Gå til innhold

Reprise: Å handle klær....:-)

Anbefalte innlegg

(skrevet for noen år tilbake av undertegnede, syns det passet nå som vi begynner å se på kroppene våre igjen etter en laaaang, fet vinter)

Å handle klær..

"Åssen går det her'a?" En innsmigrende stemme bak forhenget, mens du står med en bukse halvt oppover låra, et par nummer for små. Det er det aller verste jeg vet! Jeg er 31 1/2 år og har side fire-års alderen klart å kle på meg sjøl. Skulle jeg ikke klare det nå da? Så har du de som i tillegg til å spørre, også drar forhenget til side, og da er butikken full av mannfolk, ekle stirrende mannfolk. Så har du fnisende unger som kommer skliende under skilleveggen i prøverommet. Sånne unger som har foreldre som ikke har vett på å passe på dem. Å prøve klær kan være en virkelig påkjenning, det er ikke få ganger jeg rett og slett har blitt lei og gått ut av forretningen. Husker jeg skulle være forlover i et bryllup, drøya i det lengste før jeg tok byturen for å kjøpe meg en presentabel kjole. Jeg hadde i utgangspunktet tapt. Tok en torsdag rett etter jobben, og den gangen hadde jeg en jobb hvor en ble skikkelig svett! Håret var ikke helt nyvasket heller, hadde tennissokker og ikke noen form for make-up. Tenk deg da en lekker ekspeditrise som det dufter parfyme og god tid av! Hun så vel at dette ville bli en håpløs oppgave. Sto inne i det altfor trange prøverommet, et sånt et hvor speilet gir deg minst 7 kilo for mye og du står helt klint opptil veggen. Hyggelig dame, bevares, men altfor imøtekommende og hjelpsom etter min smak. Jeg hadde lyst å stå litt for meg sjøl, holde inn magen og innbille meg at jeg var fresh og i perlehumør. Humøret daler fort i en sånn situasjon, men kjole måtte og skulle jeg ha! Damen dro meg med ut og planta på meg (uttapå tennissokkene) et par høyhelte sandaler i sølvlamè. Et stort vippespeil på det myke vegg-til-vegg teppet var plassert midt i lokalet og der skulle jeg stå til skrekk og advarsel for publikum og kjoledesigneren, om han hadde vært der. "Ja, den er deg, du ser ut som en dronning!", klarte dette eksemplaret av en ekspeditrise å fortelle meg. Har aldri sett en sånn dronning jeg, ikke i de verste "hjemme hos"-reportasjene engang! Men, jeg tenkte at hun var vel trenet nok til at hun kunne se forbi et flatt uvasket hår og et pjuskete usminket ansikt, så jeg kjøpte kreasjonen jeg! Dagen for vielsen kom og jeg iførte meg plagget. Et belte fulgte med og det skal være sikkert at jeg trengte det! Dama måtte ha snurpet kjolestoffet i ryggen mens vi sto og "beundret" meg i speilet, for kjolen var for stor, det er helt sikkert. Utringningen var farlig dyp, så dyp at jeg var redd lungene skulle ramle ut, så det var til å panikkhandle en silkerose med sikkerhetsnål for at en ikke skulle gå på nåler hele kvelden. Jeg har sett på bildene fra det bryllupet en gang, og det holdt, en ser på ansiktet mitt at dette plagget trivdes jeg absolutt ikke i. Etter bryllupet ga jeg kjolen til en perifer venninne som ble kjempeglad, men, jeg har aldri hørt om eller sett at hun har brukt den...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53967-reprise-%C3%A5-handle-kl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett på bildene fra det bryllupet en gang, og det holdt, en ser på ansiktet mitt at dette plagget trivdes jeg absolutt ikke i.

Bare lurte på hva de andre tenkte....*mobb*

Vet du hva, nå skjønner jeg ingenting...hvilket bryllup snakker du om?

*klør meg i hodet*

Annonse

Jeg har sett på bildene fra det bryllupet en gang, og det holdt, en ser på ansiktet mitt at dette plagget trivdes jeg absolutt ikke i.

AHA! DU har opplevd det samme som meg? :) *ler* og drikker mer vann for å klarne hue....

Nei - tror ikke noen kikket på meg..jeg gjemte meg sikkert godt på den tiden! *s* da var jeg 17 og skulle være forlover, mamma måtte underskrive og alt - forhverken bruden eller jeg var gamle nok....om hun er skilt fra han i dag? ja :-)

Ja, takk, Flisa. Been there, done that a little too often! :o)

Senest for to dager siden var jeg i akkurat samme situasjon. Kjøpte meg en nydelig kjole til bruk i bryllup i september som var, og trodde i min enfoldighet at jeg kunne bruke den samme nå som forlover i et bryllup om to uker. Men den må ha krympet i skapet, det er jeg fullstendig overbevist om. I allefall var jeg jo "heldig" som prøvekjørte den her om dagen og oppdaget at den absolutt ikke kunne brukes.

Så bar det ut på tokt igjen. I veldig veldig trange prøverom, med fortrekksgardiner som hadde fasong som de fleste vevede dukene jeg laget på barneskolen, vet du.. Det var ikke en sjel i den butikken som IKKE fikk nyte synet av min blekfete vinterkropp i menstruse og utvasket bh. Jaja. Jeg endte da opp med en kjole. Ikke fordi den var så fin, men fordi jeg ville UT derfra!! :o)

Hehehe - først NÅ så jeg at det var MEG du siterte - at det går an! *lol*

Tror ikke det kan være bra å drikke så mye vann jeg, dessuten skalla jeg hue i en stang på Sengetøylageret i går i iver over å se sommerdyner til 59,- - det MÅTTE jeg ha til campingvogna vet du. De øverste hyllene var tomme, og dermed skulle jo jeg bråbøye meg å kjøpe de som var igjen og smelte panna rett i tverrstaget på den øverste hylla - det var så vondt at jeg ble helt kvalm - og jeg skjønner jo nå at jeg har blitt dum(ere) i tillegg! :-)

Hehehe - først NÅ så jeg at det var MEG du siterte - at det går an! *lol*

Tror ikke det kan være bra å drikke så mye vann jeg, dessuten skalla jeg hue i en stang på Sengetøylageret i går i iver over å se sommerdyner til 59,- - det MÅTTE jeg ha til campingvogna vet du. De øverste hyllene var tomme, og dermed skulle jo jeg bråbøye meg å kjøpe de som var igjen og smelte panna rett i tverrstaget på den øverste hylla - det var så vondt at jeg ble helt kvalm - og jeg skjønner jo nå at jeg har blitt dum(ere) i tillegg! :-)

Dakkar.....

Du er mye på Sengetøylageret?! Er det en morsom plass? He...he...

Dere betalte vel for alt denne gangen?!!

*nå tenker flisa igjen*

God bedring og ; ikke glem at det er 17 - mai i morgen!

Mvh

Dakkar.....

Du er mye på Sengetøylageret?! Er det en morsom plass? He...he...

Dere betalte vel for alt denne gangen?!!

*nå tenker flisa igjen*

God bedring og ; ikke glem at det er 17 - mai i morgen!

Mvh

Nå var jeg MED :-) Rullgardina! *s*

Ha det fint! :-)

*LOL*

Du er ihvertfall lur nok til å prøve klærne. Det gjør som regel ikke jeg, bare rasker med meg det som ser ut til å passe. Prøver som regel ikke sko engang.

Joda, det går som regel bra, he he.

Er du og en sånn en?

Jeg prøver heller aldri klær. Man har da øyemål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...