Gå til innhold

Viktigheten av å ha et fast nick

Anbefalte innlegg

Gjest uten fast nick

Synes du det er viktig å få svar fra de faste nickene, eller setter du like stor pris på å fra svar fra et helt ukjent nick?

Setter du mer pris på å få et støtteinnlegg fra f.eks zirine, enn fra en som kaller seg bare for "støtter deg"?

Aner du ugler i mosen når et ukjent nick støtter et kjent nick? Tror du at det er det kjente nicket som støtter seg selv? Eller tenker du ikke over det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54355-viktigheten-av-%C3%A5-ha-et-fast-nick/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker over det. "Støtteinnlegg" fra en som kaller seg det du nå kaller deg, betyr ingenting for meg. Du kan trossalt være meg i forkledning.

Det samme gjelder innlegg hvor folk skjeller meg ut. Det betyr overhodet ingenting dersom du med det nicket du bruker over her nå, skjeller meg ut på det mest grusomme, men det ville betydd noe om f.eks. Zirine med sitt nick hadde skjelt meg ut.

Det blir fort sånn når man har vært her lenge. Noen føler man at man "kjenner", og at de "kjenner" meg, og du bryr deg mer om hva folk du "kjenner" mener, enn hva helt ukjente folk sier.

Nei det er ikkje _viktig_, svaret du får er i grunn det viktigste ikkje så mye kem avsenderen er !

"Setter du mer pris på å få et støtteinnlegg fra f.eks zirine, enn fra en som kaller seg bare for "støtter deg"?"

Tja...Setter pris på "støtte" i fra de eg føler eg kjenner og har stor respekt for her inne.

"Aner du ugler i mosen når et ukjent nick støtter et kjent nick?"

Nei !

"Tror du at det er det kjente nicket som støtter seg selv?"

Nei, det har eg aldri tenkt over en gang !

Mvh

Annonse

Her er det snakk om støtteinnlegg, og ikke de som bare er ute etter å slenge dritt.

Om man står for det man sier og har ett fast nick hvorfor ikke bruke det? Om man ikke har ett fast nick er det ikke noe å gjøre med det, da får en bruke det nicket man vil.

Her må jeg svare altså :)

"Synes du det er viktig å få svar fra de faste nickene, eller setter du like stor pris på å fra svar fra et helt ukjent nick?"

Ofte bryr jeg meg faktisk ikke om at jeg får støtteinnlegg. Hvis det er anonymt og godt begrunnet er det greit. Er det bare anonymt blir jeg sur :) selv om jeg vet at det KAN være noen som ikke har fast nick.

"Aner du ugler i mosen når et ukjent nick støtter et kjent nick? "

Veldig ofte. Det kommer ann på innlegget og hvor kontroversielt det er - og hvem som har skrevet innlegget som får støtte. Jeg_vet_at det skrives anonyme innlegg av faste kjente nick - det er feigt. Folk bør stå for hva dem sier.

"Tror du at det er det kjente nicket som støtter seg selv? Eller tenker du ikke over det?"

Jeg har mange ganger tenkt at det er enkelte personer her inne som støtt og stadig får støtte av ukjente nick som popper opp fra ingenting. Jeg tenker at selvfølgelig er det dem selv som har skrevet det og hvor usannsynlig patetisk det er. Greit nok har alle en og annen gang behov for støtte, men hallo - har de ikke_litt_selvrespekt?

eg ville neppe ha begitt meg ut på ein lengre diskusjon med ein person utan nick, fordi eg ikkje ville kunne vite om det heile tida var den samme personen eg "snakka" med.

ut over det kjem det an på den enkelte tråden. dersom svaret er godt, så er det ikkje viktig for meg om eg veit kven det er som svarer, men om eg hadde visst kven det var, ville det jo sagt meg noko positivt om vedkommende, og innvirka på mitt inntrykk av personen.

Tja,det er kanskje litt koseligere å få svar fra de "faste"..synes jeg.

Men jeg setter allikevel stor pris på alle svar jeg får!

Jeg aner sjelden ugler i mosen når et ukjent nick støtter et kjent nick,det tenker jeg ikke over.Men er ingen fan av ukjente,anonyme drittkastere.

Generelt synes jeg det er best at det brukes nick. Jeg er ikke så opptatt om det er den eller den som eventuelt støtter meg, fordi jeg er ikke så opptatt av støtte, men å si hva jeg mener. Men selvsagt er det ok å få en pekepinne på om det enn mener er på jordet eller ikke.

