Gå til innhold

hvem betaler adopsjonspermisjonen?

Anbefalte innlegg

Hvem dekker adopsjonspermisjonen. Trodde det var folketrygden, men nå har min arbeidsgiver gitt uttrykk for at en lønnsøkning for ekstra ansvar ikke kan inkluderes i beregningsgrunnlaget for adopsjonspenger fordi midlene skal være frigjort for den som må ta ansvaret når min permisjon påbegynnes.... Ble litt forvirra. Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53779-hvem-betaler-adopsjonspermisjonen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest over 6 G

Trygdekontoret betaler bare opp til 6 G, tjener du over dette, kan du ha en avtale med arbeidsgiver om at de betaler det overstigende. Har du en slik avtale?

Grunnbeløpet er i år ca 50 000, dvs at dette gjelder de som tjener mer enn ca 300 000 pr år.

Trygdekontoret betaler bare opp til 6 G, tjener du over dette, kan du ha en avtale med arbeidsgiver om at de betaler det overstigende. Har du en slik avtale?

Grunnbeløpet er i år ca 50 000, dvs at dette gjelder de som tjener mer enn ca 300 000 pr år.

Jeg jobber 80% nå, og kommer under grensen, men dersom tildeling kommer etter at jeg går opp til 100% (1.11.) kommer jeg over denne grensen. Går ut fra at det innebærer et lavere beregningsgrunnlag enn det jeg ellers ville fått..... Vet i alle fall hva som gjelder.

Jobber i staten -- vet du hvordan avtalen er om kompensasjon for lønn utover 6G?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...