amber sun Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Var ikke helt sikekr ¨på hvor bra resultatet ville bli på den planlagte 3retters-menyen for ikveld...med svigers å imponere, og å kunne nyte en vidunderlig middagsopplevelse... Det ble bare perfekt! Det smakte så utrolig deilig, at jeg godt kunne spist alt en gang til (hvis jeg hadde hatt plass til det...) Aspargeses smakte bare toppers...kjøttet var så mørt at jeg kunne grine, og tilbehøret var helt perfekt til! Desserten avsluttet det hele på den beste måten, og med espresso til var det nydelig! Vinen som ble servert til var heller ikke å forakte ;-) Fikk masse ros for maten fra noen som vanligvis ikke sier så mye om dette...så da bare _må_ det ha vært nydelig! :-) Så nå er jeg litt rusa både på ros og vin... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54165-yess-det-ble-perfekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
søkende Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Gratulerer. Jeg skal imponere noen på søndag. Oppskrift??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54165-yess-det-ble-perfekt/#findComment-220497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 18. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2002 Gratulerer. Jeg skal imponere noen på søndag. Oppskrift??? Forrett: rens aspargesen og dampkok den i aspargeskjele med vann opp til risten + litt smør i. Ca. 20 min (kjenn om de er møre). Beregn ca. 3 stk pr pers. Lag hollandaisesaus, og smak til med lime og sitron. Dander aspargesene pent på tallerknene, og ha sausen over på en fin måte. (Utseende er halve måltidet!) Hovedrett: Kjøpte ferdig urtemarinert indrefilet fra Gilde, men du kan selvfølgelig også marinere selv. Men det må ligge lenge i marinaden, gjerne en dag. Stekes noen min. på hver side, og etterstekes under lokk ca. 20min mens forretten spises. Kok samtidig potetene. Til hovedretten hadde vi Cesarsalat med krutonger, parmesan og gresk dressing (kjøpes faktisk ferdig i sånne salatblandingsposer), og persillesmør. Skjær gjerne potetene med kniv med riflemønster, og også persillesmøret. Dander persillesmøret over potetbitene. Salat i skål ved siden av. Desserten: legg sjokoladeskjell i glasskåler, legg i to fine kuler med "apple pie"-is, og ha på sjokoladesaus i striper på tvers. Ikke for mye, ikke for lite. Ha et blad sitronmelisse på toppen. Serveres med espresso. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54165-yess-det-ble-perfekt/#findComment-220504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
søkende Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Forrett: rens aspargesen og dampkok den i aspargeskjele med vann opp til risten + litt smør i. Ca. 20 min (kjenn om de er møre). Beregn ca. 3 stk pr pers. Lag hollandaisesaus, og smak til med lime og sitron. Dander aspargesene pent på tallerknene, og ha sausen over på en fin måte. (Utseende er halve måltidet!) Hovedrett: Kjøpte ferdig urtemarinert indrefilet fra Gilde, men du kan selvfølgelig også marinere selv. Men det må ligge lenge i marinaden, gjerne en dag. Stekes noen min. på hver side, og etterstekes under lokk ca. 20min mens forretten spises. Kok samtidig potetene. Til hovedretten hadde vi Cesarsalat med krutonger, parmesan og gresk dressing (kjøpes faktisk ferdig i sånne salatblandingsposer), og persillesmør. Skjær gjerne potetene med kniv med riflemønster, og også persillesmøret. Dander persillesmøret over potetbitene. Salat i skål ved siden av. Desserten: legg sjokoladeskjell i glasskåler, legg i to fine kuler med "apple pie"-is, og ha på sjokoladesaus i striper på tvers. Ikke for mye, ikke for lite. Ha et blad sitronmelisse på toppen. Serveres med espresso. Takk for oppskriften! Høres godt ut. Tror det er en ide å dandere folks tallerkner i steden for å la alle forsyne seg selv. Ser mye lekkrere ut... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54165-yess-det-ble-perfekt/#findComment-220523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.