Gå til innhold

Jeg har laget sprit for første gang i dag....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er den skikkelig silt og uten gjærlukt så er det sikkert mange naboer som blir glad for å få den!

Hvis du blander den ut med vann og Singaporsling essens så blir den sikkert drikkende, ja hvis den ikke stanker gjær vel og merke! :-)

Du overrasker meg Amiga :) Si meg, hvor i all verden har du fått smakt hjemmebrent. Du skulle vel ikke ha behov for det der borte i Spania, vel :)

landsbyidioten

Moren min pleier å lage noe som heter "limoncello", som er dødsgodt. Oppskriften er raspet skall av en kasse (?) sitroner og haugevis med sukker og 50% vann (tror jeg), la det stå en ukes tid og sil ut sitronskallet - vips så har du en knallgod sitrondrink. :-)

Moren min pleier å lage noe som heter "limoncello", som er dødsgodt. Oppskriften er raspet skall av en kasse (?) sitroner og haugevis med sukker og 50% vann (tror jeg), la det stå en ukes tid og sil ut sitronskallet - vips så har du en knallgod sitrondrink. :-)

Jeg snakket med en greker i går som anbefalte meg å mikse youghurt naturelle, hakket agurk og hvitløk sammen - og ha i litt vodka til slutt. . Han påsto at det var en kjempegod forfriskende drink. Har du smakt det?

landsbyidioten

Jeg snakket med en greker i går som anbefalte meg å mikse youghurt naturelle, hakket agurk og hvitløk sammen - og ha i litt vodka til slutt. . Han påsto at det var en kjempegod forfriskende drink. Har du smakt det?

Ja, det er steingodt. :-) Men jeg vet ikke blandeforholdet...

Annonse

Tynn den ut og lag noen gode drinker av den. Eller lag likør av den? Fyll opp et glass med solbær, dryss masse sukker over og fyll så opp med spriten (tynnet til ca 40%), la det stå noen dager og trekke. nam!

Eller han kan helle 1 liter sprit over 1 molte - så får han en nyyydelig moltelikør ;)

Annonse

Du må selvfølgelig drikke spriten din, om ikkje fusel lukta er knallhard da selvfølgelig.

Det er i hvertfall tilnærma alkoholmissbruk å la være å drikke det, men du kan jo spandere på noen.

Er spriten god så kan du spandere på noen gode venner, er spriten dårlig så kan du spandere på noen du ikkje tåler trynet på !

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...