Gå til innhold

FU: Hvor mange barn er for mange?

Anbefalte innlegg

Ser ut til å være politisk ukorrekt å gi et ærlig svar på dette spørsmålet her inne.

Grunnen til at jeg la ut dette spørmålet er at jeg kom opp i en samtale/diskusjon med noen venner her i dag om nettopp dette. Og alle der hadde konkrete, klare meninger om dette. Merkelig at ingen her på DOL har det.

Hei,,

Det finnes selvsagt ingen "magisk grense" eller noe "rett eller galt" antall, Musty. Det er en privat sak; for noen er svaret ingen barn, for andre er svaret 5 eller 7.

Det som ER galt er å diktere til andre hvor mange barn de bør ha, enten man mener de bør ha flere eller færre.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• kie

14

• Zirine

6

• puma

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest musty

Hei,,

Det finnes selvsagt ingen "magisk grense" eller noe "rett eller galt" antall, Musty. Det er en privat sak; for noen er svaret ingen barn, for andre er svaret 5 eller 7.

Det som ER galt er å diktere til andre hvor mange barn de bør ha, enten man mener de bør ha flere eller færre.

Med vennlig hilsen

Så det er "lovlig" å foreta spørreundersøkelser på andre mer eller mindre kontroversielle temaer for å se hvordan folks holdninger er, men ikke når det gjelder hva de mener om antall barn folk får?

Ser ut til å være politisk ukorrekt å gi et ærlig svar på dette spørsmålet her inne.

Grunnen til at jeg la ut dette spørmålet er at jeg kom opp i en samtale/diskusjon med noen venner her i dag om nettopp dette. Og alle der hadde konkrete, klare meninger om dette. Merkelig at ingen her på DOL har det.

Tror nok det heller har med det at folk innser sin begrensning når det gjelder å skulle vite hva som er "bra" for andre.

Tror jeg :-)

Så det er "lovlig" å foreta spørreundersøkelser på andre mer eller mindre kontroversielle temaer for å se hvordan folks holdninger er, men ikke når det gjelder hva de mener om antall barn folk får?

Hei,

????

Jeg har da ikke påstått at det ikke er "lovlig å spørre"...???

Jeg har påpekt at jeg mener det er galt å påstå at andre skal ha flere/færre unger. Jeg mener at slikt må folk selv få velge, fordi det åpenbart er en privatsak. :-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest musty

Tror nok det heller har med det at folk innser sin begrensning når det gjelder å skulle vite hva som er "bra" for andre.

Tror jeg :-)

Spørsmålet mitt går ikke på hva en anser som "bra" eller ikke bra for andre, men hva en innerst inne mener er et max antall på hvor mange barn en familie bør få. Nekter faktisk å tro at dette er noe som ikke de fleste faktisk har en mening om.

Hvis det er slik at ingen har en mening om dette synes jeg det er litt merkelig at familier med mange barn stadig får kommentarer fra andre mennesker. Jeg kjenner familier med noen fler barn enn "normalen", så jeg vet at de faktisk stadig vekk får kommentarer fra folk som mener at det er "unormalt" å få så mange barn.

Men her inne er det tydeligvis fritt for folk som har gjort seg opp en mening på dette området.

Spørsmålet mitt går ikke på hva en anser som "bra" eller ikke bra for andre, men hva en innerst inne mener er et max antall på hvor mange barn en familie bør få. Nekter faktisk å tro at dette er noe som ikke de fleste faktisk har en mening om.

Hvis det er slik at ingen har en mening om dette synes jeg det er litt merkelig at familier med mange barn stadig får kommentarer fra andre mennesker. Jeg kjenner familier med noen fler barn enn "normalen", så jeg vet at de faktisk stadig vekk får kommentarer fra folk som mener at det er "unormalt" å få så mange barn.

Men her inne er det tydeligvis fritt for folk som har gjort seg opp en mening på dette området.

Jeg skjønner hva du vil fram til og er helt på linje med deg i at dette er selvfølgelig noe en kan spørre om.

