Gå til innhold

Tror det vil bli feil for meg ...

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg har tidligere vært i lite jobb. Noen vikariater av og til, og dessuten et år hjemme med omsorgen for et barn, uten krav på annet enn engansbeløp, altså uten fødselspenger.

Men siden Mai i fjor har jeg vært ganske mye i jobb, og Januar i år steg jeg i lønn også, steg veldig mye. (Fra l.tr 10 til 20)

Jeg er gravid nå, og lurer på hva som skjer når jeg skal søke om fødselspenger. Jeg forstår det slik at de vil ta et gjennomsnitt av de siste tre år, men det er jo bare det siste året jeg har hatt lønn, og bare fra Januar jeg har hatt større lønn.

Vil de likevel ta et gjennomsnitt av de siste tre år?

Skulle ønske de kunne finne fram 6 av de 10 beste mndr, men jeg forstår det slik at jeg da måtte være på dagpenger i et tidsrom.

Hva om jeg ikke er det? Finnes det noe å slå i bordet med? Hvordan opplyser man om det hele? Hva skriver man hvor?

Har jo ikke vært noe særlig i jobb de siste tre år, kun det siste året,,, ;(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53970-tror-det-vil-bli-feil-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

6 beste mndr er KUN aktuelt for dem som har dagpenger til permisjon, helt eller delvis.

Du skal kreve at de siste X mndr legges til grunn, der X er så mange mndr at det viser til normale årsinntekt nå.

Du skriver et eget vedlegg der du argumenterer for ditt syn og dokumenterer hvorfor dette er riktigere å bruke enn siste 3 år.

se trygdehjelpen.no hvis du vil ha profesjonell hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...