Nusket Skrevet 30. september 2000 Skrevet 30. september 2000 Hei Jeg har fått et bra tilbud om en flott flexitidsordning på jobben, bl.a. ved å jobbe hjemme. Min sønn er nå 8,5 mnd., og det kommer til å gjenstå 8 uker av min permisjon når jeg evt. begynner å jobbe. Kan faren ta over min resterende permisjon, ved evt. å ta ut tidskonto ? Haster, tusen takk !! Hilsen 0 Siter
Nusket Skrevet 30. september 2000 Forfatter Skrevet 30. september 2000 ....har arbeidet hele tiden før min fødsel, men det hadde vel ikke hatt noe å si før 1.juli i år. Er det kanskje tidskonto i seg selv at faren tar ut større deler av permisjonen enn de 4 fedrekvote-ukene ? Han har forøvrig tatt ut disse. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 1. oktober 2000 Skrevet 1. oktober 2000 Ja til begge deler - men hjemmekontor kan bli problematisk... Det står nemlig at far kan overta når mor går ut i arbeid. Hvis trygdekontoret ikke deler din definisjon av "ut i arbeid" må du argumentere deg frem til en løsning. Du bør i alle fall snakke med trygdekontoret og høre hvordan de tolker bestemmelsen. http://trygdehjelpen.no/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.