Jeg for min del tenker enda. Du har rett i at jeg sannsynligvis har en oppfatning om hva som er "for mange" i mine øyne - jeg klarer bare ikke å finne antallet :)

Jeg kommer tilbake til demses :)

Det finnes vel ingen ''fast'' grense for hvor mange barn man kan ha. Det er individuelt hvor godt man kan ta seg av barna sine, og for noen er ett barn mer enn nok. Andre kan ha 5 barn uten problemer. Noen har også 10 barn, og klarer det fint. Men det er opp til foreldrene å sette sine begrensninger. Ser man at ett barn er mer enn nok, så velger vel de fleste å stoppe med den ene:-)

Selv tror jeg at jeg ikke ville ønsket mer enn tre barn. Det hadde vært mer enn nok å ta seg av. Har erfaring med to barn, og en til skulle nok gått greit. men fler enn det.....huff....:-)

Hei Musty,

Flere folk på forum med mange barn har påpekt for folk hvor "tåpelig" det er med slike kommentarer, så vi er godt oppdratt! ;-)

Jeg tror ikke det er et antall som er "for mange" - for ettersom det blir flere, så blir de eldste gamle nok til å passe på de yngste.

Selvsagt er slikt uvanlig, men det er på ingen måte "bedre/verre" enn å ha 0, 1 eller 2 barn.

Med vennlig hilsen

Annonse

Det kan vel hende at folk heller har gjort seg opp en mening om hvorvidt det er noe de har forutsetninger til å uttale seg om.

Tror nok ofte de som kommenterer omkring det å ha mange barn kommenterer og blander seg med det meste som ikke faller dem i smak. Enten man har 1 barn, 2 barn eller velger å ikke få barn i det hele tatt.

Mvh

Æh...når det ikke lenger holder med et normalt kjøkken for å bespise alle sammen, men man må ha et av kantinestørrelse istedet :-) ?

Neida, fra spøk til revolver: That's not up to me to decide !

Hva som er for mye for ett foreldrepar, er bare bagateller og ikke nok for et annet. Jeg har hendene fulle med min ene sønn, og blir helt svett ved tanken på en til - for ikke snakke om to,tre og fire ! *skjelver* Men tja...jeg vet ikke jeg. Man skal liksom følge opp og ha tid til hver enkelt unge også da ? Synes tre-fire stykker er mer enn nok, jeg, sånt sett.

Moren min fostret opp fire unger; tre gutter og en jente (meg) og greide det åpenbart helt fint. Vi lærte tidlig å bli skyflet avgårde samlet som en liten saueflokk.:-) På flyplasser eller i avgangshaller og sånn, pleide foreldrene våre å sette alle oss ungene på bagasjetralle for å holde oss samlet, og for å komme fortest mulig fra A til B med fire villbasser :-) Bagasjen ble satt på en annen tralle.

Til Kontantstøtte-millionæren! ;-)

Du kan selvsagt effektivisere ved å få femlinger hver gang! *ler*

*klem*

*ler*

Ja, det å prøve å tjene seg rik ved å få barn er jo "smart".

Femlinger, sa du?

*hiver innpå hormonpiller*

At ikke jeg tenkte på det før ;-)

Hei Musty,

Flere folk på forum med mange barn har påpekt for folk hvor "tåpelig" det er med slike kommentarer, så vi er godt oppdratt! ;-)

Jeg tror ikke det er et antall som er "for mange" - for ettersom det blir flere, så blir de eldste gamle nok til å passe på de yngste.

Selvsagt er slikt uvanlig, men det er på ingen måte "bedre/verre" enn å ha 0, 1 eller 2 barn.

Med vennlig hilsen

"....., men det er på ingen måte "bedre/verre" enn å ha 0, 1 eller 2 barn."

Der tar du feil sør, det er definitivt ikkje bra å ha 0,1 barn ! :)

Mvh

Men Musty, forstår du ikke at det er et spørsmål det er umulig å svare konkret på ? ALLE mennesker er forskjellige, så hvordan kan ET svar og EN "regel" for hvor mange barn man "får lov" å få, gjelde for alle ? Det er umulig det.

PS! Jeg kjente en gang en hvit og svart pusekatt ved navn Musty :-) !

"....., men det er på ingen måte "bedre/verre" enn å ha 0, 1 eller 2 barn."

Der tar du feil sør, det er definitivt ikkje bra å ha 0,1 barn ! :)

Mvh

*ler*

Nei, men er det bedre eller verre enn 2,4 barn (samt en katt og en hund)? :-)

God helg til deg!

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...