Gå til innhold

Råd til bunad...

Anbefalte innlegg

Gjest K@nskjus

Noe som jeg forundrer meg på er dette:

mange rundt meg klager over dårlig råd. Men allikevel kommer de med NYE bunader den ene etter denandre i familien. Kjenner en familie hvor alle fem har bunader nå.

DDet jeg mener er; det er jo så VANLIG for vanlige, helt normale arbeidsfolk å ha bunader. Hvor pokker for de pengene ifra. Ingen som har "dårlig råd" kan vel for pokker bla opp tusenlapper i fleng til bunad samme året som de drar til syden?

Nei, jeg synes mange her i Norge burde klappe igjen dette snakket om dårlig råd.

Det er en prioritering! Ferdig med det.

Vi har ikke bunader. Men vi har en RÅ bil. Og en "halv-rå". Det er vår moro. Men fy flaten å mye pepper vi får for det. Folk trur med en gang at vi vasser i penger. Men bil er stort sett det vi bruker penger på av materielle ting.

Slutt og klag folkens. Overlat det til dem som virkelig har lite å rutte med. DE har ikke råd til verken bunad, sydentur, restaurantbesøk, sko til flere hundrelapper (ja, det FINNES billigere) eller råe biler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54382-r%C3%A5d-til-bunad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke råd til å kjøpe meg bunad nå. Både jeg og mine to jenter på 6 og 7 år har bunad. Min bunad fikk jeg av mine foreldre til konfirmasjonen, den ble sydd ut for to år siden og de 2000 jeg betalte for det svidde veldig i lommeboka. Jentene har fått bunad hos sine besteforeldre.

Bunad koster flesk og jeg har ikke hatt økonomi til å kjøpe bunad nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54382-r%C3%A5d-til-bunad/#findComment-221542
Del på andre sider

Jeg har ikke råd til å kjøpe meg bunad nå. Både jeg og mine to jenter på 6 og 7 år har bunad. Min bunad fikk jeg av mine foreldre til konfirmasjonen, den ble sydd ut for to år siden og de 2000 jeg betalte for det svidde veldig i lommeboka. Jentene har fått bunad hos sine besteforeldre.

Bunad koster flesk og jeg har ikke hatt økonomi til å kjøpe bunad nå.

Sant nok. Kanskje de gode gamle dagers storfamilier og hjelpen de gav hverandre, er gått mer over i at den eldre generasjonen nå hjelper med penger og andre materielle ting?

Ser stadig rundt meg (inklusive oss selv) at besteforeldre sitter i nedbetalt hus og spytter inn penger til barnebarna i form av nettopp bunader, dyrt sportsutstyr, og andre ting.

Sånt som foreldre med to eller flere barn i barnehage, store huslån etc. ikke har råd til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54382-r%C3%A5d-til-bunad/#findComment-221831
Del på andre sider

Sant nok. Kanskje de gode gamle dagers storfamilier og hjelpen de gav hverandre, er gått mer over i at den eldre generasjonen nå hjelper med penger og andre materielle ting?

Ser stadig rundt meg (inklusive oss selv) at besteforeldre sitter i nedbetalt hus og spytter inn penger til barnebarna i form av nettopp bunader, dyrt sportsutstyr, og andre ting.

Sånt som foreldre med to eller flere barn i barnehage, store huslån etc. ikke har råd til.

Ja mine foreldre har i alle fall vært flinke til å kjøpe ting til barna. Men de har også vært nøye med at det ikke skal være bare tull. De har kjøpt slike ting som bunader, skoleklær, jakker, vinterdresser og ja t.o.m playstation i bursdagsgave til eldstemann.

Alle disse gavene til barna i form av nyttige ting har vært en kjærkommen gave til en ellers stram økonomi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54382-r%C3%A5d-til-bunad/#findComment-221877
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...