Gå til innhold

Tradisjoner på 16 mai?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har så godt som aldri drukket uante mengder på 16 mai. Jeg vet at det er en stor fylledag, men dette får jeg inntrykk av at ofte gjelder den yngre garde.

Personlig liker jeg bedre å kjøre en real heldags på 17 mai, fra tidlig på morran til langt på natt, men det langt ifra umulig at det kan bli noen øl i morgen også - dersom været holder seg.

Jeg pleide alltid feste hardt 16. mai, og møtte som regel de bunadkledde når jeg var på vei hjem fra nachspiel utpå 17. mai en gang.. Følte meg ikke så kul da, med hull i strømpa og sminke fra dagen før.. ;-) Nå som jeg har fått barn er det slutt på festing 16. mai. Nå gjelder det å være i form til 17.!

Da jeg var på din alder, var også 16. mai den store fyll-og-fest-dagen. Jeg bor på landsbygda, og det skjedde sjelden noe "organisert" her den dagen, men hvis det var fint vær var det alltid en eller annen grillfest på gang. Ellers kjørte vi rundt, da -tok gjerne en tur til nærmeste større tettsted for å se på russen, eller vi endte opp på en eller annen privatfest.

Jeg pleide som oftest å bråvåkne av at barnetoget passerte huset vårt - skrekk og gru for en følelse, når du har sovet bare en time eller to.......

I år skal jeg opp klokka halv sju og få klar korpsdebutanten min, så tidene har forandret seg for meg. Alt til sin tid, og så videre....

Ha en fin 16. mai fest, da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...