Gå til innhold

Sykkelferie i Norge

Anbefalte innlegg

Gjest Yellow Ledbetter

Jeg lurer på om det er noen her som erfaring fra sykkelferie i Norge, da primært sør for Trondheim? Er det noen ruter som virkelig kan anbefales? Jeg og min turkamerat er i god fysisk form, så noen bakker er ingen hindring, men vi er likevel opptatt av at det skal være en TUR. Vi er fascinert av naturens estetikk, så det er et såkalt "møsst" at vi passerer noe underveis som er verdt å hvile øynene på. Det kan være fjellandskap, hav, fjorder, innsjøer, skog, osv. osv.

Sia vi er "fattige" studenter, ser vi gjerne at det er muligheter for telting underveis. Noen har fortalt meg at Rallarvegen er uaktuell i den forbindelse? Kan noen bekrefte av avkrefte dette? Jeg har også hørt at det skal være noen fine ruter i Vestfold fylke.

Alle forslag, tips og kommentarer mottas med takk! :-)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53742-sykkelferie-i-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rallarvegen er jo kjempefin! Det er fullt mulig å telte på veien! Eller så går det an å sykle hele veien på en dag og overnatte med telt eller i campinghytte på Flom camping.

Jeg syklet Rallarvegen i fjor sommer, og vi tok turen på en dag. Syklet fra Finse i 12-tiden og var framme i Flom i 22-tiden. Har også syklet den med telting underveis, det var også flott!

Men man er utrolig støl etter alle oppoverbakkene og en natt i telt ;-)

Husk og ta med varme klær, regnbukse og -jakke, masse tørre sokker, vann, muligens en shorts og noen t-skjorter.

Også mat og dorull da!

Det lønner seg å pakke mest mulig bakpå sykkelen, sånn at dere slipper å ha ryggsekk.

Sjekk bremsene, evt. kjøp med et ekstra sett bremseklosser om de dere har er veldig slitt. Det er veldig bratte bakker, og bremsene blir veldig varme!

Og ikke glem fotoapparatet da!

God tur!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53742-sykkelferie-i-norge/#findComment-217467
Del på andre sider

Gjest Yellow Ledbetter

Rallarvegen er jo kjempefin! Det er fullt mulig å telte på veien! Eller så går det an å sykle hele veien på en dag og overnatte med telt eller i campinghytte på Flom camping.

Jeg syklet Rallarvegen i fjor sommer, og vi tok turen på en dag. Syklet fra Finse i 12-tiden og var framme i Flom i 22-tiden. Har også syklet den med telting underveis, det var også flott!

Husk og ta med varme klær, regnbukse og -jakke, masse tørre sokker, vann, muligens en shorts og noen t-skjorter.

Også mat og dorull da!

Det lønner seg å pakke mest mulig bakpå sykkelen, sånn at dere slipper å ha ryggsekk.

Sjekk bremsene, evt. kjøp med et ekstra sett bremseklosser om de dere har er veldig slitt. Det er veldig bratte bakker, og bremsene blir veldig varme!

God tur!

Takker, bukker og neier for svar! Jeg har titta litt mer på nettet, og Rallarvegen virker å være flott! (Som du sa.) *pling*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53742-sykkelferie-i-norge/#findComment-218287
Del på andre sider

Gjest Yellow Ledbetter

Også mat og dorull da!

God tur!

Takker, bukker og neier for svar! Jeg har titta litt mer på nettet, og Rallarvegen virker å være flott! (Som du sa.) *pling*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53742-sykkelferie-i-norge/#findComment-218289
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...