Gå til innhold

her er bunaden som JEG sokner til :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

en liten størrelse dette her, men..

http://it-student.hivolda.no/prosjekt/v00/Tinnbunad/wpe8.jpg

Her er flere voksne kvinner;

http://it-student.hivolda.no/prosjekt/v00/Tinnbunad/tinnkvinner_i_bunad.htm

Min er selvsagt den fineste, men den har jeg ikke bilde av på PC'n

Annonse

Jeg lurer så fælt ! Jeg er av den oppfatning at man bør HØRE TIL plassen man velger bunad fra, på et eller annet vis iallefall.

Mor er fra Sogn og Fjordane. Far er fra Lom (Gudbrandsdalen). Selv er jeg FØDT i Bergen, som altså ligger i Hordaland, og flyttet derfra til Oslo da jeg var nesten 6 år. Så bodde jeg ett år i Sogn og Fjordane da jeg var 10-11 år. Tilbake til Oslo igjen. Som voksen nå bor jeg i Follo, men føler egentlig ingen samhørighet hit. Har bodd her i 3 år.

Så...hva slags bunad kunne jeg ha fått meg ? Kunne jeg, med god samvittighet, valgt for eksempel bunaden fra mors hjemsted ? Jeg har tross alt har tilbragt hver eneste sommer i hele oppveksten der fra jeg var baby, samt at jeg også bodde der en tid, og føler en viss tilhørighet til ?

Oslo har vel ikke noe drakt å snakke om. Bare noe moderne sammenraskede design-greier. Tror jeg har sett den, den var ikke mye å skryte av.

Jeg lurer så fælt ! Jeg er av den oppfatning at man bør HØRE TIL plassen man velger bunad fra, på et eller annet vis iallefall.

Mor er fra Sogn og Fjordane. Far er fra Lom (Gudbrandsdalen). Selv er jeg FØDT i Bergen, som altså ligger i Hordaland, og flyttet derfra til Oslo da jeg var nesten 6 år. Så bodde jeg ett år i Sogn og Fjordane da jeg var 10-11 år. Tilbake til Oslo igjen. Som voksen nå bor jeg i Follo, men føler egentlig ingen samhørighet hit. Har bodd her i 3 år.

Så...hva slags bunad kunne jeg ha fått meg ? Kunne jeg, med god samvittighet, valgt for eksempel bunaden fra mors hjemsted ? Jeg har tross alt har tilbragt hver eneste sommer i hele oppveksten der fra jeg var baby, samt at jeg også bodde der en tid, og føler en viss tilhørighet til ?

Oslo har vel ikke noe drakt å snakke om. Bare noe moderne sammenraskede design-greier. Tror jeg har sett den, den var ikke mye å skryte av.

Da skal du ha Trysil bunaden !

Mvh

Annonse

Gjest 5barnsmor

hei molli

jeg har bodd hele mitt liv på askøy utenfor bergen, men jeg føler at sunnfjordbunaden er den som står meg nærmest siden slekten min stammer derfra .....det er vel nok at man har "aner" fra stedet (vi har dessuten veldig stor slekt der fremdeles...)

jeg har forresten sydd meg en bergensbunad, som jo ikke er en godkjent bunad....men den er nå en fin festdrakt ivertfall!!

god 17 mai fra

hei molli

jeg har bodd hele mitt liv på askøy utenfor bergen, men jeg føler at sunnfjordbunaden er den som står meg nærmest siden slekten min stammer derfra .....det er vel nok at man har "aner" fra stedet (vi har dessuten veldig stor slekt der fremdeles...)

jeg har forresten sydd meg en bergensbunad, som jo ikke er en godkjent bunad....men den er nå en fin festdrakt ivertfall!!

god 17 mai fra

Askøy ? Der bodde jeg ett års tid som baby! :-)

Kanskje vi har vinket til hverandre fra barnevogna med ranglene våre ? *he-he*

hei molli

god 17 mai fra

Askøy ? Der bodde jeg ett års tid som baby! :-)

Kanskje vi har vinket til hverandre fra barnevogna med ranglene våre ? *he-he*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...