Gå til innhold

Jeg får haugevis med virus-mail


BettyBlue

Anbefalte innlegg

Her er tre eksempler på veldig mistenkelige mailer jeg har fått i løpet av to dager:

- solsikke (05:37) "Og Kreditkasse" 129 kb) (ulest)

- tiili_lind 2002-05-20 "Sos! " 120 (kb) (ulest)

- postmaster 2002-05-19 "Undeliverable mail--"NOWRAP bgcolor... 126 (kb) (ulest)

Dette er jo epost som kunne friste en uerfaren til å åpne, og det gjelder jo faktisk mange! Men adressatene er ukjente for meg. Hvis ikke det er Solsikke fra DOL som har sendt meg noe om Kreditkassen? Men hun 'kjenner' jeg jo ikke! :o)

Det provoserer meg kraftig! Jeg har oppdatert antivirusprogrammet mitt nå, men føler meg ikke trygg, særlig fordi jeg bruker bl.a Outlook Express. Kan man overføre all mailen min fra det mailprogrammet til Microsoft Outlook? Jeg vil gjerne ikke slette gammel koselig epost.

Til helvete med disse folka som sitter skadefro og serverer virus til uskyldige ukjente!!

*argh*

Jeg må bare si at jeg ikke har sendt deg mail i det hele tatt. Jeg har sett nicket ditt her inne, men vet ikke hvem du er eller hvilken mailadresse du har. Jeg har heller ikke virus på min maskin, så vidt jeg vet i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare si at jeg ikke har sendt deg mail i det hele tatt. Jeg har sett nicket ditt her inne, men vet ikke hvem du er eller hvilken mailadresse du har. Jeg har heller ikke virus på min maskin, så vidt jeg vet i alle fall.

Oj.

Jeg trodde selvsagt ikke det var deg, men du var den eneste jeg vet om som kaller deg solsikke!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.

Jeg trodde selvsagt ikke det var deg, men du var den eneste jeg vet om som kaller deg solsikke!

:o)

Neida, men det kunne jo ha vært fra meg. Disse virusene sprer seg jo uten at de som har dem vet om dem:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått sånne jeg også og Norton har stoppet de, det var klez. Jeg fikk med en DOLer som avsender i dag og en dag fikk jeg også varianten med ulevert mail! *grøss*

Du kan godt overføre fra OE til Outlook men de er nok like farlige der, ta heller og slett mailene uten å åpne de!

Fryktelig mystisk og ubehagelig.

Uten å henge ut noen, det var sikkert en uten skyld, men hvilken doler var det?

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mailvaskern

Jeg bruker _mailwasher_. Kjekt program hvor du serhvem som har sendt deg mail, om det r med vedlegg osv. Får du "spam/reklame" så haker du av for "bounce", og programmet sender ut en mail om at mailadressen din ikke eksisterer, og da blir du (kanskje) fjernet fra fra slike "spamlister"...

Les mer her: http://www.mailwasher.net/ (se også under linken: Learn how to start using MailWasher! litt nede til høyre på siden)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig mystisk og ubehagelig.

Uten å henge ut noen, det var sikkert en uten skyld, men hvilken doler var det?

;o)

Tenker så det knaker, det var nemlig ikke nick, men jeg kjente igjen mailadressen, en hotmailkonto, så den personen som har virus må ha denne på lista si, ja og meg også! forfall var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at ikke du har virus på maskinen din da, siden du mener at du ikke har sendt mail på flere uker?

Aner egentlig ikke hvordan de virusene som florerer for tiden oppfører seg, tanken bare slo meg at kanskje din maskin driver og sender ut mail?

Gikk gjennom disken min nå, ingen virus funnet. Jeg har to mailprogram, et uoffesielt som jeg sjelden bruker (webmail), det er her den jeg refererte til, og den vanlige Outlook Express, der jeg også antakelig har fått virusmail, men slettet dem i stedet for å åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada... får 10-15 Klez-virus om dagen, og ein og anna Nimda-orm framleis... Eg synst det var ille då Nimda-viruset herja som verst, men klez er jævlig. Eg fattar ikkje at folk ikkje lærer!!!

Det irriterer snart vettet av meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada... får 10-15 Klez-virus om dagen, og ein og anna Nimda-orm framleis... Eg synst det var ille då Nimda-viruset herja som verst, men klez er jævlig. Eg fattar ikkje at folk ikkje lærer!!!

Det irriterer snart vettet av meg...

Men hvordan vet man at det er Klez eller Nimga-virus?

Er det måten den opptrer på, eller står virustypen nevnt noen sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet man at det er Klez eller Nimga-virus?

Er det måten den opptrer på, eller står virustypen nevnt noen sted?

Dersom du brukar antivirusprogram som sjekkar mailen din (som du absolutt burde gjera), så fortel programmet deg kva virus det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet man at det er Klez eller Nimga-virus?

Er det måten den opptrer på, eller står virustypen nevnt noen sted?

Norton sier i fra om sånnt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...