Gå til innhold

Og jeg lurer nok en gang på hvorfor

Anbefalte innlegg

Å reise med t-banen kan være en traumatisk opplevelse - spesielt hvis man ikke er fra Oslo og ikke har noen anelse om hvor man skal, annet enn navnet på t-banestasjonen da. Trodde du det var nok? Ånei du - og jeg refererer:

"Dørene lukkes"

"Neste stopp er bzzzzbzbzzzbzbzbbzbzbzb"

Det er ikke bedre på enkelte av lokaltogene: Toget til Ski er bzzbzbbbzbbbz bbz bzbbz bbzb minutter forsinket, og ventes å være fremme i Ski bzbbbzbbzbbzbzbbz bzbb zbz"

Og flyet?

"Dette er kapteinen. Jeg vil gjerne bzzbbzbb zbbzbbz få ønske dere velkommen til rute bzbbzbbz bbz bz b som akkurat nå for øyeblikket flyr over bzbb zbbz bbzbbz bbz. Vi har et nydelig vær, bzbbz bbz bbz bzz grader .... osv"

Det jeg egentlig lurer på er: Her brukes det millioner av kroner - for ikke å snakke om milliarder av kroner på transportfartøy. Hvorfor bruker man bare en tusenlapp på høytaleranleggene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53996-og-jeg-lurer-nok-en-gang-p%C3%A5-hvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det verste er at de lurer på hvorfor folk ikke lar bilen stå til fordel for kollektivtrafikken.

De som kjører til jobb istedenfor å reise kollektivt vet da hvor dem skal, så DET kan nå ikke være grunnen. Da er det verre med disse landsbyidiotene som kommer fra alle kanter inn til byen for å prøve lykken - og Ullevål. Dem er det synd på.

Eller med nærmere ettertanke - nei, det er det ikke.

Jeg måtte bare si deg imot, for du tar_helt_feil.

Annonse

De som kjører til jobb istedenfor å reise kollektivt vet da hvor dem skal, så DET kan nå ikke være grunnen. Da er det verre med disse landsbyidiotene som kommer fra alle kanter inn til byen for å prøve lykken - og Ullevål. Dem er det synd på.

Eller med nærmere ettertanke - nei, det er det ikke.

Jeg måtte bare si deg imot, for du tar_helt_feil.

Snøvling over høytalerene er kanskje ikke grunnen til at folk kjører bil istedet for kollektivt, men dyre priser, forsinkelser, alt for mange mennesker til alt for få sitteplasser osv, er gode grunner til ikke å reise kollektivt!

Men det er jo forsåvidt en helt annen diskusjon :)

Snøvling over høytalerene er kanskje ikke grunnen til at folk kjører bil istedet for kollektivt, men dyre priser, forsinkelser, alt for mange mennesker til alt for få sitteplasser osv, er gode grunner til ikke å reise kollektivt!

Men det er jo forsåvidt en helt annen diskusjon :)

Jo, det er sant ... men snøvling i høytalerannlegget irriterer meg - og jeg blir så bekymret. Hva hvis folk ikke kommer seg_av_til rett tid. Det kan få sinnsyk store konsekvenser. Man kan bli for sein til å levere selvangivelsen, polet stenger, man får ikke henta ungene, man kommer seg ikke av på rett togstopp og av den grunn reiser man helt til Ski noe som innebærer at man må ta taxi tilbake slik at det blir jævlig dyrt og man kunne egentlig bare ha tatt taxi fra byen i utgangspunktet *banne*

Så kom ikke her og bagatalliser tingene ass.

Jo, det er sant ... men snøvling i høytalerannlegget irriterer meg - og jeg blir så bekymret. Hva hvis folk ikke kommer seg_av_til rett tid. Det kan få sinnsyk store konsekvenser. Man kan bli for sein til å levere selvangivelsen, polet stenger, man får ikke henta ungene, man kommer seg ikke av på rett togstopp og av den grunn reiser man helt til Ski noe som innebærer at man må ta taxi tilbake slik at det blir jævlig dyrt og man kunne egentlig bare ha tatt taxi fra byen i utgangspunktet *banne*

Så kom ikke her og bagatalliser tingene ass.

Jeg kjenner faktisk til problemet da jeg tar så lite t-bane i hovedstaden at det de gangene jeg gjør det kan være vrient. Trikset er å telle stasjoner, det har jeg lært meg!

Annonse

På trikken og banen er det vel en oversikt over alle stasjonene, og forhåpentligvis vet man hvor man skal når man er ute og flyr =) Men man skal passe på, det var en stakkar fra utlandet som skulle til Moldavia og endte opp i Molde....hi hi

*hehe*

Men hvorfor må kapteinen sitte å kauke i et høytalerannlegg når ingen hører hva han sier. Det er det jeg ikke forstår. Ja, også forstår jeg ikke hvorfor det er sånn overalt - er det ikke mulig å skaffe til veie et bedre høytalerannlegg? Stereoanlegget mitt er fra - 88 - til og med DET har bedre høytalere.

Nei, forresten - det har det ikke .....

*ler* vet du hva innlegget ditt fikk meg til å tenke på? For mange år siden, den gang jeg var 12 år. Var fotball laget mitt med på Scandia Cup i Trondheim. Mener det var Scanida Cup. Jeg og ei venninne skulle ta trikken til Lade tror jeg det var, samme blir det. Men vi endte altså opp med å være med trikken helt til endeplassen og der måtte vi vente i 1,5 time til neste trikk gikk tilbake. Dette fordi vi ikke fikk med oss når vi egentlig skulle av. Og begynne å gå det turte vi ikke:o)

*hehe*

Men hvorfor må kapteinen sitte å kauke i et høytalerannlegg når ingen hører hva han sier. Det er det jeg ikke forstår. Ja, også forstår jeg ikke hvorfor det er sånn overalt - er det ikke mulig å skaffe til veie et bedre høytalerannlegg? Stereoanlegget mitt er fra - 88 - til og med DET har bedre høytalere.

Nei, forresten - det har det ikke .....

Kapteinen kjeder seg...etter at de har satt på autopiloten er det bare litt kaffe og kaker, og siden styrmannen ikke orker å høre mer om kapteinens flotte trimsykkel, er det passasjerene som må til pers. Og de som har hørt hva de virkelig sier, er bare glad til for at det ikke er bedre høyttaleranlegg om bord.

Jeg har en jævlig god 1.april historie på lager, men nå skal jeg på jobb, så det får bli senere....

Kapteinen kjeder seg...etter at de har satt på autopiloten er det bare litt kaffe og kaker, og siden styrmannen ikke orker å høre mer om kapteinens flotte trimsykkel, er det passasjerene som må til pers. Og de som har hørt hva de virkelig sier, er bare glad til for at det ikke er bedre høyttaleranlegg om bord.

Jeg har en jævlig god 1.april historie på lager, men nå skal jeg på jobb, så det får bli senere....

Senere - men ikke en dag senere!! ok?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...