Gå til innhold

FU: Oppførsel når man bærer bunad.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bruke skjønn

Pene klær, og bunad i særdeleshet, krever at man oppfører seg litt skikkelig. Men det kommer vel gjerne naturlig når man har pyntet seg.

Solbrille-diskusjonen er latterlig, mange bruker solbriller av nødvendighet for å skåne øynene, skal man ikke kunne bruke solbriller, bør man heller ikke bruke briller, høreapparater, rullestol eller andre moderne hjelpemidler når man har på bunad.. Selvsagt er det penere med noen diskrete briller enn med de helt rosa hjerteformede eller de store som tar halve ansiktet, men det har med estetikk, mote og smak og behag å gjøre.

Røyking ser ikke pent ut uansett, øl har man vel drukket i bunadantrekk i århundreder, så det må da være lov?

Jeg oppfører meg vel penere når jeg har på bunad, jeg tar vekk evt. andre smykker, jeg banner ikke og ville heller ikke røyket eller drukket øl hvis jeg hadde likt det, men det er heldigvis vondt uansett, og ingen kjefter på coladrikkere i bunad :o)

Det verste jeg ser er kjerringer som stresser rundt med bunad, røyk i kjeften og som banner og sverter når ungene vil ha is.

Det tar seg ikke ut.

Men solbriller? Nå som jeg har vært og kjøpt verdens fiiineste solbriller også...og de matcher bunaden...er det lov..?

*smiske med bunadpolitiet*

;-)

Annonse

Herremin hatt?! Hva gjør det om man røyker og drikker øl? Leste her at dronning Sonja hadde fått kritikk for å bruke solbriller, men ærlig talt???

Oppføre seg syns jeg man burde uansett festantrekk, det ser sjuskete ut å krabbe rundt i fylla i penklær. ( ellers også, selvfølgelig!)

Men det her går jo bare over alle stokker og steiner og det som er. Kan ikke finne et eneste argument!

Kos deg på 17 mai, du! Drikk det du vil, og ta gjerne en fet sigar for min del. Flott er du uansett!

Klem

Gjest Rødhetta

Bunaden min er pittelitt trang i år, så jeg tror jeg skal legge den store lekelysten til side, og bare promenere en stund før jeg tar den av igjen.

Hm... må jeg ut å kjøpe noe lekkert til 17. mai likevel da...?

Potetløping og sekkehopping er tillatt i bunad, bare en ikke har solbriller.

Ellers så har du nå en unnskyldning til å kjøpe deg noe lekkert.

Gjest Rødhetta

Herremin hatt?! Hva gjør det om man røyker og drikker øl? Leste her at dronning Sonja hadde fått kritikk for å bruke solbriller, men ærlig talt???

Oppføre seg syns jeg man burde uansett festantrekk, det ser sjuskete ut å krabbe rundt i fylla i penklær. ( ellers også, selvfølgelig!)

Men det her går jo bare over alle stokker og steiner og det som er. Kan ikke finne et eneste argument!

Kos deg på 17 mai, du! Drikk det du vil, og ta gjerne en fet sigar for min del. Flott er du uansett!

Klem

Selv bruker jeg solbriller, drikker øl og damper på sigaretter. Helst på utekafé i solskinn, slik alle kan se hvor uskikkelig jeg er.

Annonse

Altså ærlig talt, når en går med bunad så skal en bære kniv, sloss, røyke, banne og drikke seg fra sans og samling, danse og sparke i hatten og ha heftig sex i høyet på låven (gjerne med tjenestepika på gården)!

Spying hører selvsagt med !

Mvh

Gjest malun

Jeg bruker ikke andre smykker, og jeg demper ned sminke og hår, slik at det blir mer klassisk enn til vanlig.

Men jeg bruker solbriller (klarer ikke sollyset uten dem), drikker vin og/eller øl og festrøyker likeså. Gjør det selvsagt ikke på noen rølpete måte - ikke nå lenger, ihvertfall...

Når det er sagt, har jeg vært på Garage i Bergen med bunad - godt påseilet en 17.mai for noen år siden.

Det er jo et festplagg, og i gamle dagers festlige lag gikk det tross alt adskillig hardere for seg enn nå til dags!

:o)

Gjest jacob i forfall

Å? Kicker du så voldsomt på bunad? Jaja - noen damer blir litt hore/madonna-aktig i et slikt plagg. :-)

Neida- kicker ikke så voldsomt på bunad, men det gjelder å smi mens jernet er varmt, stramt eller hordan man velger å ordlegge seg. Vi menn har en for uproffesjonell holdning til slikt; merker vi at ting skjer er vi ikke flinke nok til å ta for oss. Mye av årsaken kan selvsagt tilskrives kvinnens behov og evinnelige mas om egen nytelse og stimulering. Skal man tilfredstille disse behovene blir det liksom mer som en jobb å betrakte - nærmest et ork.....om du forstår?

Gjest Rødhetta

Jeg bruker ikke andre smykker, og jeg demper ned sminke og hår, slik at det blir mer klassisk enn til vanlig.

Men jeg bruker solbriller (klarer ikke sollyset uten dem), drikker vin og/eller øl og festrøyker likeså. Gjør det selvsagt ikke på noen rølpete måte - ikke nå lenger, ihvertfall...

Når det er sagt, har jeg vært på Garage i Bergen med bunad - godt påseilet en 17.mai for noen år siden.

Det er jo et festplagg, og i gamle dagers festlige lag gikk det tross alt adskillig hardere for seg enn nå til dags!

:o)

Jeg er enig, men jeg blir _litt_ rakere i ryggen når jeg bærer bunad.

Neida- kicker ikke så voldsomt på bunad, men det gjelder å smi mens jernet er varmt, stramt eller hordan man velger å ordlegge seg. Vi menn har en for uproffesjonell holdning til slikt; merker vi at ting skjer er vi ikke flinke nok til å ta for oss. Mye av årsaken kan selvsagt tilskrives kvinnens behov og evinnelige mas om egen nytelse og stimulering. Skal man tilfredstille disse behovene blir det liksom mer som en jobb å betrakte - nærmest et ork.....om du forstår?

Jacob, du har vært for lenge på et sted hvor bedehus og misjonskaffe dominerer.

Synes du det har gått for langt ang. kvinnenes bevissthet på sin egen seksualitet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...