Gå til innhold

Forlikssak i annen kommune

Anbefalte innlegg

Gjest problems

Jeg har i en krangel med et inkassobyrå endt opp i en forliks-sak.

(Har faktisk ikke mottat noen av deres krav,kun det siste de sendte.Og det mottok jeg 4 dager før forliksklagen kom)

Problemet er at dette er klaget inn til forliksrådet i en kommune jeg ikke har vært registrert i/bosatt i på mange år.Skiftet adresse i folkeregisteret for 1,5 år siden.

Jeg har ikke økonomi til å reise dit,og lurer på om jeg kan kreve saken flyttet til kommunen jeg bor i?

Den er oppe i en annen kommune fordi adressen inkassobyrået sendte kravene til var i den kommunen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53915-forlikssak-i-annen-kommune/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest problems,problems

Dersom du meldte flytting til folkeregisteret for 1,5 år siden - så er det selvfølgelig inkassobyrået som har et problem. Det er den folkeregistrerte adressen som er den gyldige adressen. Jeg forutsetter at den gamle bostedskommunen ikke er part i saken.

Forliksrådet i min gamle kommune vet nå selvfølgelig om at jeg ikke hører til deres kommune,siden min nye adresse ble sendt dem med mine innsigelser.

Allikevel får jeg et brev fra dem,om innkalling til DEM (min gamle kommune) om to uker,til forlikssak.

Det er vel da min gamle kommune jeg må hendvende meg til for å få saken flyttet?

*gruble og spekulere*

Forliksrådet i min gamle kommune vet nå selvfølgelig om at jeg ikke hører til deres kommune,siden min nye adresse ble sendt dem med mine innsigelser.

Allikevel får jeg et brev fra dem,om innkalling til DEM (min gamle kommune) om to uker,til forlikssak.

Det er vel da min gamle kommune jeg må hendvende meg til for å få saken flyttet?

*gruble og spekulere*

Keg skulle anta, men det er bare en antakalse naturligvis, at saken skulle la seg flytte om det eksisterer en forliksordning i din nåværende kommune. Ta kontakt med det forliksrådet som nå har saken. Slike roteskaller som oss er ofte tar ofte kontakt i seneste laget - som regel når det er for sent.

Keg skulle anta, men det er bare en antakalse naturligvis, at saken skulle la seg flytte om det eksisterer en forliksordning i din nåværende kommune. Ta kontakt med det forliksrådet som nå har saken. Slike roteskaller som oss er ofte tar ofte kontakt i seneste laget - som regel når det er for sent.

Satan - skulle jo tro man var full. Køddete taster.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...