Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har skikkelig vondt i det ene øyelokket mitt, og det er ganske mye hovnet opp. Min første tanke var at det kanskje er såkalt "sti", men det er ganske mye smerter, (og hovent over hele lokket), smertene forplanter seg både til øyet, øyehulen og til hodet, så jeg vet ikke helt... Det kommer gul verk, og det renner tårer nesten konstant. Jeg klarer bare å åpne øyelokket såvidt det er.

Finnes det noen behandling for dette som kan lindre og få hevelsen ned, uten å måtte få resept på det? (Apoteket er jo stengt nå i pinsen)

På forhånd takk for tips og råd.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54237-infeksjon-i-%C3%B8yelokket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes en reseptfri salve som virker desinfiserende, men husker ikke navnet... Spør apoteket.

Ellers vil jeg si at ut fra din beskrivelse trengs sterkere lut. Kan du kontakte legesenter? Da vil du muligens få resept på Kloramfenikol. Synes det høres ganske ille ut, du må ikke kødde med øyeinfeksjoner...

Gjøre selv: Lag saltvannsoppløsning på kokt, avkjølt vann og vanlig koksalt / havsalt og skyll ofte. Avkjølt kamillete er også bra.

Det finnes en reseptfri salve som virker desinfiserende, men husker ikke navnet... Spør apoteket.

Ellers vil jeg si at ut fra din beskrivelse trengs sterkere lut. Kan du kontakte legesenter? Da vil du muligens få resept på Kloramfenikol. Synes det høres ganske ille ut, du må ikke kødde med øyeinfeksjoner...

Gjøre selv: Lag saltvannsoppløsning på kokt, avkjølt vann og vanlig koksalt / havsalt og skyll ofte. Avkjølt kamillete er også bra.

Takk for svar! :o)

Jeg valgte å se det an til i dag, og våknet i morges med et gigantisk opphovnet øyelokk. Dro til legen i formiddag, og fikk behandling for stafylokokkinfeksjon. Heldigvis hadde legen Kloramfenikolsalve på kontoret, så jeg fikk kjøpt det av ham.

Nå blir det sikkert fint på simsalanull tid - håper jeg! Hvis ikke skal jeg til øyenlege om noen dager.

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...