Gå til innhold

Reklamasjon på vaskemaskin :-(

Anbefalte innlegg

Endelig fikk jeg kjøpt meg en vaskemaskin slik at jeg igjen skulle kunne få rent tøy.

Skulle teste den i dag.. og den driii..... tar inn vann og når vannet såvidt kan skimtes gjennom døra, så begynner f...skapet å pumpe ut vannet igjen. Selve vaskeprogrammet starter aldri....

Jeg har gått gjennom feilsøkingsskjemaet som fulgte med maskinen, uten at det hjalp. Så på tirsdag blir det reklamasjon...

Spørsmålet er om jeg kan kreve at butikken kommer hjem til meg for å se på maskina/ evt hente maskina for reparasjon, eller om de kan kreve at jeg må komme til dem? ( Ved kjøpet ble det avtalt levering hjem til meg)

Noen som vet????

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54225-reklamasjon-p%C3%A5-vaskemaskin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Hvis forretningen er "snill", kommer de hjem til deg og bytter maskinen gratis :-) ta på ditt mest fortvilede fornærmede og sutrete uttrykk og spør pent.

Du har ikke krav på å få gratis transport ved reklamasjon, du må betale for transporten begge veier, det må man alltid med alle varer og reklamasjoner.

Tenk om du bestilte den til Svalbard ? Litt urimelig å lage en lov som kan ruinere et firma.

Hvis forretningen er "snill", kommer de hjem til deg og bytter maskinen gratis :-) ta på ditt mest fortvilede fornærmede og sutrete uttrykk og spør pent.

Du har ikke krav på å få gratis transport ved reklamasjon, du må betale for transporten begge veier, det må man alltid med alle varer og reklamasjoner.

Tenk om du bestilte den til Svalbard ? Litt urimelig å lage en lov som kan ruinere et firma.

Nå har jeg jo allerede betalt én gang for frakten da.....

hmmmm.....

Jeg har forsåvidt også et annet alternativ, og det er jo å dra selgeren hjem etter håret, stappe hue' hennes inn i vaskemaskina og smelle igjen luka... >:-(

*hehe*

Ulv I Faarikaal

Nå har jeg jo allerede betalt én gang for frakten da.....

hmmmm.....

Jeg har forsåvidt også et annet alternativ, og det er jo å dra selgeren hjem etter håret, stappe hue' hennes inn i vaskemaskina og smelle igjen luka... >:-(

*hehe*

Ergelig med defekte varer, jeg har en følese av at jeg alltid får de defekte mandagsgreiene når jeg kjøper noe.

Kompisen fikk levert en hyttedo som noen allerede hadde driti i, den hadde stått ute ei lørdagsnatt ved byggevarehuset. Det var no dritt.

Du skal ha fri frakt begge veier.. Det får alltid jeg når noe slikt skjer..

Spill på deres samvittighet og service.. krev god service, ellers så har du rett til å heve kjøpet og gå en annen plass.

Si at de kan komme å hente møkkamaskina og samtidig ta med en ny. Hvis de ikke er villige til det, så skal de.

Det skal ikke bli feil på en så ny maskin. Hvis de ikke vil gjøre som du sier, så ringer du importøren i Norge. De er som regel greie å prate med. Fortell historien din, og få de til å ringe på forhandleren. Da ordner det seg som regel..

Hvis det ikke gjør det, så kan du true med å gå til media.. det har alltid funket for meg.

Man skal ALDRI legge seg flat for forhandlerne.

Jeg har aldri gjort det, og har alltid fått det som jeg vil. Har til og med fått skriftlig beklagelse fra importøren..

Annonse

Jeg kjøpte ny TV hos Elprice og den ble levert hjem på døren til meg. Det viste seg at et bilderør var gått, og jeg ringte samme dag og fortalte dette. Mannen jeg snakket med beklaget seg veldig og sa at de "dessverre ikke hadde flere av denne tven på lager" (faen tenkte jeg da, dette kommer til å ta ukevis), "om det gikk greit for meg å vente til i overmorgen, så skulle de få sendt en fra et annet sted i landet" fortsatte han. De kom ganske riktig to dager senere, pakket ut den nye og pakket inn den gamle og tok den med seg. Ikkeno mer dill. Slik service synes jeg man bør forvente - det har i alle fall ført til at jeg vet hvor jeg skal handle mine hvite- og brunevarer i fremtiden :) Nekter de å hente vaskemaskinen din på døren har du kanskje ikke noe å stille opp med juridisk, men de mister jo gjerne en kunde på slik stahet (og høyst sannsynlig kundens venner og familie som kunder også). Ta det som en selvfølge når du ringer at de skal hente den på døren, og ordlegg deg deretter.

Ergelig med defekte varer, jeg har en følese av at jeg alltid får de defekte mandagsgreiene når jeg kjøper noe.

Kompisen fikk levert en hyttedo som noen allerede hadde driti i, den hadde stått ute ei lørdagsnatt ved byggevarehuset. Det var no dritt.

.

Ehhh.....du har vel tatt av transportsikringa?

Nei, det har jeg ikke, men jeg sto og så på at transport-folka gjorde det - samt kobla til maskina til vann osv. - innstallasjon av vaskemaskina inngikk i frakten. Forøvrig har jeg gått over maskina en gang til og sjekka at alle sånne transportdingser osv er fjernet + sjekka at gutta boys har kobla til riktig. Nyttesløst dessverre.... ingen tegn til snarlig tilfriskning hos den maskina gitt :-/

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...