Gå til innhold

Jeg får haugevis med virus-mail


BettyBlue

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller får også andre masse suspekt mail, som virkelig ser ut til å inneholde virus. Dette skjer hver eneste dag, og jeg tør selvsagt ikke åpne når jeg ser det er ukjent avsender.

For et par år siden fikk jeg en virus på PC'n som sletta hele føkkings harddisken.

Er det noen som med vilje sitter og vil ødelegge for andre ved å spre virus, eller kan det spres uten noen som helst kontroll?

Hvor mye kan man stole på virusprogrammet på pc'n?

Er det virus-eksplosjon for tiden, eller er det bare meg som rammes så hardt og brutalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert klezormen som herjer enda, jeg får daglig virusmail som blir stoppet av Norton. Den plukker ut en tilfeldig i adresseboka til den som har viruset som avsender og sender seg videre til alle.

Men her kan du lese mer om de mest aktuelle nå:

http://www.datavirus.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert klezormen som herjer enda, jeg får daglig virusmail som blir stoppet av Norton. Den plukker ut en tilfeldig i adresseboka til den som har viruset som avsender og sender seg videre til alle.

Men her kan du lese mer om de mest aktuelle nå:

http://www.datavirus.com/

Takk for tips om Virus-siden!!

Gusj, så trøtt jeg er. På nattevakt og alle greier!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Takk for tips om Virus-siden!!

Gusj, så trøtt jeg er. På nattevakt og alle greier!

:o)

Du er ikke den eneste som får virusmail, nei!

Skjønner meg ikke på at folk gidder å produsere slikt faenskap som bare er ødeleggende!

Hvis du har mail som også finnes som webmail, bør du slette det fra nettet i stedet for i Outlook. Noen virus laster seg nemlig ned bare ved at en klikker på mailen (man trenger altså ikke åpne vedlegget). Med andre ord vil det å merke mailen for å få slettet den innebære at viruset blir lastet ned. Med webmail kan man "krysse av" det man vil slette ved å merke en rute ved siden av, slik at mailen ikke åpnes.

Netcom er greit slik siden det både kan hentes i et mailprogram og som webmail.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også blitt hardt rammet - nå nylig. 'Det verste viruset som finnes for tiden' sa pc-doktore.

Et mistankens skjerpende blikk har fullstendig overtatt en smule nysgjerrighet vedrørende festlige vedlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Har også blitt hardt rammet - nå nylig. 'Det verste viruset som finnes for tiden' sa pc-doktore.

Et mistankens skjerpende blikk har fullstendig overtatt en smule nysgjerrighet vedrørende festlige vedlegg...

Det verste viruset jeg har vært borti er 13 år gammelt på to lange stælkete bein, rullebrett og piggsveis ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste viruset jeg har vært borti er 13 år gammelt på to lange stælkete bein, rullebrett og piggsveis ....

*hehe*

Men et er håp vettu. Viruset kan dopes med cola - da holder det seg i ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg får en haug med virus hver eneste dag - MASSE, mye mer enn før.

Nå har jeg selvfølgelig antivirusprogram, men jeg er også en av dem som for endel år tilbake fikk hele disken min ødelagt. Ikke bare en gang, men to ganger - ja, ikke snakk *sukk* det skulle ikke vært lov å drite på draget to ganger. Men det gjorde altså jeg.

Vel, uansett. Jeg regner med at du har investert i antivirusprogram. Man kan ikke, og bør ikke, være online uten å ha antivirusprogram - ikke hvis man kjører på en windows plattform iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

*hehe*

Men et er håp vettu. Viruset kan dopes med cola - da holder det seg i ro :)

Inndra rullebrettet unnskyld scateboard'et, da blir'n helt invalid, klarer ikke å gå ordentlig liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du f.eks kjører Norton antivirus,og har på automatiske oppdateringer,en schedueld oppdatering i uken SAMT kjører en liveupdate manuelt hver dag. (Ja,så ille har det blitt).

Da er du så sikker som du kan,egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk f eks Outlook i stedet for Express, og installer brannvegg med mailsafe.

Mailsafe? Det har jeg aldri hørt om. Er det bra? Fungerer det som Mailwasher?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Mailsafe? Det har jeg aldri hørt om. Er det bra? Fungerer det som Mailwasher?

Funksjonen stripper av epost-vedlegg med visse endelser, kjært barn mange navn. Vedlegget får nytt navn og må manuelt pakkes ut og evt kontrolleres .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert klezormen som herjer enda, jeg får daglig virusmail som blir stoppet av Norton. Den plukker ut en tilfeldig i adresseboka til den som har viruset som avsender og sender seg videre til alle.

