Gå til innhold

Jobbintervju og tolkninger av signaler på disse.

Anbefalte innlegg

Aner ikke om du får jobben.

Det at du driver slik å skryter av deg selv her nedover gjør at jeg ikke tror at du er så dyktig som du selv vil ha det til. De som er ordentlig flinke skryter aldri av seg selv.

Eh...skryter?

Jaja...whatever.... :o)

Fortsetter under...

Du høres ut som meg for noen uker siden... så begynte alt å dra ut i tid, og nå er jeg nr. 2 kandidat til jobben... ble vannvittig deppa en kort periode når jeg fikk vite det. Regner med nr. 1 er mye er aktuell.... men men, man kan ikke gi opp for det :-)

Bare lov meg at du ikke blir FOR lei deg dersom du ikke får den !

Jeg også sa rett ut at jeg ville ha jobben, og at den passer perfekt for meg. Dessuten lovte jeg et utrolig godt resultat etc. etc.

De som hadde intervjuet var kjempeimponert pga at det "lyste" av meg at jeg ville ha jobben, så det er nok bare positivt å snakke rett fra levra :-)

Er det en salgsjobb ? Du høres ut som en salgstype :-)

*krysser fingrer for oss begge*

Neida, jeg skal prøve å ikke bli deppa om jeg får avslag. Akkurat nå føler jeg vel at det hadde vært for godt til å være sant om jeg fikk den. :o)

Husk at om du er innstilt som nr 2, er det ikke ensbetydende med at du ikke får jobben. Ingenting er avgjort før nr 1 takker ja. Og det kan være mange grunner til at den personen ikke vil ha jobben også. :o)

Ja, man kan si at det er en "salgsjobb" ja, uten at jeg vil si noe mer enn det. ;o)

Lykke til, sevenup, håper du får den!!

*krysser tærne også*

Jeg er ingen bedriftsleder, og vil heller aldri bli det; men har noen synspunkter ihvertfall.

Når du er på et annengangsintervju, er du en av få utvalgte - det sier seg selv. Jeg antar at det er maks 4 andre søkere som har vært inne til andre runde.

Om de signaler du ga i dette intervjuet er veldig forskjellige fra de du ga i det første, vil jeg tro du nå stiller noe svakere, med mindre jobben du har søkt på er en jobb hvor du vil ha mye menneskekontakt med mange forskjellige mennesker.

Ellers er det vel to faktorer som vil bestemme om du får jobben eller ikke; ved siden av at du er kvalifisert: Hva slags inntrykk siste intervjuer har av deg; og personsammensetningen blant de kollegaene du skal jobbe sammen med.

Personlig ville jeg nok ansatt deg om jobben var en salgsjobb. Sjarme og initiativ er viktig i den type jobb; og det virker som om du innehar begge kvaliteter.

Er jobben det er snakk om av en annen type; er jeg mer usikker på om jeg hadde gitt deg et tilbud. Det er dog en ren synsing fra min side, basert på det du forteller, og basert på den personlighet jeg har.

Uansett - det er rimelig håpløst å komme med en holdbar antagelse her; det er for mange usikre faktorer inne i bildet til at en outsider kan foreta en noenlunde korrekt analyse av situasjonen.

Ja, your guess is as good as mine. Nå er det bare å vente til neste uke en gang, etter at de 3 andre har vært inne også. :o)

Jeg gjorde sikkert samme inntrykk nå, som ved første intervju, tipper jeg. Jeg var meg selv begge gangene og variasjonene er derfor ikke noe særlig tilstede, tror jeg.

Vel, nå er det bare å smøre seg med tålmodighet - og vente på å se om det dukker opp flere intervjuer på de andre stillingene jeg har søkt på. :o)

Falske??? Smiskete?? Hva babler du om nå'a??

Nei, vet du; jeg er faktisk dønn ærlig på jobbintervjuer jeg, ser ingen grunn til noe annet heller. Slikt finner de jo ut, og dessuten har jeg verken behov for, eller lyst til å være noe annet enn det jeg kan aller best; nemlig å være meg selv. What you see is what you get. (Jeg hadde sikkert vært bortimot hysterisk på slike intervjuer hvis jeg måtte ha gått dit for å spille en rolle)

Jeg har dessuten en fin liten samling av meget gode referanser, og flotte attester, og det er jo faktisk ikke uten grunn da.

Om det er sjarmeringa du sikter til, så er det faktisk en stor del av min personlighet som kommer fram der. Enkelte er slik av natur, og jeg er det. Hvem som helst av de som kjenner meg kan nok underskrive på det. :o)

Å smiske eller forestille meg er så fjernt i fra min virkelighet som det overhodet er mulig å komme. :o)

Det var jo godt å høre. Kunne nemlig missforstås det innlegget ditt. Men du var vel kanskje veldig opprømt når du skrev det? ;o)

Så fikk man avklart det.

Fikk du med deg : Lykke til? *s*

Her var det mange som backet deg opp og sa du får den helt sikkert osv. Jeg tok en liten motvekt. Som dog ikke er så dumt etter min mening. Det var jo overvekt av positive innlegg til deg, som jo er bra.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...