Gå til innhold

FU: Hvor mange barn er for mange?

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det er et spesielt tall som er "for mange", men når jeg ser familier med 5-6 og fler så lurer jeg på om de får tid til annet enn å få barn og ta seg av dem. Med ett års permisjon etter hvert barn blir det mye hjemmegåing, og jeg har i allefall tenkt å gjøre mer med livet mitt enn å passe barn.

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• kie

14

• Zirine

6

• puma

3

Mest aktive i denne tråden

Men Musty, forstår du ikke at det er et spørsmål det er umulig å svare konkret på ? ALLE mennesker er forskjellige, så hvordan kan ET svar og EN "regel" for hvor mange barn man "får lov" å få, gjelde for alle ? Det er umulig det.

PS! Jeg kjente en gang en hvit og svart pusekatt ved navn Musty :-) !

Har du aldri tenkt at DET er altfor mange barn å ha - når du traff på noen familier, leste om familier eller hørte om noen familier ? Det handler ikke om at folk ikke skal få bestemme hvor mange barn de vil ha - ei heller hva vi akseptere - det er selvfølgelig ikke no vi har no med . Men har du aldri tenkt i ditt indre - reagert på at noen hadde fryktelig mange barn. Ved hvilket antall barn var det du reagerte? Eller har du aldri reagert på antall barn folk skaffer seg?

Jeg husket jeg reagerte da jeg traff ei som hadde 11 barn. At hun er en strålende person er helt sikkert på - Julie snakker så godt om henne - og jeg er sikker på at hun er en kjempegod mor, men jeg reagerte altså på at det var mulig å ønske seg så mange barn. Det sa jeg selvfølgelig ikke til henne - det er ikke sånt man sier og heller ikke ting man bryr seg med - det er jeg enig med deg i. Men det betyr jo ikke at man ikke kan_tenke_det. Ikke sant? :)

Jeg synes også at kie og 5barnsmor har fryktelig mange unger - men det betyr ikke at jeg sender dem bomber i posten eller at jeg tror at de er klar for innleggelse.

Eller jo - kie kanskje *dukke for slag fra kie* :)

Har du aldri tenkt at DET er altfor mange barn å ha - når du traff på noen familier, leste om familier eller hørte om noen familier ? Det handler ikke om at folk ikke skal få bestemme hvor mange barn de vil ha - ei heller hva vi akseptere - det er selvfølgelig ikke no vi har no med . Men har du aldri tenkt i ditt indre - reagert på at noen hadde fryktelig mange barn. Ved hvilket antall barn var det du reagerte? Eller har du aldri reagert på antall barn folk skaffer seg?

Jeg husket jeg reagerte da jeg traff ei som hadde 11 barn. At hun er en strålende person er helt sikkert på - Julie snakker så godt om henne - og jeg er sikker på at hun er en kjempegod mor, men jeg reagerte altså på at det var mulig å ønske seg så mange barn. Det sa jeg selvfølgelig ikke til henne - det er ikke sånt man sier og heller ikke ting man bryr seg med - det er jeg enig med deg i. Men det betyr jo ikke at man ikke kan_tenke_det. Ikke sant? :)

Jeg synes også at kie og 5barnsmor har fryktelig mange unger - men det betyr ikke at jeg sender dem bomber i posten eller at jeg tror at de er klar for innleggelse.

*noterer*

"Sende mann og barn til Zirine som straff."

;-)

*noterer*

"Sende mann og barn til Zirine som straff."

;-)

At jeg synes du har fryktelig mange barn er jo bare sett fra mitt ståsted. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at du og dine har et godt liv. Eller på den annen side - sa du at du skulle sende dem til MEG??

Det kan du gi deg faen i!!!

;)

PS! I all beskjedenhet; det er "molli"...uten "e" ! :-)

Faktisk, ved noen anledninger har jeg tenkt småsint at "den dama der skulle vært tvangssterilisert", når jeg hører om eller ser tilfeller der jenter kalkulert får "løsunger" med den ene fyren etter den andre, og håver inn bidrag og stønader og aldri har jobbet i sitt liv. Når man kommer opp i tre unger eller mer på det viset, DA har jeg faktisk tenkt: "Skulle faen ikke fått lov å få unger i det hele tatt, den..."

Jeg kan faktisk ikke huske at jeg har tenkt det ellers, nei, om...æh...vanlige familier og sånn. Snodig ! Jeg har vel i grunnen aldri møtt noen norske familier, som har sååå mange unger at jeg har kommet på tanken at det var for mange eller tenkt at "det skulle de absolutt ikke hatt". Selv er jeg jo en av fire, og jeg hadde en bestevenninne som var en av fem. Men noen som har fler unger enn det, har jeg ikke møtt eller kjent noengang tror jeg...Ikke som jeg husker nå iallefall.

Annonse

PS! I all beskjedenhet; det er "molli"...uten "e" ! :-)

Faktisk, ved noen anledninger har jeg tenkt småsint at "den dama der skulle vært tvangssterilisert", når jeg hører om eller ser tilfeller der jenter kalkulert får "løsunger" med den ene fyren etter den andre, og håver inn bidrag og stønader og aldri har jobbet i sitt liv. Når man kommer opp i tre unger eller mer på det viset, DA har jeg faktisk tenkt: "Skulle faen ikke fått lov å få unger i det hele tatt, den..."

