Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Åh? visste ikke at det var så mange som hadde dæva i bilen av at foreldrene gikk ut av bilen, bort noen få meter for å kjøpe seg en burger. Det var jo veldig tragisk! Hadde de satte varmen på fullt da eller?

Er noen virkelig så frekke og uredde at de tar bilen rett forran eieren, med ungene i? også MANGE? uff, ja da er det jo fullt forståelig denne loven.

og jeg som lar hele guttegjengen min få lov til å slippe å være med inn å handle melk til og med. 10 min, og de kan være døde, stjelt eller ha tatt seg en tur. At jeg ikke har tengt på det før.

Det har faktisk hendt flere ganger her i Norge og, at bilen med ungene i har blitt stjålet rett forran nesen på foreldrene mens de har vært inne og betalt for bensin....

I USA og ande land (vet ikke åssen det er i England da men ) kan sommertemperaturene komme opp i over 40 grader. tenk deg da en bil som står i sola....

Det skal ikke mye til før et lite barn får heteslag og dør da. Går ut i fra at det er derfor det rett og slett ikke er lov. Selv om de sikkert ikke burer en mamma inne for å ta tre sekunder ut av bilen med ungene inni...

Fortsetter under...

Nå tror jeg nok ikke at dette med aldersgrensen blir tatt så veldig alvorlig dah! Men - med tanke på kriminaliteten her....også voksne er blitt bortført i bilene sine.....på gunpoint ...., så er det ikke så dumt!

Forøvrig joiner jeg Sør i hans hoderistning!!!

Hei Liza,

Det er selvopplevd denne hendelsen her faktisk. Fikk ganske hakeslepp. Familien som bor i London bekreftet at det er veldig strengt ang. dette. Mulig det varierer fra plass til plass? som så mye annet der nede??

MIn 5-åring ville jeg i alle fall aldri ha satt igjen i bilen alene, Tenk om det skjedde MEG noe? Plutta hadde blitt aldeles hysterisk om jeg ikke kom tilbake. Jeg setter ALDRI ungene igjen i bilen, uansett. Jeg liker å ha slike regler. De er med inn og får pølser de! :-)

Det er DIN 5 åring det flisa, og du er fornuftig nok til å ikke la pysa di sitte igjen alene :-D

Men tror du ikke alle foreldre klarer å se hva deres barn kan klare og ikke klare? eller er det bare deg?

For oss som har veloppdratte , flinke og kloke barn, så er ikke det NOE problem å la barnet sitte 5- 10 min i bilen alene.

Og jeg snakket faktisk om at det er 12 års grense for det. Og den synes jeg er drøy. Mens du synes dette var en MEGET god lov. Ordrett fra det du skrev.

;o))

Det er DIN 5 åring det flisa, og du er fornuftig nok til å ikke la pysa di sitte igjen alene :-D

Men tror du ikke alle foreldre klarer å se hva deres barn kan klare og ikke klare? eller er det bare deg?

For oss som har veloppdratte , flinke og kloke barn, så er ikke det NOE problem å la barnet sitte 5- 10 min i bilen alene.

Og jeg snakket faktisk om at det er 12 års grense for det. Og den synes jeg er drøy. Mens du synes dette var en MEGET god lov. Ordrett fra det du skrev.

;o))

Det syns jeg fremdeles! .-)

Ja ja, foreldrene må jo anse ungene sine da. Ikke alle har rapunger ;o) ei heller bor alle i storbyer, hverken der eller her.

Kan du gi en god grunn for at en 11 åring ikke skal få lov til å sitte alene i bilen, mens mor stikker et par meter bort til gatekjøkkenet for å kjøpe seg ei pølse?

*fnis*

RAP-unger :-D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...