Sofine Skrevet 20. mai 2002 Skrevet 20. mai 2002 Hei Fikk lyst til å lage noe av de siste rester av bakevarer...problemet er at vi ikke har sukker i huset...skal snart flytte... Men derimot har vi melis! Kan jeg bruke dette istedet for sukker i boller, eller blir det bare kliss? Evnt kan jeg jo lage boller uten sukker...men uansett: Noen som har prøvd eller vet hvordan det vil arte seg? Takk:) 0 Siter
gyrken Skrevet 20. mai 2002 Skrevet 20. mai 2002 Disse bollene blir kjempelette og gode! Jeg fikk oppskriften her en gang jeg spurte etter ekstra luftige boller.. :-) 250 g melis, 300 g smør/margarin, 1 l H-melk, 100 g gjær, 1 1/2 kg hvetemel, (evt. litt kardemomme) Kok opp melk, melis og smør. Avkjøl. Elt resten i. Bak bollene ut med en gang uten forheving. La bollene heve i 1 time før de stekes. 7-10 min. ved 250 grader. 0 Siter
Sofine Skrevet 20. mai 2002 Forfatter Skrevet 20. mai 2002 Disse bollene blir kjempelette og gode! Jeg fikk oppskriften her en gang jeg spurte etter ekstra luftige boller.. :-) 250 g melis, 300 g smør/margarin, 1 l H-melk, 100 g gjær, 1 1/2 kg hvetemel, (evt. litt kardemomme) Kok opp melk, melis og smør. Avkjøl. Elt resten i. Bak bollene ut med en gang uten forheving. La bollene heve i 1 time før de stekes. 7-10 min. ved 250 grader. Tusen takk:)=)) Da blir det boller i kveld! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.