Men her kan du lese mer om de mest aktuelle nå:

http://www.datavirus.com/

Her er tre eksempler på veldig mistenkelige mailer jeg har fått i løpet av to dager:

- solsikke (05:37) "Og Kreditkasse" 129 kb) (ulest)

- tiili_lind 2002-05-20 "Sos! " 120 (kb) (ulest)

- postmaster 2002-05-19 "Undeliverable mail--"NOWRAP bgcolor... 126 (kb) (ulest)

Dette er jo epost som kunne friste en uerfaren til å åpne, og det gjelder jo faktisk mange! Men adressatene er ukjente for meg. Hvis ikke det er Solsikke fra DOL som har sendt meg noe om Kreditkassen? Men hun 'kjenner' jeg jo ikke! :o)

Det provoserer meg kraftig! Jeg har oppdatert antivirusprogrammet mitt nå, men føler meg ikke trygg, særlig fordi jeg bruker bl.a Outlook Express. Kan man overføre all mailen min fra det mailprogrammet til Microsoft Outlook? Jeg vil gjerne ikke slette gammel koselig epost.

Til helvete med disse folka som sitter skadefro og serverer virus til uskyldige ukjente!!

*argh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

terningkast6

Etter å ha fått diverse virusmail har jeg lært... Norton antivirus oppdateres automatisk.

Og jeg går alltid på telenor sine sider og sjekker mailen der først før jeg laster den ned på maskinen min. Da kan jeg slette mistenkelig mail før jeg åpner outlook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fått diverse virusmail har jeg lært... Norton antivirus oppdateres automatisk.

Og jeg går alltid på telenor sine sider og sjekker mailen der først før jeg laster den ned på maskinen min. Da kan jeg slette mistenkelig mail før jeg åpner outlook.

Telenor sine sider?

Går det tror du, dersom man har en c2i.net -adresse?

Men tror ikke du at samtlige av de tre fremviste emailene, inneholdt virus?

Når man ser på de spekulative titlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

terningkast6

Telenor sine sider?

Går det tror du, dersom man har en c2i.net -adresse?

Men tror ikke du at samtlige av de tre fremviste emailene, inneholdt virus?

Når man ser på de spekulative titlene.

Tele2 har egen side på nettet hvor du kan lese mailen din, da hjelper det nok ikke med telenor sine sider nei. http://webmail.tele2.no/

Om de mailene du har fått er virus eller ikke vet jeg ikke, den ene ser ut til å bare være en melding om en mail du har sendt som ikke er kommet fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tele2 har egen side på nettet hvor du kan lese mailen din, da hjelper det nok ikke med telenor sine sider nei. http://webmail.tele2.no/

Om de mailene du har fått er virus eller ikke vet jeg ikke, den ene ser ut til å bare være en melding om en mail du har sendt som ikke er kommet fram.

Ja, mailen med tittelen "postmaster: undeliverable mail" fikk jeg - men jeg hadde ikke sendt noen mail på et par uker fra det mailprogrammet mitt.

Derfor er det ekstra mistenkelig, og ekstraekstra lett å bli lurt! Jeg åpner den ikke! (har slettet den)

Takk for tipset om tele2-siden. Var faktisk ikke helt klar over at mailen min kan sjekkes derfra. Skal forsøke det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tre eksempler på veldig mistenkelige mailer jeg har fått i løpet av to dager:

- solsikke (05:37) "Og Kreditkasse" 129 kb) (ulest)

- tiili_lind 2002-05-20 "Sos! " 120 (kb) (ulest)

- postmaster 2002-05-19 "Undeliverable mail--"NOWRAP bgcolor... 126 (kb) (ulest)

Dette er jo epost som kunne friste en uerfaren til å åpne, og det gjelder jo faktisk mange! Men adressatene er ukjente for meg. Hvis ikke det er Solsikke fra DOL som har sendt meg noe om Kreditkassen? Men hun 'kjenner' jeg jo ikke! :o)

Det provoserer meg kraftig! Jeg har oppdatert antivirusprogrammet mitt nå, men føler meg ikke trygg, særlig fordi jeg bruker bl.a Outlook Express. Kan man overføre all mailen min fra det mailprogrammet til Microsoft Outlook? Jeg vil gjerne ikke slette gammel koselig epost.

Til helvete med disse folka som sitter skadefro og serverer virus til uskyldige ukjente!!

*argh*

Jeg har fått sånne jeg også og Norton har stoppet de, det var klez. Jeg fikk med en DOLer som avsender i dag og en dag fikk jeg også varianten med ulevert mail! *grøss*

Du kan godt overføre fra OE til Outlook men de er nok like farlige der, ta heller og slett mailene uten å åpne de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

terningkast6

Ja, mailen med tittelen "postmaster: undeliverable mail" fikk jeg - men jeg hadde ikke sendt noen mail på et par uker fra det mailprogrammet mitt.

Derfor er det ekstra mistenkelig, og ekstraekstra lett å bli lurt! Jeg åpner den ikke! (har slettet den)

Takk for tipset om tele2-siden. Var faktisk ikke helt klar over at mailen min kan sjekkes derfra. Skal forsøke det nå.

Er du sikker på at ikke du har virus på maskinen din da, siden du mener at du ikke har sendt mail på flere uker?

Aner egentlig ikke hvordan de virusene som florerer for tiden oppfører seg, tanken bare slo meg at kanskje din maskin driver og sender ut mail?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...