Gå til innhold

Prosentregning HASTER

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

23

• nanna

8

• fresja

3

• Atene

1

Mest aktive i denne tråden

Siden mange svarte meg allerede etter det første innlegget, så var det faktisk løselig da også, hvis man bare leser innlegget godt nok!!!

Men jammen fikk du mange rare svar også, få av dem var seriøse. Til ditt første innlegg ville jeg tippet 35%, prisen økte 35%. Men hadde det vært eksamen, ville jeg føyd til at oppgaven var uløselig....

Hilsen en som har regnet % i ca 45 år, de siste 30 år også i jobbsammenheng!

Gjest teatrika

Men jammen fikk du mange rare svar også, få av dem var seriøse. Til ditt første innlegg ville jeg tippet 35%, prisen økte 35%. Men hadde det vært eksamen, ville jeg føyd til at oppgaven var uløselig....

Jeg fikk ikke MANGE forskjellige svar. Jeg fikk TO! 35% hvis man regner den ene veien, eller 26% hvis man regner den andre veien. Ellers synes jeg IKKE at oppgaven var uløselig, og dessuten var det IKKE eksamen, men det er fint at du er så fordømt flink da, sikker fint for deg!!!

Gjest pirrka

Her må eg få lov til å krangle litt. Det teatrika først spurde om var kanskje litt klønete formulert, "Hvor mange prosent mer er 13,5 av 10? ", men fullt forståeleg.

Så!

Gjest pirrka

Poenget mitt er at jeg vil gjerne vite prisforskjellen mellom to teleselskaper i prosenter!!! Det ene koster 13,5 øre minuttet og det andre koster 10 øre minuttet! Så spiller det ingen rolle for meg hvilket tall dere tar utgangspunkt i (like greit å vite begge deler!)

Så vil jeg bare beklage at jeg har lagt så mye hodebry for dere, det var slettes ikke meningen, men jeg ser at det ikke bare er jeg som synes dette er forvirrende!!!

Tusen takk for alle svar!

Ein ordentlig artig tråd var det, takk skal du ha :-)

Annonse

Skjønnar ingenting eg, flisa. Ikkje etter å ha lest forklaringa(?) di til nanna under her heller.

Men kvifor skal ein forstå alt, det er jo eit vakkert namn.

Replikken kommer fra et gammelt underholdningsprogram med Sven Melander, han og en til sitter liksom i en bar i Syden, og drikker seg rike, -for det er så billig brennvin der nede.....så sier de til hverandre hele tiden, etterhvert som de blir fullere og fullere, - "tenk på pjosenten, Helge, tenk på pjosenten"!!!! Dette ble i alle fall mye brukt i min omgangskrets på 80-tallet! hehe

Akkurat som man på 70-tallet sprang rundt og ropte DÆÆÆJJJJÅ!!!! etter Marve Fleksnes.

Gudameg at en skal være nødt å forklare jyplingene på DOl alt! *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...