Jeg kan faktisk ikke huske at jeg har tenkt det ellers, nei, om...æh...vanlige familier og sånn. Snodig ! Jeg har vel i grunnen aldri møtt noen norske familier, som har sååå mange unger at jeg har kommet på tanken at det var for mange eller tenkt at "det skulle de absolutt ikke hatt". Selv er jeg jo en av fire, og jeg hadde en bestevenninne som var en av fem. Men noen som har fler unger enn det, har jeg ikke møtt eller kjent noengang tror jeg...Ikke som jeg husker nå iallefall.

Ok, molliiiiii :)

Jeg er endel av en søskenflokk på 5 og syntes det var helt perfekt. Sånn sett så kan man jo si at det er merkelig at jeg selv reagerer når jeg snakker med noen som velger å få 5 barn. Det har ingenting med at jeg synes det er rett/ikke rett - men det går kanskje mer på at jeg syns det er mye sett ut fra MITT ståsted.

Det betyr jo ingenting i den store sammenhengen (og for de familiene det gjelder) hva jeg mener - men jeg tenker nå noen tanker likevel :)

Gjest 5barnsmor

Til Kontantstøtte-millionæren! ;-)

Du kan selvsagt effektivisere ved å få femlinger hver gang! *ler*

*klem*

hallo på deg :))

"kontanstøttemillionæren"

nei, her er det snakk om å være konstantstøttemillionær for med en haug med barn så går vi direkte fra barnetrygd/kontant til pensjon!!!!

slå den du:))))

klems

Gjest 5barnsmor

*uuuuhhhææææ, redd for å hente posten*

:)))

Så fryktelig mange unger er det da ikke vel, man blir vel vant når man får bare en om gangen. Svigermor har elleve barn og i begynnelsen synes jeg det var en hel haug. Men etterhvert når jeg skulle ramse dem opp så lurte jeg på om jeg hadde glemt noen, for det var liksom ikke så mange lenger da de hadde fått ansikt og personlighet (les: blitt kjent med dem) Nå får man jo bare en om gangen (som oftest) sviger mor har rund 19mnd mellom de fleste og eldste var 16,5 år da yngste ble født.....man ser gjerne for seg en bunsj med to åringer *skrekk og gru*

Når man ikke er vant så tenker man vel ut fra sin egen situasjon, og synes man to er nok er det jo naturlig å tenke at fem er mye:))Meninger må man jo få lov å ha alle, jeg vet ikke hvem jeg skulle gitt bort hvis jeg bare fikk ha tre!!!!

klem fra glad

*uuuuhhhææææ, redd for å hente posten*

:)))

Så fryktelig mange unger er det da ikke vel, man blir vel vant når man får bare en om gangen. Svigermor har elleve barn og i begynnelsen synes jeg det var en hel haug. Men etterhvert når jeg skulle ramse dem opp så lurte jeg på om jeg hadde glemt noen, for det var liksom ikke så mange lenger da de hadde fått ansikt og personlighet (les: blitt kjent med dem) Nå får man jo bare en om gangen (som oftest) sviger mor har rund 19mnd mellom de fleste og eldste var 16,5 år da yngste ble født.....man ser gjerne for seg en bunsj med to åringer *skrekk og gru*

Når man ikke er vant så tenker man vel ut fra sin egen situasjon, og synes man to er nok er det jo naturlig å tenke at fem er mye:))Meninger må man jo få lov å ha alle, jeg vet ikke hvem jeg skulle gitt bort hvis jeg bare fikk ha tre!!!!

klem fra glad

Det er klart man elsker de barna man får/har, det er jeg ikke et øyeblikk i tvil om :)

Jeg sier heller ikke at det er så mye logikk i det jeg sier - absolutt heller ikke at det er rett - men det er nå sånn jeg vet jeg har reagert noengang: "fyfaen, det var mange unger - at de orker" :)

Men det blir som om du skulle tenke om meg: "urk, den hårfargen til zirine var stygg altså". Det er ikke sikkert du velger å si det til meg, du vet at jeg må selv få lov til å bestemme hvilken farge jeg skal farge håret mitt i - men det forhindrer deg ikke fra å tenke en tanke. Og det har du lov til - det er ikke noe fordømmende i det.

Men det du må ha HELT klart for deg er at jeg overhode ikke ser ned på deg på noen måte, selv om jeg ikke ville valgt det samme. Det er flott at noen velger å få mange barn synes jeg - at noen orker det og finner så mye glede i det. Jeg er også ganske så overbevist om at barna vil finne stor verdi i å være en stor søskenflokk.

*klem* til deg også.

At jeg synes du har fryktelig mange barn er jo bare sett fra mitt ståsted. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at du og dine har et godt liv. Eller på den annen side - sa du at du skulle sende dem til MEG??

Det kan du gi deg faen i!!!

;)

Ups!! De er allerede på vei...

*blunker uskyldig*

Annonse

Ikke enda...

Men, jeg tenkte jo et øyeblikk på sex i sted, så man skal ikke se bort ifra at jeg herved er gravid ;-)

*hmmm***

Du kan jo tjene penger på å drive utpressing av trygdekontoret: "Får jeg det ikke som jeg vil, må dere betale for 10 barn til!" *ler*

Eller: "Kutter dere ikke skatten, må kommunen bygge ny barnehage!"

Endeløse muligheter! *ler*

*klem*

Som deg tror jeg nok de fleste har en slags grense hvor de begynner å synes at det er for mange uansett liksom, men et helt nøyaktig tall vel er kanskje vanskelig å sette.

I mitt hode ligger jo denne grensa langt over de 6 jeg selv har så langt, men akkurat hvor, tja si det? Men jeg må vel si at 20 begynner å bli for mye slik jeg ser det, men om jeg hadde hatt tid til å fortsette å få et og et barn til til jeg hadde fått 20 ville jeg kanskje forandret mening?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...