vin Skrevet 15. mai 2002 Skrevet 15. mai 2002 Var på møte i går angående søknaden til uføretrygd. P ga at de mente muligheten for at jeg kunne gå ut i halv stilling i fremtiden , ville de gi meg uføretryg på 50 % og attføring resterende! ( Greit , selv om jeg vet at jeg aldri kommer til å fungere i jobb mere) MEN ; så viste det seg at p ga omsorgslønn for min sønn måtte de trekke det av attføringen ( 20 %) , og da ble 30 % attf-øring , som igjen da var for lav til å kunne utbetale .( Lovverket) Men er det ikke slik at de som er i full jobb også kan få omsorgslønn? Jeg får det fordi jeg selvhar tatt sertifikater på intravanøst og behandler min sønn selv. ( Gjør det legene ellers måtte gjøre minst 2 hver dag) Er undrende nå , alt i alt er jeg en skikkelig taper ! 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 15. mai 2002 Skrevet 15. mai 2002 Omsorgslønn er inntekt av arbeid. Hva med 50% uførepensjon og 50% arbeid, herunder 20% arbeid som omsorgsgiver? Det er vel kanskje mer naturlig? Klarer du å jobbe 50% stilling i tillegg til omsorgsoppgavene, eller bare 30%. Dette er din lege den rette til å svare på. 0 Siter
vin Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Skrevet 15. mai 2002 Omsorgslønn er inntekt av arbeid. Hva med 50% uførepensjon og 50% arbeid, herunder 20% arbeid som omsorgsgiver? Det er vel kanskje mer naturlig? Klarer du å jobbe 50% stilling i tillegg til omsorgsoppgavene, eller bare 30%. Dette er din lege den rette til å svare på. Problemet er jo at jeg ikke klarer jobb...ikke ville noen ha ansatt meg heller!! Jeg har gjennomgått mange operasjoner , deriblant fjernet den beste nyren min , sitter igjen med en dårlig og må antaglig begynne på dialyse i løpet av sommeren! Har kroniske arrsmerter , sammenvoksninger , blødninger og infeksjoner. Har vært innlagt på sykehuset nå i over 70 uker på knapt 6 år.... Derfor har jeg og ser jeg ingen muligheter! Omsorgslønnen har jeg fordi jeg setter intravanøst og behandler han ellers.(Kronisk) Dette hadde jeg jo gjort selv om jeg var i full jobb og funksjonsfrisk! Takk for svar! 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mai 2002 Skrevet 15. mai 2002 Problemet er jo at jeg ikke klarer jobb...ikke ville noen ha ansatt meg heller!! Jeg har gjennomgått mange operasjoner , deriblant fjernet den beste nyren min , sitter igjen med en dårlig og må antaglig begynne på dialyse i løpet av sommeren! Har kroniske arrsmerter , sammenvoksninger , blødninger og infeksjoner. Har vært innlagt på sykehuset nå i over 70 uker på knapt 6 år.... Derfor har jeg og ser jeg ingen muligheter! Omsorgslønnen har jeg fordi jeg setter intravanøst og behandler han ellers.(Kronisk) Dette hadde jeg jo gjort selv om jeg var i full jobb og funksjonsfrisk! Takk for svar! Det er trist men sant at trygdekontoret prøver å ordne så vi skal få minst mulig penger. Jeg kunne ikke få overgangsstønad da jeg jobbet 50% og fikk 50% uføretrygd selv om jeg tjente mindre enn grensa. Hadde jeg jobbet 100% og hatt samme inntekt hadde jeg fått det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.