Gå til innhold

Psyk. problemer

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg lurer på om noen vet om meditasjon er bare dumt i forbindelse med tvangstanker? Jeg har nettopp fått en ny bok om det, og har kjempelyst til å prøve!!!

Ellers lurer jeg på om dere vet om noen alt. beh.former som kan hjelpe? Jeg tenker da på alt fra homøopati til soneterapi, ALT!!! Jeg vil nemlig IKKE begynne på noen lykkepille, og jeg holde bare ikke ut hos psykolog. Men jeg har enormt tro på naturmedisin, blir nå healet! Så vet dere om noe som hjelper mot tvangstanker? Anything?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54637-psyk-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Meditasjon egner seg godt ved flere typer problemer som konsentrasjonsvansker, stress og anspenthet. Samtidig kan meditasjon være uheldig ved psykoser og vrangforestillinger. Poenget er at når det indre landskapet blir "stille", kan noen uheldige tanker få dominere mere enn de ville gjort ellers. Det er derfor vanskelig for meg å si konkret i ditt tilfelle hva som blir resultatet, men du må slutte hvis du føler deg værre under og etter meditasjonen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54637-psyk-problemer/#findComment-226772
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...