Gå til innhold

Det svir når jeg tisser

Anbefalte innlegg

Gjest hanna

Heisann,

Jeg er ei jente på 19 år som i snart én uke har hatt ubehag ved tissing. Det svir kraftig og jeg må tisse oftere enn tidligere, selv om jeg drikker mindre enn før.

Jeg har forsøkt å tenke meg en årsak til hva dette kan komme av, men det eneste jeg kan komme på er at jeg to dager før jeg fikk disse smertene hadde gått i vått tøy som jeg ikke skiftet, men lot tørke på kroppen.

Kan dette være en årsak? Er det farlig? Er det mulig å gjøre noe med dette uten å måtte gå til lege?

Håper på svar snarest!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54194-det-svir-n%C3%A5r-jeg-tisser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som Amiga sier - det er helt sikkert en urinveisinfeksjon. (Som du ganske sikkert pådro deg av å gå med vått tøy...)

Du må i alle fall ikke la være å drikke! Tvert i mot skal du drikke _masse_ - helst vann + appelsinjuice. (Juicen gjør urinen sur, og trives bakteriene dårlig...) Andre kjerringråd måt UVI er tranebær og kjerringrokk...

I og med at du har gått såpass lenge med dette, er det lite sannsynlig at du klarer å kurere dette selv. Ta med en urinprøve til legen, så vil du få antibiotika dersom det blir påvist en UVI. Så lenge kan du jo prøve å drikke masse appelsin juice - jeg har ofte klart å bli bra igjen uten medisiner på den måte, men da har jeg begynt så fort jeg merket litt svie og ubehag...

God bedring :)

P.S. Dersom du går lenge med en UVI kan det utvikle seg til nyrebekkenbetennelse - det er _vondt_! Så gå til legen så snart du kan.

Du bør også huske på for fremtiden å skifte vått tøy med en gang (gjelder også badetøy), helst ikke fryse + ikke holde deg når du må tisse... Da kan du kanskje unngå at du får dette igjen... :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...