebutikke får du krydderurter i potte. Disse har du lenge siden du bare brekker av det du trenger. Hakk da opp litt rosmarin, oregano,basilikum sammen med litt innhakket løk salt, pepper, soya saus, litt worchester saus, grillkrydder, kanskje litt chili saus om du liker...........MAnge ting som alle finnes i krydderhyllen på Rema 1000

Kort sagt, ta litt ferske krydderurter, litt av krydderet du har i skapet, noen kryddersauser å bland ut i 1-2 dl olivenolje. Legg Flintsteken i en ildfast form eller lignende og hell blandingen over. La det stå kaldt i noen timer, gjerne over natten om du har tid og vips!!: marinert flintstek slik du liker den. Da kan du også fortelle gjestene at dette har du laget av ferske urter fra kjøkkenvinduet ditt.

Kjempegodt, kjempeenkelt og mye billigere. Dette har jeg laget mange gasnger for det beste jeg får er. ja nemlig Kjøtt! Her kan de komme med fancy retter av alle slag, men jeg vil ha et stort stykke med krydret rosa kjøtt. ikke noe tull!

Når kelneren spør hvordan jeg vil ha biffen har jeg mest lyst til å be ham tørke oksen bak, rive av hornene for å deretter å få den rett opp på tallerkenen!!

Lykke til med grillen og dagen.PS: I marinaden er det veldig godt med litt konjakk..............

Vennlig hilsen

Vil du spare litt penger men likevel få et bra resultat? Kanskje bedre enn det du får i butikken?

I alle dagligvarebutikke får du krydderurter i potte. Disse har du lenge siden du bare brekker av det du trenger. Hakk da opp litt rosmarin, oregano,basilikum sammen med litt innhakket løk salt, pepper, soya saus, litt worchester saus, grillkrydder, kanskje litt chili saus om du liker...........MAnge ting som alle finnes i krydderhyllen på Rema 1000

Kort sagt, ta litt ferske krydderurter, litt av krydderet du har i skapet, noen kryddersauser å bland ut i 1-2 dl olivenolje. Legg Flintsteken i en ildfast form eller lignende og hell blandingen over. La det stå kaldt i noen timer, gjerne over natten om du har tid og vips!!: marinert flintstek slik du liker den. Da kan du også fortelle gjestene at dette har du laget av ferske urter fra kjøkkenvinduet ditt.

Kjempegodt, kjempeenkelt og mye billigere. Dette har jeg laget mange gasnger for det beste jeg får er. ja nemlig Kjøtt! Her kan de komme med fancy retter av alle slag, men jeg vil ha et stort stykke med krydret rosa kjøtt. ikke noe tull!

Når kelneren spør hvordan jeg vil ha biffen har jeg mest lyst til å be ham tørke oksen bak, rive av hornene for å deretter å få den rett opp på tallerkenen!!

Lykke til med grillen og dagen.PS: I marinaden er det veldig godt med litt konjakk..............

Vennlig hilsen

Hopper ikke av veien for litt rødvin eller balsamico i marinaden heller :-) *slafs*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...