Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har flyttet og akkurat byttet fastlege. Når jeg trengte ny resept på p-piller før, ringte jeg bare til legekontoret der den gamle fastlegen min holdt til. Jeg fikk da resepten i posten.

Men nå må jeg vel henvende meg til den nye fastlegen for å få resept? Holder det å ringe da, eller må jeg bestille time for at han skal kunne skrive ut resept?

Ellers er det snart 4 år siden jeg begynte på p-piller og jeg har ikke hatt noe underlivsundersøkelse siden. Bør jeg ha det? Går jeg da til fastlegen min eller til gynekolog?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54396-ny-resept-p%C3%A5-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok til din nye fastlege for å få resept neste gang. Fire år er nokså lenge å gå uten GU - du bør ta en sjekk uansett, syns jeg. Fastlege eller gynekolog bli vel nærmest en "smakssak " i så måte. Du trenger henvisning fra fastlegen din for å få time hos gynekolog.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...