Gå til innhold

Bor du mere enn 3 mil fra jobb/skole?

Anbefalte innlegg

Bare litt nysgjerrig på hvor langt dere må kjøre for å komme til jobb/skole.?

Og hvor lang tid bruker dere på strekningen.?

Hvilket transportmiddel bruker du?

Har nå muligheten for en jobb 3 mil fra hjemmet og synes egentlig det er langt. ?!

Eller?

Begynner klokken 8 på morgenen. Kan ta bil, eller tog og buss.

Bor du på en slik strekning?

Kanskje det er veldig vanlig i dag å bo med slike avstander?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53803-bor-du-mere-enn-3-mil-fra-jobbskole/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lex Lea

3 mil er forskjellig utfra hvor i landet du bor! Dvs. bor du sånn til at du har veien stort sett for deg selv og standarden på veien ikke er så ille, så er det ikke langt syns jeg. Vi bor ikke så veldig langt unna Oslo, men 3 mil inn og ut av byen blir fort en time i kø både til og fra jobb. Hadde vi derimot reist 3 mil den andre retningen, så hadde det gått på 15-20 min.

Foreløpig jobber jeg ikke så langt hjemmefra, det tar meg ca 5 min med bil. Jeg er på jakt etter ny jobb, og håper jeg skal finne noe nære her, for jeg har virkelig ikke lyst til å reise inn til Oslo igjen. Det går for mye tid i reising.

Jeg har hatt lang vei til skole/jobb i 24 år. Jeg har jobbet 12 mil unna der jeg bor i mange, mange år. (ukependler). I de siste 9 måneder har jeg bodd 7,5 mil unna og kjører bil frem og tilbake hver dag.

Det tar ca. 1 time.

Så 3 mil hadde ikke skremt meg:-))

Fra 1 juni begynner jeg i ny jobb og får da bare 12 til 13 km til jobb:-))

Det er mer og mer vanlig å pendle til jobb.

Jeg har ganske nøyaktig den strekningen du nevner i reisevei til jobben. Bor rett utenfor Oslo, og jobber i utkanten av Oslo sentrum. Jeg tar tog. Det tar ca en time fra jeg går hjemmefra, til jeg spaserer inn hovedinngangen på kontorbygningen jeg jobber i.

Jeg synes èn times reisevei er akseptabelt. Blir det mer, må man tenke over det en gang til. Det er ikke noe særlig å kaste bort halve livet på å reise heller, særlig ikke etter at det kommer små barn med i bildet. De skal jo hentes i barnehage o.l., og man vil jo gjerne se dem litt i det daglige også.

Jeg bor i overkant av 2 mil fra jobben. Jeg jobber i Oslo sentrum. Jeg bruker buss til/fra jobb og bruker 45-55 min fra dør til dør. Jeg synes det går helt greit, og vi vurderer faktisk å flytte enda litt lengre fra byen slik at vi får ca. 1 times reisevei.

Annonse

Jeg bor temmelig nøyaktig 100 meter fra jobben. Det er herlig, kan spasere ut 2 minutter på åtte, det blir mange ekstra minutter i sengen.

Det som skulle stått først i forrige innlegg var at jeg bodde litt over tre mil fra den forrige jobben min, og det var et slit, bytte av buss og tidlig opp, så det kunne jeg aldri tenkt meg igjen. Da jeg søkte på den nåværende jobben må jeg bare innrømme at det faktum at veien til jobben er kort betydde ganske mye. Det er utrolig hvor mye tid man kan spare.

Gjest malun

Jeg bor 17 km fra jobben og synes det er helt greit, men tror ikke jeg ville bodd så mye lenger unna.

Jeg tar buss og bruker temmelig nøyaktig 23 minutter hjemmefra til jeg går inn døra på jobb.

Det viktigste er egentlig ikke avstanden, men hvor lang tid du bruker og hvordan kommunikasjonen er lagt opp. Hvis du feks må bytte buss, tog el.l, blir det straks mye mer tungvint.

Gjest teatrika

3 mil er forskjellig utfra hvor i landet du bor! Dvs. bor du sånn til at du har veien stort sett for deg selv og standarden på veien ikke er så ille, så er det ikke langt syns jeg. Vi bor ikke så veldig langt unna Oslo, men 3 mil inn og ut av byen blir fort en time i kø både til og fra jobb. Hadde vi derimot reist 3 mil den andre retningen, så hadde det gått på 15-20 min.

Foreløpig jobber jeg ikke så langt hjemmefra, det tar meg ca 5 min med bil. Jeg er på jakt etter ny jobb, og håper jeg skal finne noe nære her, for jeg har virkelig ikke lyst til å reise inn til Oslo igjen. Det går for mye tid i reising.

Jeg jobber 4,5 mil fra der jeg bor, og bruker 45 min på den strekningen (bor altså ikke i Osloområdet, så jeg slipper køer). Synes det er helt greit!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...