Det jeg synes er utrolig feigt er de som skal kritisere uten på bruke nicket sitt, det er rett og slett for dumt. De burde heller holde kjeft, fordi dette sier veldig mye om den som kritiserer.

Gjest retvizan

"Synes du det er viktig å få svar fra de faste nickene, eller setter du like stor pris på å fra svar fra et helt ukjent nick?"

Ukjent nick er helt greit, men det er ikke alltid jeg gidder å svare innlegg signert "ikke undertegnet".

"Setter du mer pris på å få et støtteinnlegg fra f.eks zirine, enn fra en som kaller seg bare for "støtter deg"?"

Ja, jeg foretrekker alltid nick framfor nickløse. Et unntak er saker som er følsomme, da respekterer jeg selvfølgelig at folk foretrekker å være anonyme.

"Aner du ugler i mosen når et ukjent nick støtter et kjent nick? Tror du at det er det kjente nicket som støtter seg selv? Eller tenker du ikke over det?"

Jeg har ikke tenkt særlig mye over det.

Det kommer jo litt an på hva som skrives, da. Men jeg må innrømme at jeg "stålsetter" meg litt enkelte ganger når jeg skal lese et svar fra et helt ukjent nick. Fordi jeg forbinder de med endel kvalme innlegg.

Egentlig, ja. Kanskje fordi jeg blir så inni granskauen nyskjerrig på hvem den ukjente er? ;-)

Tenker ikke over det.

Mvh

Annonse

Singularity

Et nick er en identitet her.

Man kan velge å ha et nick som er veldig anonymt i forhold til personen bak det, eller et nick som er mindre anonymt (at man oppgir hjemmesideadresse osv.).

Det er opp til vedkommende bak nicket å velge dette, og det vil alltid være en variasjon i hvordan man forvalter det. For manges vedkommende vil nicket kunne kobles til bilder, fornavn, en tekst om vedkommendes interesser osv.

Enkelte velger å komme på treff og møte andre i RL. Andre holder seg utenfor det, men forteller mye om seg selv eller skriver ekstra mye om sine standpunkter i innlegg.

Noen ender opp som "kjente" overfor mange andre her på den ene eller den andre måten, mens andre forblir mer i bakgrunnen.

Noen er mer komfortabel med å ha en identitet som andre lærer å "kjenne" på nettet enn andre.

Men man kan ikke nødvendigvis få i både pose og sekk - altså f.eks. å opprettholde et høyt aktivitetsnivå med et fast nick uten å bli "kjent", eller å bli "kjent" med et høyt aktivitesnivå spredt på en rekke tilfeldige nick eller "ikke undertegnet". Det ene er gjerne prisen for det andre.

Får man et svar fra et kjent nick, så vet man litt om vedkommende, om så er kun i utgangspunkt i vedkommendes tidligere innlegg. Man har dannet seg en generell oppfatning om vedkommende, og man vil kanskje sette ekstra stor pris på et svar fra nettopp det eller det nicket.

Det er viktig å se forskjellen mellom internett og RL. Men det er også litt viktig at man ikke gjør seg så blind av å se forskjellen at man ikke blir oppmerksom på likhetstrekkene.

Gjest pirrka

Dette er da akkurat som i RL. At ukjende personar eg ikkje aner noko om, støttar meg på eit møte eller i ein diskusjon på seminar e.l., er nesten uinteressant. Og som elles i livet, det er klart at det er meir stas å få støtte eller ros frå nokon enn frå visse andre.

Eg syns det er greit med faste nick fordi eg veit liksom litt meir kor eg "har dei hen". Men det hender jo at eg dropper Zarine og bruker eit ad hoc nick, men ikkje for å stötte mine eigne innlegg altså. Ärleg talt...! Det må da vere grenser. Som regel kun i fagperson-fora forövrig, der spelar det vel mindre rolle...

Det blir jo slik med folk som har faste nick at ein föler at ein blir kjent med dei etter kvart og da spelar det ei rolle kva dei meiner. Det spelar ei rolle for meg iallfall. Ukjende nick kan vere folk som skriv inn for förste gong og som eg blir kjend med etter kvart. Folk som ikkje underteiknar, tja... Vanskelegare å vite kor ein har dei hen, som sagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...